Bihun goreng Yang menjadi sarapan disuap ke dalam mulut.
"Lisa.." aradhia bersuara memecahkan keheningan antara kami berdua.
"Ye?" Garfu Yang ku pegang diletak dahulu. Wajah Aradhia ku pandang.
"Kau..tak nak cerita ke ape Yang jadi sebenarnya?" Wajahku ditenung dalam.
"Takde ape pon jadi.." aku Cuba berdalih.
"Takde ape jadi? Aku tak percaya. Mesti ada something Yang kau sorok daripada aku kan?" Aradhia masih tidak mengalah.
"Mana ada jadi apa-apa.."
"Lisa..kau hilang sebulan and tetiba kau balik kau cakap takde apa jadi.. bagitau jela.." Aradhia memujukku.
"Takde apela..lagipon aku dah balikkan sekarang..bende Yang jadi x penting pon. Asal aku balik selamat pon dah cukup kan?" Aku sedaya upaya tidak membuka cerita tentang Nafiz.
Aku Tak berani nak cerita Kat sesiapa pon pasal Nafiz. Aku takut kalau aku salah langkah je, Nafiz Yang akan kene.
Yes!
Memang Nafiz jahat dengan aku. Dia even pernah Cuba bunuh aku. Tapi lepas kenal diri Nafiz Yang sebenarnya, aku rasa dia tak Lah sejahat Yang aku sangka."Betul jugak cakap kau.. asal kau selamat balik pon dah cukup..takpela kalau kau Tak nak cerita,aku boleh tunggu..tapi kalau dah sampai Masa,kau dah bersedia untuk cerita, kau mesti Cari aku dulu..Tau.." Aradhia menguntum senyuman.
Aku membalas senyumannya Dan sambung mengunyah Bihun Yang masih berbaki di dalam pingganku.
Selepas saja sarapan, Aradhia mengajakku melawat Farris Yang masih lagi terlantar di hospital.
***
Wajah Aradhia ku pandang lama. Kakiku masih berat untuk melangkah masuk ke dalam wad Farris.
"Kau Ni kenapa? Farris dah okaylah. Dia dah sedar dah pon..dia pon memang nak sangat jumpa kau.." Aradhia menarik tanganku masuk ke dalam wad Farris.
Langkahku terhenti apabila melihat tubuh Farris Yang dipenuhi balutan.
"Lisa?!" Farris menyapaku dengan nada riang.
Aku memulakan kembali langkahku merapati Farris.
Jelas wajah ceria Farris apabila melihatku."Kau caner Farris? okay?" Aku bertanya dalam nada sayu.
"Eyh.. confirm lah aku okay! " Jawabnya dengan penuh bangga.
Aku Tau kau x okay Farris.
Wajah kau memang nampak ceria tapi aku Tau Yang di sebalik wajah ceria tu terselit derita kesakitan kau.Aku tersenyum nipis.
"Aradhia..boleh x kau tinggalkan aku ngan Farris jap?" Aku meminta izin Aradhia untuk meninggalkan kami berdua sebentar.
"Haiyoo..kau nak buat ape Ni?" Usik Aradhia.
"Xde apela! Adela aku nak bincang something ngan dia..!"
"Okok." Aradhia membuat tanda okay seraya menapak keluar.
Setelah memastikan Yang Aradhia dah betul-betul keluar,aku bersuara.
"Siapa Yang buat kau macam Ni?"Farris memandangku dengan wajah suram. Wajahnya Yang tadi ceria bertukar sebaik saja aku bertanya. "Nafiz Ar-ryan.."
Bingo!
"Kau pasti ke Yang buat kau macam Ni Nafiz?" Aku meminta kepastian sebelum membuat kesimpulan.
"Ye Lisa..Nafiz Ar-ryan lelaki Yang buat aku jadi camni.." nadanya bertukar tegas.
"Kau..dah cerita Kat sesiapa ke pasal Ni?" Tanyaku takut-takut.
"Tak..aku masih tak buka cerita Kat sesiapa lagi pasal Ni.."
Aku menghela nafas lega. Aku memandang ke dalam matanya." Farris..aku Tau ape Yang aku akan minta Ni memang macam tak masuk akal..tapi aku harap sangat Yang kau boleh ikot ape Yang aku minta Ni.." wajahku bertukar serious.
"Ape dia? Janganla serious sangat.."
"Aku nak kau rahsiakan pasal bende Ni..even polis pon aku nak kau rahsiakan..jangan langsung buka cerita Ni Kat sesiapa..biar Kita je Yang Tau ape jadi sebenarnya.." aku menundukkan wajahku Yang sudah dibelenggu rasa bersalah.
"What?!! Lisa,what's wrong with you?! Xkan kau nak biar aku rahsiakan bende Ni and biarkan dia terlepas macam tu je?! Weyh! Dia dah Cuba bunuh aku ngan kau kot!" Tengkingnya.
"Ye aku Tau tu..tapi aku buat Ni Ade sebab.." sekali lagi wajahku ditundukkan.
"Sebab ape? Sebab ape Lisa?"
"Sebab..aku..x tau..aku just x nak terlibat dengan dia lagi..aku dah x nak tengok dia langsung even dekat mahkamah. please Farris. aku janji Yang aku akan tanggung semua perubatan kau." Aku memberanikan diri untuk mengangkat mukaku Dan memandang Farris Yang sudah merenung tajam Ke arahku.
"Aku x faham dengan kau Lisa. Ape Yang Nafiz tu buat Kat kau sampai kau suruh aku rahsiakan semua Ni?" Suaranya kembali lembut.
"Farris.. Dia x buat ape pon Kat aku. Aku Yang x nak besarkan kes Ni. Aku harap kau faham. Aku minta maaf sangat."
Jeda sebentar.
Kami masing-masing membisu.
Knock..knock..knock..
Pintu wad dibuka.
Kemunculan Aradhia memecahkan ketegangan suasana."Sorry kacau! Tadi aku pergi Starbuck pastu ada promosi..habis aku borong beli sakan untuk korang.." Cappuccino dihulurkan padaku. Manakala latte ais diberi pada Farris.
"Korang dah habis bincang ke?"
"Xde bincang Mana pon..tapi alhamdulillah..settle dah.." Farris bersuara.
"Kau x nak bagitau aku ke ape Yang korang bincang.." Aradhia memeluk lenganku.
Aku hanya menguntum senyuman. Ada-ada je la kawan aku sorang Ni.
***
Aku pulang bersama Aradhia apabila masuk nya waktu zohor.
Kami nak solat zohor pastu nak pergi lunch pastu baru gerak pergi kelas pukul 2 nanti."Lisa.. kau dah lama x masuk kelas. Kau rasa kau boleh masuk ke dengan apa Yang lecture ajar nanti..?" Aradhia bertanya dalam nada risau.
"Alah kau Ni..kau kan ada. Semua bende aku boleh rujuk kau je nanti." Aku menepuk bahu rakanku itu.
"Okla.."
***
3 jam berlalu.
Finally! Habis juga kelas harini."Ngantuknye weyh..Tula dah lama sangat x masuk kelas." Aku menggeliat
"Ngantuk kau tu tangguh dulu ye." Kata-kata Aradhia bagaikan duri Yang menusuk dalam hati.
Why?!
Kenapa aku kene tangguh dulu ngantuk Ni?!
Just give me a sleep!
Aku hanya mahukan tidur Yang Lena atas katil lembut dengan bantal empuk.
YOU ARE READING
DEVIL BOY ✓ [Complete]
RomanceEdited: 26/1/2019- published 25/5/2019-unpubilshed Apabila menyedari Lisa Marina tidak menyedarkan diri,Nafiz Ar-Ryan kelam-kabut lari pergi ke gudang tempat gadis itu diseksa. *Di hospital* "Kalau Ade Pape jadi Kat Lisa,aku takkan maafkan diri aku...