36. Údery

907 83 56
                                    

James Sirius Potter hlasno búchal na dvere domu Blaisa Zabiniho. Keď mu dotyčný otvoril, James neváhal ani sekundu a vrazil mu päsťou priamo do nosa. „To je za Lily!" skríkol na neho.

O chvíľku sa primiestnila Surreya a odtrhla Jamesa od svojho otca. „James, prosím ťa, dosť! Bitkou nič nevyriešiš!"

James však nemal ten pocit, zaútočil na Zabiniho znova, ale ten sa mu uhol. „Stačilo, chlapče," povedal pokojným hlasom, ale namieril na neho svoj prútik. „Ak si prišiel brániť česť svojej sestry, tak to chápem, avšak nenechám sa otĺkať takým holobriadkom, ako si ty. Tvoju sestru mám rád, nech si o tom myslí každý čo chce."

„Je to ešte len dievčatko!" zhíkol James.

„Obávam sa, že dávno nie je," povedal mu Zabini, sklopil svoj prútik a pozrel sa mu do očí. „Tiež si však stále myslím, že aj moja dcéra je iba dievčatko. A vidíš, je to dospelá žena, rovnako ako tvoja sestra. Prečo si mu to povedala?" otočil sa na dcéru.

„Dovtípil sa, ja nechcela som..." riekla Surreya.

„Nemôžete byť s mojou sestrou, to jednoducho nejde!" hneval sa naďalej James Sirius. „Ste o dosť starší od nej a..."

„Láska si občas nevyberá, Potter," odvetil mu Zabini celkom pokojne. „Ľúbim tvoju sestru a nikdy by som jej neublížil. To je teraz, uvidíme, čo prinesie čas. Možno čoskoro pochopí, že som pre ňu priveľmi starý a sama to ukončí. Nemal by si sa starať do cudzích vzťahov. Možno by nebolo od veci, keby si si najprv upratal pred svojím prahom. Takže mi láskavo vysvetlite, odkedy sa vy dvaja toľko priatelíte?" Pozrel sa vážne na dcéru.

„V podstate dávno," riekla Surreya. „Skrz Scorpiusa a tak..."

„Aha."

„Surreya je moja kamarátka," povedal James. „Je vážne skvelá."

„Ďakujem," prikývol Zabini a neuniklo mu, ako James Sirius Potter hľadí na jeho dcéru. „Dáte si ohnivú whisky?" navrhol.

James premýšľal, ale napokon prikývol. Čo iné mohol od svojej sestry čakať? Nezahadzovala by sa s kadekým a okrem toho Blaise Zabini bol celkom úspešný muž. To čo vravel dávalo zmysel a bol otcom Surreyi, ktorú mal James skutočne rád. Nemohol to byť zlý človek. Áno, bol od Lily starší, ale Lily je stále mladá a bláznivá. Zrejme to je iba okamih, chvíľka a potom si nájde niekoho nového. Možno ešte horšie ako pána Zabiniho.

„Tak poďte dnu," pustil ich.

Surreya sa mierne usmiala na otca a potom pokračovala do jedálne. Zabini ešte zastavil Jamesa. „Páči sa ti?"

„Kto?"

„Surreya."

James Sirius sa na neho prekvapene pozrel a nakoniec prikývol opäť. Prečo by mal klamať ostatných a aj sám seba? Surreya sa mu páčila už dlhšie, len v jej prítomnosti sa cítil dobre. „Áno," povzdychol si. „Ona však stále miluje Scorpiusa a ja mám za sebou ťažký rozvod."

„Aj ona bude mať," povedal mu Zabini. „Bude potrebovať priateľa, ktorý pri nej bude stáť. A časom... nuž, človek nikdy nevie."

„Vážne by vám nevadilo, keby vaša dcéra bola s Potterom?"

„Potter, Malfoy, Weasley, Zabini ... aký je už v tom rozdiel?"

„Už žiaden," prikývol James Sirius. „Budem stáť pri nej, to vám sľubujem."

„Si fajn, Potter," usmial sa na neho Zabini. „A máš dobrý pravý hák!"

James mu opätoval úsmev. „Dúfajte, že ho už znova neokúsite na svojej tvári. Ale ak Lily skrivíte čo i len vlások..."

Don't look for something you've found already [HP Fanfiction]Where stories live. Discover now