Müdür beyden burs konusunda düşünmek için zaman istedim. Doğruyu söylemek gerekirse bu bursu istemiyordum. Yani bursu değilde bu okuldan ayrılmak istemiyordum. Müdür beyin odasından çıkıp direk sınıfa gittim.
Özgürün yanına geçip oturdum.
"Ne olmuş? Neden çağırmış seni?" diye sordu. Gözlerini kısmış merakla ne söyleyeceğimi bekledi.
"Tenefüste konuşalım olur mu?" dedim. Gözünü kısıp baksada önüme döndüm o da önüne dönmek zorunda kaldı.
Tenefüs olunca Arda, ben ve Özgür bahçeye çıktık. 2 dakika sonrada yanımıza Buket geldi.
"Ee hadi anlat bakalım" diye atıldı Özgür
Buket "Noldu?"
"Müdür beni odasına çağırmıştı da onu anlatacaktım"
"Niye çağırdı ki seni?" Ahh bir sussanız anlatacağım da ne mümkün?
"Müdür beni Burs için çağırm.." sözümü tamamlamama izin vermeyen özgür kuala gibi bana yapıştı.
"Çook sevindim. Burs seni biraz daha rahatlacaktır güzelim" her zaman ki gibi yine beni dinlemeden atıldı. Bakalım cümlemi tamamladığımda da böyle mi diyecek?
"Özgür bir beklede sözümü bitireyim!" diyerek kollarının arasından sıyrıldım.
"Müdür beni burs için çağırmış. Başarılı olduğum için, iyi bir üniversite kazanabilirmişim bu bursla " dediğimde üçüde beni onayladı. "Ama bu burs öyle sizin anladığınız gibi değil" dedim rahat bir tavırla.
"Nasl yani?" dedi Arda.. Sonunda pasif olmayıp aktif olmayı başarmıştı.
"Yanisi Özel bir Kolejde okumam için ayarlanmış bir burs."
"Yani başka okula gitmen gerekiyor?" dedi kaşları çatık olan Özgür
"Kabul edersem teorik olarak sanırım öyle olması gerekiyor" dedim dudaklarımı büzerek.
"Peki ya sen kabul ede-"
"Hayır kabul etmeyecek.!!" hepimiz yerinden fırlayıp bağıran Özgüre döndük. "Gidemezsin! Hem orada ne yapacaksın? Ordakiler çok farklı! Kolay değil özel bir okulda burslu olmak!" dediğinde baştan sona haklı olduğunu biliyordum.
Kolay değildi zenginlerin içinde Burslu okumak!
"Sende zenginsin?" Arda Özgüre dönüp sormuştu
"Evet! Orada okuyup burslulara nasıl davranıldığını iyi biliyorum!" dediğinde gözlerim onun üzerindeydi.
Özgür varlıklı bir ailenin çocuğuydu. Ama bizim gibi devlet lisesinde okuyordu. Nedeni ise üvey babasının parasını istememesiydi. Bu yüzden 10. sınıftan beri bizimle devlet lisesinde okuyordu. Bundan bir an bile pişman olduğunu görmemiştim.
"Hadi içeri geçelim. Sende bu bursu istemediğini bir an önce müdüre söyle" diyen Özgürle beraber hepimiz ayaklandık. Ardayla Buket önden giderken Özgür birden kolumu tuttu "Gitmeyeceksin... İstemiyorum." gözlerine baktığımda korkuyu, endişeyi görmüştüm.