19

40 3 0
                                    

{Amber}
Gisteren is het voetbal begonnen. Het was allemaal een paar weken opgeschoven omdat de trainer was opgestapt, vlak na de selecterende selectie.
Vandaag zie ik Miles weer. We zijn in de afgelopen weken super close geworden. Vanavond gaan we afspreken. Hij neemt zijn vrienden mee en ik mijn vriendinnen. Romy en Isa komen ook. Merli heeft zich vanochtend ziek gemeld en Naomi is natuurlijk naar huis.
Vandaag gaat Justin weg. Hij moest nog 5 dagen wachten tot er een vliegtuig beschikbaar was. En nu gaat hij weg. Naar huis. Naar papa en mama. Zonder mij.
Ik heb mijn outfit aangetrokken en mijn haar in model gedaan als mijn telefoon af gaat.
'Met Amber.' Zeg ik zodra ik opneem.
Het blijft stil aan de andere kant van de lijn.
'Hallo?'
Het gekraak aan de andere kant is zo luid dat ik mijn telefoon weg haal van mijn oor.
'Met Amber. Wie is daar?' Vraag ik opnieuw.
'You are in danger.' Zegt een meisjesstem.
Je bent in gevaar. Ik slik.
'Why?' Vraag ik. 'Waarom? What do you mean? Wat bedoel je?'
'You are in danger.' De stem breekt. 'You are gonna die.'
'I don't understand. Who is this?'
Als antwoord wordt er opgehangen. Vrijwel meteen krijg ik een berichtje:

 Vrijwel meteen krijg ik een berichtje:

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik kijk met grote ogen naar de foto. Wat the heck?
Ben jij Abby? Are you Abby?
De verstuurder leest het bericht.
No. But I know Abby. And I know who killed her.
Mijn ogen worden groot. O. M. G.

{Cameron}
'Amber belde en leek ongerust.' Zegt Jason. 'Ze wil dat wij naar haar kamer toekomen. En wel nu.'
Ik frons. 'Amber? Zou dit over Justin gaan?'
'Dat dacht ik ook. Ik heb het gevraagd maar ze reageerde dat het om iets groters ging. Iets wat meer voor jou betekende.'
Ik zucht en sta op. 'Zusjes.' Kreun ik. 'Laten we dan maar gaan.'
'Ik denk dat ze serieus was Cam.' Zegt Jason. 'Don't judge our sister.'
Ik knik en samen lopen we naar de meidenafdeling.
Zodra ik op de deur klop zwaait hij open. Amber trekt mij en Jason naar binnen. Zodra we binnen zijn duwt ze de deur weer dicht.
'Hey, rustig aan Amber.' Zegt Jason en hij kijkt haar onderzoekend aan. 'Alles okay?'
'Nee.' Zegt Amber en ze duwt haar telefoon in zijn handen.
'Jesus Christ.' Zegt Jason als hij leest wat er staat. 'The hell?'
'Wat is er?' Vraag ik.
Amber begint te ratelen. Ik vang de woorden Abby en moordenaar op.
'Easy tiger. Wat is er aan de hand?'
'Een random meisje heeft me gebeld om te zeggen dat ik moet uitkijken omdat ik in gevaar ben! Toen ik vroeg wie ze was hing ze op en Whatsappte me dat ze Abby kende en wist wie haar vermoord had!'
Haar woorden dringen langzaam tot me door. Ik zet twee stappen naar achteren. 'Wacht, wat?'
'Toen vroeg ik wie haar had vermoord en hoe zij dat wist en toen zei ze dat zij Abby heeft vermoord!' Ambers stem slaat over. 'En daarna heeft ze gezegd dat als ik het tegen iemand zeg dat die gene dood gaat, en dat ik het alleen tegen jullie mocht vertellen omdat jullie ook familie van Abby zijn.'
Ik voel hoofdpijn opkomen. 'Oké. Ehm. Probeer gewoon te blijven doen oké? Anders raken je vriendinnen in paniek en komen ze misschien in gevaar.'
Amber knikt.
'Ik denk dat het onzin is.' Zegt Jason dan. 'Gewoon lekker doorgaan met je leven Amber. Als die gene jou zou willen vermoorden zou hij het niet van tevoren aankondigen.'
Amber bijt op haar lip. Opeens knikt ze. 'Je hebt gelijk Jason. Dank jullie wel.'
Jason glimlacht en geeft Amber een knuffel. 'Ik moet nog leren voor scheikunde. Maak je geen zorgen Amber. Gewoon een prank-call. Zie jullie later.'
Ik knik naar Jason maar kijk Amber onderzoekend aan. 'Gaat het weer?' Vraag ik.
Amber knikt. 'Ja, Jason heeft gelijk. Iemand probeert me gewoon bang te maken. Een echte, gevaarlijke moordenaar kondigt zijn slag niet van tevoren aan.'
'Oké. Als er toch iets is, moet je me bellen he?'
Amber knikt en geeft me een knuffel. 'Thanks Cameron.'
Ik draai me om en loop weg.

Together StrongWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu