19. Súd

812 66 22
                                    

Ani Rose, ani Scorpius neustúpili a tak sa stretli na súdnom pojednávaní. Rose bola nahnevaná, ale mala pri sebe takmer celú svoju rodinu okrem babky a dedka, ktorí strážili Ariesa a tiež aj malého Remusa, lebo Victoire a Teddy chceli byť s Rose. Hoci si Rose nebola úplne istá, na koho strane taký Teddy v skutočnosti stojí.

„Som na tvojej strane," prízvukoval jej, ale neznelo to veľmi tak, keď dodal. „Len ste to mohli vyriešiť aj inak."

Rose to radšej nekomentovala, aj tak by to nemalo vôbec žiaden zmysel.

Aj so Scorpiusom prišla celá jeho rodina. Konečne po rokoch videla Surreyu. Bola ešte krajšia, ako si Rose pamätala a Scorpiusa držala za ruku. Nevenovala Rose vôbec žiaden pohľad, iba sa nežne manželovi prihovárala. Scorpius vyzeral dosť nervózne a to sa prejavovalo aj v komunikácií s ňou, ako si Rose všimla. Surreya ale vyzerala chápavo, aj keď ju pred chvíľkou ohriakol, aby už bola ticho.

Rose si všimla aj Draca Malfoya, ktorý vyzeral, že by bol radšej hocikde inde, len nie tu. Nevyzeral povýšenecky ako obyčajne, alebo sa jej to iba zdalo. Boli tam aj jeho rodičia, aby podporili Scorpiusa v jeho nápade a samozrejme, že nesmel chýbať ani Angelus Malfoy, ktorý sa tváril samoľúbo a očividne si túto situáciu užíval.

V súdnej sieni nastalo ticho, keď sa objavil sudca. Rose sa začala triasť, skutočne triasť. Vôbec netušila, ako toto všetko dopadne. Vedela iba jedno – ak príde o Ariesa, asi to neprežije.

Lucy stisla jej ruku, keď sudca predniesol. „Otváram prípad vo veci návrhu o striedavú starostlivosť a uznania otcovstva maloletého Ariesa Artura Weasleyho. Navrhovateľom je Scorpius Hyperión Malfoy a odporkyňou je matka maloletého Rose Helene Weasleyová."

Rose si ťažko povzdychla a zachytila Scorpiusov nervózny pohľad. Žeby nakoniec oľutoval, že skončili až tu?

Nemohla nad tým premýšľať, lebo ju sudca predvolal vypovedať. Keď sa postavila, lýtka sa jej triasli, ale pobrala sa smerom k nemu. Usadila sa na mieste pre výpovede a sudca jej položil prvú otázku.

„Ako by ste popísali svoj vzťah so synom?"

„Môj vzťah so synom," začala Rose a cítila, ako sa jej trasie hlas. Nikdy nemala problém hovoriť na verejnosti, ale teraz to bolo priveľmi vážne, aby bola pokojná a sebavedomá. „Je veľmi dobrý. Milujem svojho syna. Je celý môj svet."

„Pán Tugwood, môžete položiť otázky svojej klientke," vyzval sudca jej právnika.

Sillius Tugwood prikývol, vstal a začal Rose pokladať otázky, na ktorých sa spoločne dohodli.

„Povedzte mi, slečna Weasleyová, dokázali ste sa vždy o syna postarať sama?"

„Áno, samozrejme. Môjmu synovi nikdy nič nechýbalo. Aj keď som žila v Los Angeles, mala som prácu a tú mám aj teraz. Finančne som stabilná. Nuž postarať sa neznamená iba finančne. Dieťa potrebuje hlavne lásku a ja žijem iba pre neho," odpovedala Rose, ale nedokázala sa uvoľniť.

„Takže s návrhom Scorpiusa Malfoya nesúhlasíte?"

„Nesúhlasím," prikývla Rose. „Nechcem, aby mi niekto vzal syna."

„Ale odkedy ste späť v Londýne, nebránili ste mu v stretávaní so synom?"

„Nebránila," povedala Rose. „Len som si nepriala, aby si ho bral na dlhšie, ako napríklad na víkend. Nie som zvyknutá byť bez svojho syna. Avšak samozrejme, že sa s ním stretávať môže, nikdy som nepovedala, že nemôže a ak si to tak Scorpius niekedy vysvetlil, tak to zle pochopil..." Pozrela sa na Scorpiusa, ktorý sa na ňu mračil. „Len si jednoducho neželám, aby mi ho vzal."

Don't look for something you've found already [HP Fanfiction]Where stories live. Discover now