5

71 10 0
                                    

{Amber}
'Welke activiteiten ga jij doen?'
'Voetbal, hockey, dansen en vechtsport.' Zeg ik.
'Je mag er maar drie.'
'Voetbal, hockey, vechtsport.'
Evi draait met haar ogen. 'Geen toneel? Geen zangles?'
Ik moet lachen. 'Nee Evi. Ik ben niet zo getalenteerd daar in.'
'En in voetbal wel, wil je zeggen?'
Milou lacht naar me. Ik glimlach terug. 'Ik kan het je laten zien.' Zeg ik.
'Oh ja?' Milou buigt zich naar voren.
'Laten we gaan voetballen. Buiten op het veldje.' Stel ik voor. 'Dat wordt leuk!'
Milou knikt enthousiast. Dit is wat ik tot nu toe over mijn vriendinnen te weten ben gekomen:
- Milou is sportief net als ik
- Evi is zorgzaam en betrouwbaar
- Isa is vrolijk en enthousiast
- Merli is heel kunstzinnig (maar ik vind haar best irritant)
- Naomi is een echte nerd (Super slim!!)
- Mira is erg op zichzelf
- Romy sarcastisch en grappig
'Ik ga me omkleden.' Zegt Milou. 'Let's do this!'
Ik knik en sta op. 'Ga je mee Evi?'
Evi twijfelt.
'Please!'
Evi lacht. 'Oké!'
Ik geef haar uit pure enthousiasme een knuffel en ren mijn kamer in. Ik ben gezegend met een gave dat alle sporten me goed afgaan, dus voetbal kan ik ook nog best goed. Oké totaal niet arrogant Amber...
Ik doe dit aan:

Ik doe dit aan:

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

'Wauw Amber. Alles staat goed bij jou!' Zegt Romy. 'Super leuk.'
Ik bedank haar en vraag of ze mee gaat. Romy en Naomi gaan alle twee mee. Nu zij meegaan willen Merli en Isa ook mee. Alleen Mira blijft thuis, met een slap excuus dat ze zich niet lekker voelt.
'Oké! Ik heb er zin in!' Roept Milou. 'Ik ga een bal lenen uit de gymzaal.'
'Ik ga wel mee.' Naomi volgt Milou naar de gymzalen. Ik loop samen met Evi, Isa en Merli naar buiten.
Als we een goed stukje gras hebben gevonden, ploft Merli neer. 'Ik moet effe wat drinken hoor. Ik ben super moe.'
'Nu al?' Isa ploft naast haar neer. 'We zijn nog niet eens begonnen Mer.'
Merli haalt haar schouders op en drinkt een beetje uit een waterfles.
Na een kwartiertje komen Milou en Naomi aanlopen.
'Hier! Wat zijn de teams?' Ik vang de bal op met mijn voet en begin hoog te houden. 'Zullen wij teams kiezen Lou?'
Milou knikt. 'Ik kies Isa.'
'Ik kies Evi.' Zeg ik.
'Naomi.' Zegt Milou.
'Dan zit jij bij ons Merli.' Zeg ik met tegenzin.
'Ik wil bij Isa.' Pruilt Merli. 'Ik wil niet met Evi en Amber in een team.'
Bitch.
'Wij wisselen wel.' Naomi loopt mijn kant op. Ik haal opgelucht adem. Merli loopt vrolijk Isa's kant op.
'Oké en start!' Milou gooit de bal omhoog en vang hem handig op. Razendsnel sprint ze naar ons zelfgemaakte goaltje van twee jassen.
Naomi springt voor haar en houdt de bal uit de goal.
'Lekker Naomi!' Roep ik en ik vlieg op de bal af. Zodra ik hem heb pass ik hem naar Evi. Evi snapt de hint en rent op hun goal af, ze omzeilt Merli en Isa handig. Ik ga tweede paal staan en tik hem er handig in. Evi vliegt me om de nek en Naomi en ik juichen.
'Dit is nog niet over.' Zegt Milou fanatiek. 'Merli ga op doel staan. Isa wij spelen samen. Jij bent diepe spits!'
Isa sprint als een gek naar voren en begint heen en weer te springen, terwijl Merli de keep positie overneemt.
'Diep!' Milou schiet de bal. Hij vliegt over Evi heen, maar ik heb hem nog net. Ik speel hem naar Naomi en krijg hem bijna meteen weer terug omdat Isa op de bal jaagt. Ik speel de bal door Milou's benen heen en schiet van veraf op goal. Helaas heeft Merli hem.
'Zo, zo dames. Lekker bezig?' Een jongen die verdacht veel lijkt op Cameron komt stilstaan. 'Spelen jullie nou voetbal?'
'Ja Jason.' Zegt Milou geïrriteerd. 'Wij spelen voetbal.'
'Maar jullie zijn meisjes.' Zegt Jason. 'Meiden kunnen niet voetballen.'
'Pardon?' Ik sta op. 'Discriminatie! Meisjes kunnen wel voetballen!'
Jason kijkt op. Hij scant me. 'Wow. You look hot.'
Ik draai met m'n ogen. 'Met alle respect voor de andere meiden, maar ik wed dat Milou en ik in het schoolteam zouden kunnen als meisjes daar zouden worden toegelaten.'
Jason lacht me in m'n gezicht uit. 'Ja Haha vast!'
'Ze is echt goed.' Justin!
Ik vlieg Justin om de hals. 'Hey babe.' Zegt Justin. 'He's right. You look hot.'
Ik draai weer met m'n ogen. 'Oh mijn god. Zelfs mijn eigen broer kan me niet behandelen als een normaal persoon.'
Justin lacht.
Ik sla hem half boos op zijn arm.
'He Justin. Als ze echt zo goed is, laat mij dat een potje tegen haar spelen.' Zegt Jason.
Justin twijfelt.
'Ik zal heel voorzichtig met haar zijn.' Belooft Jason.
'Ha! Je kan beter hopen dat ze voorzichtig is met jou.' Lacht Justin. 'Make me proud sis.'
Ik lach. 'Troost jij hem als hij zo gaat huilen?'
Milou begint te joelen. 'Hup Amber!'
Evi en Naomi trekken zich terug en gaan een stukje verder in het gras zitten. Isa en Merli gaan in de schaduw zitten en maken selfies met hun telefoons. Milou blijft me als een cheerleader aanmoedigen.
'Hup Amber! A! M! B! E! R! AMBER IS THE BEST!!!' Milou maakt er rare dansjes bij. Ik klap dubbel. 'Dit werkt niet hoor Lou!'
'Let's begin.' Jason maakt een schijnbeweging, ik trap er niet in. Ik pak de bal af en binnen enkele secondes heb ik gescoord. Milou gaat helemaal op in haar cheerleader rol. Ik lach liefjes naar Jason.
Jason kijkt verbaasd terug. Hij onderneemt weer een poging om me op het verkeerde been te zetten maar ik heb weer de bal en schiet recht tussen de twee vesten het goal in.
Jason kijkt nu boos. Hij rent op me af en geeft me hardhandig een duw. Ik val achterover. Jason schiet de bal in het goal.
'He! Dat is niet eerlijk!' Schreeuwt Milou.
'Laat maar Lou.' Ik sta op en kijk Jason boos aan. The game is on.
Jason doet deze keer geen schijnbeweging en hij begint agressief me weg te duwen. Ik hoor Justin schelden. Ik wankel, maar val niet. Ik scoor. Tijd om te juichen heb ik niet. Jason valt me verblindt van woede aan. Zijn stomp komt zo onverwachts dat ik dubbel op de grond klap. Ik kan vechten. Ik kan het. Ik kan het echt, maar herinneringen van mijn vader zitten me in de weg. Jason trapt me. Ik gil. Nee... het is Justin. Justin gilt. Milou gilt. Naomi gilt. Evi gilt. Isa gilt. Merli gilt. Maar ik lig stil. Jason trapt tegen de ribben die zijn gebroken door mijn vader. Het doet zo'n pijn! Jason gaat door. Tot ik zijn voet pak en die weg draai. Hij slaakt een gil van pijn. Ik kom overeind. Jason geeft me weer een duw. Ik zet een paar stappen naar achteren en geef hem dan een duw terug. Jason heeft zo te zien pijn aan zijn voet.
Jason slaat me in mijn gezicht. Ik voel mijn wang rood worden. Hij slaat nu met zijn vuist. Mijn hoofd bonkt en mijn neus bloedt.
'Jason! Kappen! Jason!' Justin zet een stap naar voren. 'Amber!'
'Hou je erbuiten!' Schreeuw ik en ik sla Jason terug. Bijna meteen krijg ik een linkse tegen mijn kaak aan. Zijn volgende klap ontwijk ik en de andere weet ik te blokken. Hij is razend. Ik neem een beslissing. In een keer geef ik hem een knietje op zijn heilige plekje. Jason kreunt en vouwt zich dubbel. Ik breng weer mijn knie omhoog nu tegen zijn neus. Hij valt neer. Hijgend blijf ik staan. Overal zijn zwartje spikkeltjes. Ik ben duizelig. Alles doet pijn.
'Amber!' Justin neemt me in zijn armen en trekt me op de grond. 'Amber, blijf bij. Blijf wakker. Gaat het?'
Ik begin te hoesten.
Milou en Evi verschijnen in mijn gezichtsveld. Ze draaien om me heen. Alles draait.
Ik voel hoe Justin me op de grond legt en woedend naar Jason stampt.
'M-moet h-h-hem stoppen.' Fluister ik. Milou en Evi snappen precies wat ik bedoel.
'Rustig maar, Isa en Naomi zijn hem aan het kalmeren.' Zegt Evi.
'Dat was wel heel knap Amber.' Zegt Milou half lachend. 'Hij is gewoon out.'
'Merli is hulp halen Amber.' Zegt Evi. 'Meteen toen het uit de hand begon te lopen.'
Ik glimlach zwakjes. Ik heb me misschien in haar vergist.
Zwart.

{Justin}
'Jongens.... Amber is out denk ik?' Klinkt Evi ongerust.
Ik haal diep adem. Ik heb Amber niet beschermt. Ik stap boos naar Jason toe. Hij komt kreunend overeind. 'Wat is er gebeurd?'
Ik schud hem woedend door elkaar. 'Je hebt haar pijn gedaan! Je hebt haar bijna vermoord! Je bent een fucking moordenaar!' Jason kijkt me bang en verward aan.
'W-wat? Wie?'
Ik buig me meer naar voren. 'Mijn fucking zusje.'
Jason komt geschrokken overeind. 'Wat?'
'Je sloeg haar opeens in elkaar.' Zegt Naomi boos. 'Ze won van je met voetbal. Jij bent echt niet goed in je hoofd hoor! Ze is bewusteloos!'
'Jij was ook bewusteloos!' Voegt Isa eraan toe. 'Eerder dan zij. Ze heeft in vechten ook van je gewonnen.'
Jason kijkt alsof hij gaat huilen. 'Ik wilde niet...'
Ik geef hem een flinke duw. 'Je wilde niet wat?'
'Ik wilde haar geen pijn doen!'
'Je zag haar bloeden!' Schreeuw ik. 'Je bent een vieze moordenaar!'
Jason begint hard te huilen. Hij zakt op de grond.

{Amber}
Oké dit is very scary. Iedereen praat over me alsof ik dood ben, ik ben wakker maar ik kan niet bewegen en ik kan horen maar niet praten. Dit is echt eng en raar.
'Waar is ze!' Klinkt een paniekerige stem.
'Jij hebt een mega groot probleem jongeman!' Hoor ik een andere stem.
'We brengen haar over naar de ziekenboeg en gaan haar checken oké?'
'Oké.' Zegt Evi.
'Amber! Hou vol ze gaan je redden!' Roept Justin.
Zo erg is het niet, o mijn god. Ik voel me raar. Ik voel me gek.

Together StrongWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu