Aku menarik tangan kanan Lisa yang berbalut dengan bandage.
Aku membelek-belek tangan kecil itu. "Ape ni? kenapa tangan kau berbalut ni? Ape jadi?" Soalku bertubi-tubi.
Lisa menarik tangannya kasar. "Aku saje balut. Takde pape pon" Ujar Lisa melarikan anak matanya.
Aku tau yang Lisa tipu. Buat ape nak balut saje-saje? Nak bagi alasan pun munasabah la sikit. "Kau tipu. Aku tak bodohla Lisa. Ape jadi tadi? Siapa yang buat kau jadi macam ni?"
Aku terpaku apabila melihat permata jernih sudah mengalir jatuh ke pipi Lisa. Terus aku tarik Lisa ke dalam dakapanku. "Lisa aku minta maaf. Aku takde niat nak berkasar dengan kau." Aku diserbu rasa bersalah.
Lisa menghamburkan tangisannya di bahuku. Aku tak kisah kalau baju aku basah. Lagi aku kisah air mata Lisa yang jatuh sebab aku. Aku dah sedaya upaya taknak buat Lisa menangis lepas kahwin dengan dia. Ya Allah ape aku dah buat ni.
***
Apabila Lisa makin okay,aku memulakan sesi kaunseling bersamanya.
"Ape jadi tadi,sayang.? Siapa yang berani sentuh isteri saya ni?" Ujarku lembut.
"Kau kahwin dengan aku sebab ape?" Soal Lisa dengan renungan sayu.
"Saya kahwin dengan awak sebab saya terlalu sayangkan awak. Saya tak boleh hidup tanpa awak,sayang." Aku pelik juga dengan soalan Lisa ni. Hari-hari aku ungkapkan kata cinta tu.
"Selain aku, siapa je yang pernah ada dalam hati kau?" Soal Lisa lagi.
"Hanya kau Lisa. You are my first love and my last love.Memang aku ada ramai mistress. Ramai pompuan simpanan dulu tapi takde sorang pun yang berjaya masuk hati aku. Hanya kau sorang yang berjaya runtuhkan
Tembok ego aku." Terangku jujur."Even Marya pun?"
Aku tersentak mendengar nama yang disebut Lisa. Kenapa Lisa tiba-tiba sebut nama dia? Mesti ada something Tak kene.
"Even Marya pun Tak pernah masuk dalam hati aku. Dia tu hanya mainan aku dulu."
"Okay sekarang aku akan jujur dengan kau. Tadi aku terserempak dengan Marya. Dia mengaku yang kau ni suami dia. Mana aku tak terkejut. Takkanlah kau kahwin dengan dia?"
Aku tersenyum nakal mendengar penjelasan Lisa."Kau jeleskan? Alolololo. Sayang saya ni jeles ke." Usikku.
"Buat ape aku nak jeles!!" Wajah Lisa membahang. Haih,macam manalah aku nak runtuhkan tembok ego Lisa yang tinggi menggunung.
Aku ketawa kecil melihat telatah Lisa.
"Hmm,pastu Marya Hina aku. Mana aku tak bengang. Habis keluarlah mulut longkang aku ni. Salah aku jugak kot sampai dia marah. Dia tolak aku kuat sampai aku jatuh. Elok pulak masa tu ada kaca besar kat situ. Tangan kanan aku terkena kaca tu. Kaca tu masuk dalam sampai darah tak berhenti keluar. Pastu aku terus pergi klinik. Masa doktor nak keluarkan kaca tu,ya Allah. Sakit dia hanya Allah yang tau. Menangis aku kat situ. Pastu Kene balut macam ni. Tula cerita dia." Gigih lisa bercerita. Nampak comel. Tapi bila dengar cerita Lisa, berasap telinga aku.
Marya dah lebih. Aku tak kesah dia nak buat Pape Kat aku,just jangan sentuh Lisa. Aku takkan lepaskan dia. Kalau dibiarkan makin liar dia. Aku tak boleh biarkan dia dengan rancangan bodoh dia.
"Nafiz? Kau dengar tak cerita aku tadi?" Lisa pelik melihatku yang hanya merenungnya dari tadi.
"Lisa,kau tunggu sini. Kau jangan pergi mana-mana." Ujarku sebelum mencapai telefon pintarku.
Nombor Zarief ku dail laju.
"Hello bos!" Suara ceria Zarief menyapa telingaku.
"Zarief,serius. Aku ada kerja untuk kau." Ujarku tegas.
"Yes bos. Ape dia?"
"Bunuh Marya."
"Marya? Tapi kenapa?" Zarief pelik dengan arahan ku yang satu ni. Memang dah lama tak keluarkan arahan bunuh.
"Seksa and bunuh dia. Berani dia sentuh Lisa. And gunakan nama aku." Bentakku keras.
"Ayai kapten. Arahan diterima." Ujar Zarief sebelum menamatkan perbualan.
Aku memang Nafiz yang dah berubah. Tapi title kejam dan mafia takkan hilang dariku. Aku pantang orang sentuh kelemahan aku, iaitu Lisa.
Aku masuk kembali ke dalam bilik Lisa dan membelai rambutnya. Wajah suci itu aku renung. "Lisa,aku sayangkan kau. Boleh tak kalau kau jaga diri kau elok-elok. Aku taknak hilang kau." Aku memandang Lisa dengan wajah sayu.
"Aku luka sikit je kot! Kau kenapa?" Lisa cuba menceriakan keadaan yang semakin tegang.
Dahi Lisa ku kucup lama. Lisa yang masih penuh dengan persoalan dan tak dapat tanya ku biarkan.
"Nafiz,kau okay Tak? Kenapa kau macam emo Harini? Aku yang period ke kau?" Soal Lisa.
Aku hampir tergelak melihat lisa yang masih blurr. "Entahlah,aku pun tak tau kenapa" ujarku lemah.
Lisa memandang wajah lemahku. "Kau tidur dengan aku jela malam ni. Kau nampak macam tak sihat je. Meh baring sini." Lisa mempelawaku untuk tidur di sebelahnya. Aku hanya merehatkan tubuhku.
Memang sebenarnya aku rasa tak sihat tapi aku kuatkan juga diri untuk Lisa.Itulah sebab sebenar kenapa aku balik awal tadi. Aku pening sangat masa dekat pejabat. Bila balik rumah ingat makin okay bila tengok Lisa. Tapi makin teruk bila dapat tau yang Lisa kene kacau dengan Marya.
Sakitnya pula makin menjadi-jadi bila Lisa ajak tidur dengan dia. Sebenarnya sebab mengada,kalau tak boleh je aku sihat. Haih,kenapalah Masa aku sakit juga Lisa ajak tidur sama-sama. Aku takde tenagala.
***
[Pov Lisa]
Baru sekejap,Nafiz sudah terlelap. Aku memegang dahinya.
Terkejut aku apabila merasakan tubuh Nafiz yang macam baru Kene rebus dalam air panas. Laju kakiku turun ke dapur untuk mengambil air dan tuala kecil.
Aku mengelap tangan dan muka Nafiz. Kali ni aku tak boleh malu,aku Kene tahan malu. "Nafiz,buka baju kau." Ujarku perlahan seraya menggoncang perlahan badan Nafiz.
Nafiz hanya menurut arahan. Tanpa banyak suara,baju t-shirt dibuka dan diletakkan di tepi. Kemudian matanya ditutup kembali.
Terdedahlah tubuh sasa Nafiz. Ya Allah,kuatkan iman aku. Perlahan-lahan aku mengelap tubuh Nafiz.
Setelah selesai,aku menyelimuti nya dan baring di sebelahnya. Wajah kacak itu aku tenung.
"Kalaulah aku ada keberanian untuk cakap yang aku sayang juga dekat kau. Aku tak suka tengok kau sakit. Aku lagi rela bergaduh and sakit hati dengan kau daripada tengok kau sakit macam ni. Lagi terseksa aku."
YOU ARE READING
DEVIL BOY ✓ [Complete]
RomanceEdited: 26/1/2019- published 25/5/2019-unpubilshed Apabila menyedari Lisa Marina tidak menyedarkan diri,Nafiz Ar-Ryan kelam-kabut lari pergi ke gudang tempat gadis itu diseksa. *Di hospital* "Kalau Ade Pape jadi Kat Lisa,aku takkan maafkan diri aku...