EPILÓG

1.7K 106 67
                                    

Draca Malfoya konečne prepustili z liečenia. Bol vyliečený a bol si istý, že na alkohol už naozaj nesiahne. Dokonca ani na udalosti, ktorá sa chystala dnes poobede.

Jeho syn sa ženil. Bral si lásku svojho života, matku svojich detí.

Určite by si na neho bola pyšná, Astoria. Akoby som si len želal, aby si pritom bola. Ty budeš, v jeho srdci, to viem, ale zaslúžila by si si to vidieť naozaj.

Draco vedel, že by jeho prvé kroky mali smerovať za synom, ale on sa zastavil práve na cintoríne, aby Astorii priniesol biele ruže, ktoré milovala. Hľadel na náhrobný kameň, na meno na ňom vyryté a dúfal, že nech je Astoria kdekoľvek, že je stále pri nich a dohliada na kroky ich syna.

„Myslíš, že mám ešte nádej?" spýtal sa jej, akoby stála oproti nemu. Odpoveď však neprichádzala. „Viem, že každá láska je iná. Ale naozaj neviem, čo mám robiť. Myslel som si, že som miloval iba teba. Ale ona..."

Zafúkal mierny vetrík a Draco upravil ruže vo váze pri náhrobnom kameni. „Ona sa nejako dostala do môjho srdca..."

Draco vedel, že Astoria mu nemôže odpovedať, alebo dať povolenie, aby sa nezachoval ako idiot a využil šancu, ktorú mu život ešte poskytol. Ospravedlnil sa jej a potom vyrazil ďalej. Potreboval ešte požiadať o odpustenie svojho najlepšieho priateľa.

Blaise sa na Scorpiusovu svadbu nechystal, aj keď naďalej chodil s Lily Potterovou. Podľa Grangerovej to bolo aj celkom vážne, avšak Blaise z úcty k Surreyi mal v pláne túto udalosť vynechať.

„Malfoy, kedy ťa pustili?"

„Asi pred hodinou," povedal mu Draco.

„A to si prišiel za mnou?" Blaise prekvapivo hľadel na Draca.

„Šialene, viem," zasmial sa Draco. „Ale si jediný priateľ, ktorého som mal, Blaise a posral som to. Prišiel som ťa požiadať o odpustenie."

„Si magor, aby si vedel!"

„Viem."

„Ale taký si ty bol vždy, Malfoy," poznamenal Blaise a potom mu podal ruku. „Ešte raz to poserieš, alebo ma obviníš z nejakej kraviny a nechcem ťa viac vidieť!"

„Platí," prikývol Draco a potriasol mu rukou. „Rád by som sa zdržal, ale čaká ma stretnutie môjho života."

„Ach," Blaise sa pousmial. „Ešte si ju nevidel?"

„Nie," povedal Draco smutne. „Iba na fotografiách, ktoré mi priniesla Daphne. Som zvedavý, aká je."

„Je nádherná."

„Určite je viac, ako len to," pousmial sa Draco.

Astoria. Jeho Astoria.

***

James na seba naťahoval nohavice z obleku. Pravda bola, že sa mu veľmi na tú svadbu nechcelo, ale Rose bola jeho sesternica a Scorpius jeho kamarát. Ale nezdalo sa mu to správne voči jeho novej priateľke – Surreyi.

Zapravil si bielu košeľu a viazal si červenú kravatu. Potom sa obzeral v zrkadle, keď do izby vošla Surreya a usmiala sa na neho. „Vyzeráš dobre."

„Myslíš?"

„Až mám strach ťa tam pustiť. Budú tam nejaké slobodné baby?" spýtala sa ho a žmurkla na neho.

James sa zasmial. Bol taký šťastný, ako nikdy. Už niekoľko mesiacov chodil s tou najlepšou ženou na svete a miloval ju každým dňom viac a najkrajšie na tom bolo, že ona milovala jeho. Vedel to, cítil to a teraz keď na neho hľadela, mal čo robiť, aby ju nezovrel v náručí a nebozkával až do konca dňa. Mal ešte väčšiu chuť vykašľať sa na celú svadbu. „Ubezpečujem ťa, Suri, že mi to je fuk, či tam budú, alebo nebudú nejaké slobodné baby."

Don't look for something you've found already [HP Fanfiction]Where stories live. Discover now