„Dobrý večer," pozdravila Greengrassová a mierne sa usmiala na Hermionu.
„Dobrý večer," odvetila jej Hermiona trpko.
„Ahoj, tati," riekla Rose a usmiala sa na otca, „to je fajn, že si prišiel."
„Prišiel som si len po nejaké veci," odvetil jej Ron, „vlastne som už na odchode."
Rose sa zatvárila smutne a potom sa obrátila na Greengrassovú. „Poď, Aries je isto vo svojej izbe," povedala jej. Greengrassová si vyzliekla kabát a vyzula topánky. Hermiona si všimla, ako sa snaží nehľadieť na Rona a potom spoločne s Rose vyšla na poschodie.
Hermiona zadržiavala slzy, ale aj svoj hnev, ktorý jej zožieral celé vnútro. „Ona?" spýtala sa a pozrela sa na Rona.
„Áno," odvetil jej.
„Ale ako? Kedy?"
„Nechcem sa o tom rozprávať," povedal jej Ron. „Nie teraz a nie tu."
„Ale ja sa o tom chcem rozprávať!" mierne na neho zvolala. Mávla prútikom a Ron dobre vedel, že uvalila na poschodie kúzlo, aby ich nepočuli, keď bude ďalej na ne neho kričať. „Prečo práve ona?"
„Ona je jednoducho bezprostredná," odvetil jej Ron. „A jej práca pre ňu nie je dôležitejšia ako ja," dodal.
„Tak to nikdy nebolo, Ron!"
„Ale áno bolo, Hermiona, len ty si to nikdy nevidela!" zvolal tento raz Ron. „Pozri, nejako sa to stalo. Raz som ju stretol v bare, dali sme sa do reči ako dvaja starí spolužiaci. Bola veľmi milá a zábavná..."
„Tak ste sa spolu hneď vyspali, však?"
„Nuž áno," riekol Ron, ktorý si zvolil cestu pravdy. „Ale už si vtedy dávno podala žiadosť o rozvod, takže zo mňa nerob nijakého neverníka. Naše manželstvo už bolo na konci. Tak sa to jednoducho stalo. Daphne je jednoducho úplne iná ako ty."
Hermionu každé jeho slovo neuveriteľne bolelo. Neznášala, keď ju niekto porovnával s niekým iným. A Ron to dobre vedel a predsa len jej do očí rozprával aká je Greengrassová iná ako ona. Podľa neho dokonca lepšia. „Nemôžem tomu uveriť."
„Vieš čo? Som rád, že to prasklo," vravel jej Ron. „Už to len musím povedať deťom."
„To je naozaj také vážne?" spýtala sa ho Hermiona a už to nevydržala. Po tvári jej stekali slzy. Bola silná, ale nie dostatočne. Ron ju tak jednoducho a rýchlo vymeniť za inú ženu.
„Áno, Hermiona," prikývol Ron. „Sťahujem sa k nej."
„Ale Ron..."
„Prepáč, Hermiona," ospravedlnil sa jej Ron. „Nemysli si, že mi na tebe nezáleží. Si matka mojich detí a moja prvá láska. Chcem, aby si vedela, že to niečo znamená. V skutočnosti to znamená naozaj veľa. Lenže my dvaja sme vždy takí boli. Raz sme boli spolu za dobre a v sekunde sme sa dokázali nerozprávať celé týždne. A obaja sme už takto žiť nechceli. Mrzí ma, že to tak dopadlo..."
„Aj mňa..."
Ron k nej podišiel a podal jej z vrecka na nohaviciach svoju vreckovku, na ktorej mal vyšité iniciály. Hermiona si ju vzala a zotrela si slzy. Ron sa na ňu smutne usmial. „Možno by si tiež..., no mohla ešte myslieť na inú lásku."
„Možno," prikývla a pokúsila sa tváriť hrdo. „Ale som priveľmi ranená."
„Ale raz..."
„Ale raz sa uvidí," odvetila mu a potom vyčistila vreckovku svojím prútikom a podala mu ju.
„Nechaj si ju," riekol jej Ron a priložil svoju ruku na jej, v ktorej držala vreckovku. Stisol jej ju. „Nikdy som ti nechcel ublížiť."
YOU ARE READING
Don't look for something you've found already [HP Fanfiction]
Fanfiction„Nie každé rozhodnutie je ľahké, nie každé srdce je krehké, nie každý pocit je rozumný, nie každá myšlienka je čistá..." Rose Weasleyová a Scorpius Malfoy začali spolu randiť ešte počas siedmeho ročníka na Rokforte. Chvíľku po ukončení školy sa s ní...