Harry hľadel na svoju dcéru a akosi nebol schopný slov. Albus Severus sa stále smial a James vyzeral, akoby tam byť nechcel.
„Čo si povedala?"
„Ocko, dobre si počul," povedala Lily a hľadela mu priamo do očí. „A nepotrebujem tie kázne. Áno viem, je to Slizolinčan, viem, že je odo mňa o dosť starší a tiež, že ho nemáš rád. Ale ja ho rada mám a to je dôležité. On mňa tiež. Takže nie je o čom."
„Nie je o čom? NIE JE O ČOM?" skríkol na ňu Harry.
Lily k nemu podišla a postavila sa priamo pred neho. „Veď sa za neho nejdem vydať. Aspoň zatiaľ nie."
„LILY!"
„A čo urobíš?" spýtala sa ho a vyzývala ho pohľadom. James si myslel, že jej otec každú chvíľku dá facku. Aj Albus sa zrazu prestal smiať. „Zakážeš mi to? Som už dospelá žena, oci a vybrala som si. Pre teraz. Je to dobrý človek a ako som povedala, máme sa radi."
„Nemôžem uveriť, že moja dcéra a ten... ten..."
„Vážne ideme deliť svet na Slizolinčanov a ostatných?" spýtala sa ho Lily. „Alebo chceš nazvať smrťožrútom, aj keď dobre vieš, že ním nebol a že jeho rodina Voldemorta ani nepodporovala... nebuď taký, oci, prosím ťa."
„Lily, ty nevieš, čo robíš," povedal jej Harry vážne.
„A ty si vedel, čo robíš, keď si sa zamiloval do mamy?" spýtala sa ho. „Proste sa to stalo. Srdce si vybralo. Prečo riešiť fakultu, vek a neviem čo iné, hm, prečo?"
„Pretože to je jednoducho nenormálne!" zvolal Harry.
„Áno, láska býva nenormálna," prikývla Lily a potom mykla plecami a vybrala sa na odchod z domu, a aj odišla.
Harry vyzeral, akoby ho porazil Rytiersky autobus. James sa mračil a Albus Severus sa uškrnul. „Ozaj, mám frajerku!"
„Snáď to nie je Pansy Parkinsonová," poznamenal Harry nahlas.
„To je kto?" spýtal sa Albus Severus.
„Nikto," odvetil mu Harry. „Len jedna zo školy."
„Slizolinčanka?" spýtal sa James.
„Áno," prikývol Harry. „Tak Albus, mám sa báť? Bude to horšie ako tvoja sestra?"
„Nie," zasmial sa Albus Severus. „Je to naša odrážačka. Linda Swettová."
Harry si vydýchol. Lindu poznal s Albusovho rozprávania a ju párkrát videl. Chodila na Beauxbatons a bola rovnako stará ako Albus. Milá, nízka hnedovlasá dievčinka. Aspoň jedno z jeho detí má rozum. „To je fajn, Albus, teším sa."
Avšak kypela v ňom zlosť, keď si pomyslel na Lily a na fakt, že to bude nejako šetrne musieť povedať Ginny.
***
Na druhý deň ráno prišiel Ron do svojho bývalého domu. Bolo na mieste dopovedať deťom o tom, čo začal včera predtým, než prišla Harryho správa. Hermiona už bola hore a pila rannú kávu. Letmo sa pozdravili a čakali, kedy vstanú deti. Na ich prekvapenie sa dole do kuchyne dorútil Hugo a veselo si štebotal s Marcom. Obaja zamrzli v pohybe, keď zbadali Hugovych rodičov.
„Dobré ráno," pozdravil slušne Marco.
„Dobré," odvetil Ron. „Kde je Rose?" spýtal sa a pozrel sa na syna.
„So Scorpom v našom byte, potrebovali si ujasniť nejaké veci," vysvetlil Hugo a očerveneli mu uši, keď to dopovedal. „Pošlem jej správu, aby ihneď prišla."
YOU ARE READING
Don't look for something you've found already [HP Fanfiction]
Fanfiction„Nie každé rozhodnutie je ľahké, nie každé srdce je krehké, nie každý pocit je rozumný, nie každá myšlienka je čistá..." Rose Weasleyová a Scorpius Malfoy začali spolu randiť ešte počas siedmeho ročníka na Rokforte. Chvíľku po ukončení školy sa s ní...