BAB 17

6.4K 229 3
                                    

"sebab aku suka dia. Aku pon x Tau kenapa aku suka someone Yang pernah Cuba bunuh aku. Tapi sumpah aku cakap. Gurauan dia,usikan dia buat aku sakit hati. Tapi dalam sakit hati tu muncul rasa suka. Betulla orang cakap,jangan benci nanti suka. Aku sedih jugak sebab aku suka orang Yang memang takkan pandang aku. Tengokla semua perempuan Yang jadi mistress and girlfriend dia. Gempak dowh. Aku Ni hanya mainan bagi dia."

"Lisa..bukan Yang gempak,Yang bagus,Yang seksi Yang orang pandang. Kalau takde maruah,takde sape nak. Percayalah lelaki pandang pompuan Yang jaga maruah diri dia. Kalau Nafiz tu dia Sayang kau jugak, dia akan berubah untuk dapatkan kau. Tapi kalau dia langsung Tak kesah pasal kau,kau patut lupakan dia." Aradhia menasihatiku. Nasihatnya bagai cahaya Yang menerangi pada waktu malam. Sakit.

"But he was my first love. It's hard for me to forget him."

"Aku Tau..Lisa,kalau kau betul-betul Sayang dia. Kau doala dekat Allah supaya dia berubah. Doa juga dekat Allah untuk jaga hati kau. Jangan sebab suka Kat dia,kau sanggup jual diri kau. Okay?" Aradhia mengusap badanku.

"Thanks Dhia." Aku mengukir senyuman manis.

***

Ting..ting..

Aku melangkah masuk ke dalam Kedai.

"Lisa! Amboi lambat harini" tegur Haziq.

"Maafla bossku. Harini kan cuti. Saya terlajak tidurlah."

"Ha! kantoi Tak solat subuh. Ayok! Tak tayok! Dapat dosa!" Haziq membuat perangai kanak-kanak nya.

"Saya bangun solat subuhla! Pastu saya tidur balik! Tak baik menuduh!" Rengekku.

"Alololo. Yela. Malam semalam buat Apa sampai penat sangat?"

"Layan rules of guardian! Best!" Aku membuat thumbs up.

"Best je keje awak. Ingat sikit umur tu dah 22 tahun. Dah tua." Ejeknya.

"Tua? What?! " Aku membuat Gaya ingin marah.

Terhambur ketawanya apabila melihat aku berperangai seperti nenek-nenek.

"Macam nenek saya!" Haziq sudah berguling-guling tertawakan aku.

"Iiyh x baik!" Aku buat-buat merajuk.

Perangai kami betul-betul kanak-kanak ketika ini. Kesedihan Yang aku rasakan selama ini pasti akan hilang apabila melangkah saja ke dalam Kedai Haziq.

"Okay saya Tak gelak dah." Pujuknya.

"Dahla Boss Haziq. Saya datang nak buat kerja. Bukan nak bergelak ketawa. Penat Tau Tak." Aku Memakai apron Yang biasa dipakai semasa kerja Dan terus bergerak ke rak-rak untuk menyusun barangan.

***

[Pov Nafiz]

Aku memerhati Lisa daripada luar Kedai tempat dia bekerja. Gelak ketawa menghiasi mataku.

"Kalaulah aku lelaki tu. Kalaulah aku boleh bahagiakan Lisa macam tu. Tengok senyuman dia pon dah boleh buat aku bahagia. Lagilah kalau aku sendiri Yang buat dia tersenyum." Aku tersenyum gembira apabila melihat senyuman Lisa.

DEVIL BOY ✓ [Complete]Where stories live. Discover now