39. Lego

997 81 43
                                    

Rose by chcela byť hocikde inde v tejto chvíli ako na súde muža, ktorý jej zničil život. Uvalil na ňu zaklínadlo a donútil ju myslieť si, že sa vyspala s otcom svojho priateľa a že možno jej dieťa je jeho syn.

Nuž napriek tomuto všetkému tu teraz bola. Sedela vedľa svojej zronenej a tehotnej sesternice, ktorá plakala o dušu a modlila sa, aby jej milovaného neodsúdili.

Rose by klamala samú seba, keby prehlásila, že ona si to želá rovnako.

Nie, neželala si to.

Práve naopak, chcela, aby Angelus Malfoy zaplatil za svoj čin. Kvôli nemu stratila päť rokov života so Scorpiusom. Kvôli nemu si myslela, že je radodajka. Kvôli nemu musela odísť do Ameriky a päť rokov vychovávať svojho syna mimo svojej rodiny.

Áno, bolo by najlepšie, keby za to zaplatil!

Scorpius sedel vedľa nej z druhej strany a držal ju za ruku. Rose by odsúdila Angelusa Malfoya aj za to, že chcela Scorpiusa zabiť. Síce ťažko povedať, či to naozaj myslel vážne. Ale mal to v pláne, vyhrážal sa.

Musí ísť do Azkabanu!

Lucy sa k nej obrátila a Rose jej podala ďalšiu vreckovku. „Mala by si sa upokojiť, škodíš maličkému," žiadala ju Rose.

„Nemôžem," šepla Lucy a práve v tej chvíli sa súd začal.

Angelus sedel v strede a okolo rúk mal okovy. Súdna sieň nebola veľmi plná. Čítali všetky činy, ktorými sa previnil a v súdnej sieni bolo hrobové ticho. Angelusov právnik mal veľmi veľa rečí o tom, ako to pán Malfoy urobiť nechcel a Rose sa z toho všetkého dvíhal žalúdok. Lucy naďalej nariekala a Scorpius sa tváril akosi zvláštne. A samozrejme, že Lucy nebola jediná, kto plakal.

Andromeda Tonksová kúsok od nich si tiež oči utierala vreckovkou.

Všetko sa vyvíjalo tak, ako Rose chcela. Všetko vyzeralo tak, že Angelusa odsúdia na doživotie za uvalenie kliatby Imperius. Avšak potom.

Z ničoho nič (a Rose by to od neho čakala najmenej), sa do kresla svedkov posadil Draco Malfoy a všetko svojou výpoveďou zmenil. Dlho rozprával o tom, ako počas vojny mnohí použili Imperius aj na horšie veci a nikto to neriešil. Presviedčal porotu o tom, že sa jeho brat nepokúsil Scorpiusa naozaj zabiť, že to bola iba jeho obranná reakcia, keďže on mu uniesol dievča a dieťa.

Rose zovrela ruky v päsť a Scorpius si to všimol. Naklonil sa k nej a šepol: „Mrzí ma to."

„Nerozumiem tomu..."

„Musíš to pochopiť, je to jeho brat," šepkal jej Scorpius. „A napriek všetkému je to krv jeho krvi. Angelus by nikdy taký nebol, keby dedko nebol taký idiot. Pozri, láska, ja som tiež za jeho odsúdenie, ale doživotie sa mi zdá veľmi veľa."

„Ale on ťa chcel zabiť."

„Ver mi, nechcel, keby to chcel urobiť, urobil by to dávno. Mal veľa príležitosti napadnúť ma osamote," vravel jej Scorpius. „Takto pred očami svedkov by to bolo na hovno, nemyslíš?"

„Ja už radšej nemyslím," odvetila urazene Rose.

Vari to nikto nevidí? Ten muž si nezaslúži ľútosť! Nie je to fér. Prečo Scorpius i Draco sa snažia silou mocou zmieriť jeho trest? Neublížil im vari dosť? Naozaj krv nie je voda?

A potom prišiel rozsudok, ku ktorému porota dospela.

„Súd Wizengamot odsudzuje Angelusa Cygnusa Malfoya do väzenia Azkaban po dobu troch rokov bezpodmienečne. Odsúdený sa dopustil dvakrát neodpustiteľnej kliatby Imperius a tiež aj pokusu o vraždu člena svojej rodiny, ktorá však dokázaná nebola! Súd sa skončil, môžete opustiť súdnu miestnosť!"

Don't look for something you've found already [HP Fanfiction]Where stories live. Discover now