{Amber}
'Wakker worden Amber.'
Amber doet haar ogen open en kijkt recht in mijn gezicht.
'Hmm?' Kreunt ze.
'We moeten zo weg.'
'Ughh.' Amber doet haar ogen open. Ze kijken me vermoeid aan, maar zijn nog steeds zo mooi. I love her eyes.
Ik lach.
Amber trekt haar mond hoeken omhoog in een geforceerd lachje.
God. I love her smile.
'Heb je niks beters te doen dan mij wakker maken?' Vraagt ze giechelend.
I love her voice.
'Nee.' Grijns ik.
'Ik ben ook zo belangrijk.' Amber doet een mislukte hair-flip en we liggen samen dubbel omdat ze van het bed afvalt.
I love her hair. I love her laugh. I love her humor.
Amber trekt een zogenaamd verdrietig gezichtje. 'Je lacht me uit.'
I love her weird faces.
'Nee hoor.'
'Jawel, en daar ga ik je voor straffen.' Amber buigt zich over me heen en begint me te kietelen. 'Je zal moeten smeken om genade Miles.' Grijnst ze met haar O zo perfecte ochtendhoofd.
I love her teasing.
'Ahaha stop! Amber! Please!' Ik kronkel en probeer haar te ontsnappen, maar ze kent geen genade zoals ik ook nooit genade ken als ik haar aan het plagen ben.
I love her. De gedachte treft me als een mokerslag. I love her.
Ik stop met lachen. Dit kan niet. Amber is mijn beste vriendin.
'Miles?' Amber kijkt me bezorgd aan. 'Wat is er?'
Ik maak me van haar los. 'Niks.' Mompel ik.
'Miles?' Amber kijkt me onderzoekend aan. 'Je kan me alles vertellen.'
Ook dat ik verliefd ben op mijn beste vriendin? Op haar?
'Het is niks.' Zeg ik. 'Ga je, je aankleden? Dan maak ik Milou wakker.'
Ik doe het alsof ik Ambers fronsende blik niet zie.{Amber}
Ik snap het niet. Waarom doet Miles opeens zo afstandelijk?
Ik sta op en kleed me aan. Ik check mijn outfit in de spiegel en loop naar de keuken. Anna zit aan de keukentafel en eet haar ontbijtgranen.
'Hey.' Zeg ik.
'Hi.' Anna roert lusteloos in haar ontbijtgranen.
'Heb je Miles gezien?'
'Misschien.' Zegt Anna. 'Volgens mij is hij buiten.'
'Okay dankjewel.' Ik loop naar de deur en zie Miles bij de auto staan. Hij kijkt niet heel vrolijk. Waarom? Zo net was hij nog heel vrolijk en nu kijkt hij alsof hij gaat huilen.
'Miles.' Ik ga naast hem staan. 'Gaat alles wel goed?'
'Ja.' Zegt Miles iets te snel. 'Waarom zou het niet goed gaan?'
'Heeft Stella het uitgemaakt?' Ik hoop ergens dat, dat zo is. Miles verdient beter dan de bitchy Stella.
'Nee. Maar ik denk dat ik het ga uitmaken met Stella.' Zegt Miles.
'Oh ja? Waarom?'
'Ik vind denk ik iemand anders leuk, dat is niet eerlijk tegenover Stella.' Zegt Miles. 'Weet jij of ze al wakker is?'
'Ik denk het niet. Als ze wakker was zou Anna niet aan de keukentafel zitten.'
Miles fronst, maar hij vraagt niet wat ik daarmee bedoel. 'Ik maak haar wel wakker.' Mompelt hij. 'Zie je zo.'
'Wacht. Neem je nou niet te snel deze beslissing?' Vraag ik.
Miles draait zich om. 'Hoezo? Wil je dat ik met Stella blijf?'{Miles}
'Nee.' Zegt Amber rustig. 'Ik vind Stella een mega-bitch.'
Ik kijk haar met grote ogen aan. 'Echt waar? Waarom heb je dat niet gezegd?'
'Omdat het jouw liefdesleven is. Niet dat van mij.' Zegt Amber.
Ergens steekt het dat het Amber niks lijkt te boeien. Ik draai me om en loop naar Stella's kamer. Zoals ik al had voorspeld ligt Stella nog in bed.
'Hey.' Zeg ik.
Stella doet haar ogen open. Stella is knap. Mega-knap. Ik snap best dat ik verliefd ben geworden op Stella Queens. Maar Stella is een bitch tegenover Amber en Milou, en Amber is nog veel knapper.
'Hey handsome.' Zegt Stella en ze komt overeind. Ze staat op en drukt een lange kus op mijn lippen. 'Ben je helemaal naar hier gekomen om mij wakker te maken?'
'Nee.' Ik duw Stella van me af. 'Ik wil je iets vertellen.'
Stella lacht naar me. 'Zullen we een selfie maken voor op Insta? Ik heb al ruim 10,000 likes op onze laatste foto. Iedereen is blij voor ons en vindt dat we een schattig koppel zijn.' Ze pakt haar telefoon en terwijl ze haar Instagram checkt, kamt ze haar blonde haar. 'Met of zonder kleur?'
Ik duw haar telefoon naar beneden. 'Ik moet je iets vertellen Stella.'
Stella lijkt me eigenlijk te horen. 'Wat?'
'Ik maak het uit.' Zeg ik.
Stella laat haar telefoon uit haar handen vallen. 'Excuse me?'
'Het is uit Stella.'
Stella doet haar mond open en dicht zonder iets te zeggen. 'Maar... waarom?'
'Gewoon. Ik voel de connectie niet meer.'
'Maar ik ben een van de populairste meisjes op school, iedere jongen doet een moord om verkering met me te hebben.' Zegt Stella geschokt.
'Er zijn ook zoveel meisjes die verkering met mij willen hebben.' Zeg ik met draaiende ogen. 'Maar daar gaat het niet om. Ik vind iemand anders leuk.'
Stella lijkt het niet te kunnen bevatten. 'Maar ik ben heel rijk.'
'Ik was niet met je omdat je geld hebt Stella.'
Stella draait zich om. 'Laat me met rust.'
'Het spijt me.' Ik loop haar kamer uit. Ik bots op tegen Anna die me met grote ogen aan kijkt. 'Heb ik iets van je aan?' Snauw ik.
Anna schudt nee. 'Sorry.' Mompelt ze. Ze schiet haar kamer in.
'Hey Miles.' Milou loopt de gang op. 'Kom je?'
'Ja.' Ik loop met haar mee. Amber is al in de auto gaan zitten. Achterin. Ik stap in en ga achter het stuur zitten, Milou gaat naast me zitten.
'Is het nu uit?' Vraagt Amber.
'Uit?' Vraagt Milou. 'Is het uit met STELLA QUEENS?!'
Ik zucht. 'Ja, ik heb het uitgemaakt met Stella.' Zeg ik terwijl ik wegrijd.
'Waarom in heaven?' Vraagt Milou. 'Ik bedoel, ze is een grote trut tegen ons, maar ze deed poeslief tegen jou en is super populair.'
'Ik hoef niet perse met een populair of rijk meisje te hebben Milou.' Zeg ik. 'Waarom denkt iedereen dat ik een golddigger ben?'
Milou grinnikt.
'Wat?' Vraag ik geërgerd. 'Daarbij hou ik er niet van hoe bitchy ze is tegen jullie. Jullie zijn mijn vriendinnen.'
'Dat is lief.' Zegt Amber. 'Maar kap niet met een relatie voor ons.'
'Dat doe ik heus niet. Ik doe niet alles voor jou hoor.'
Amber kijkt me met open mond aan. Ze doet haar mond dicht. 'Mooi.' Zegt ze na een korte stilte. 'Want ik wil niet dat je dat wel doet.'
Ik stop en stap uit.
'Miles? Wat ga je doen?' Vraagt Amber verward.
'Ik heb geen zin meer.' Zeg ik. 'Rijden jullie maar naar huis, ik ga effe lopen.'
'Ben je serieus?'
'Yep.'
'Miles!'
'Laat me godverdomme gewoon met rust!' Schreeuw ik.
Een gekwetste stilte volgt. Ik loop woedend weg. Ik ben niet woedend op Amber of Milou, ik ben woedend op mezelf. Ik maak geen kans bij Amber.
Waarom doe je dit!? Appt Amber me. Wil je geen vrienden meer zijn?
Ik wil wel, het kan niet stuur ik terug.
Waarom?? Vraagt Amber.
Ik hou het niet vol antwoord ik.
Het is even stil. ???
Ik kan niet doen alsof we gewoon vrienden zijn terwijl ik te goddamn verliefd op je ben!
Amber kijkt nu vast geschokt naar het scherm. Onze vriendschap is over. Verliefdheid kan vriendschappen kapot maken. Amber heeft het zelf gezegd op die eerste avond bij mij in het appartement.
Miles....
Ik druk mijn telefoon uit. Vriendschappen met meisjes zijn waardeloos. Ik ben te jongen voor dat. Ik ben te snel verliefd. Maar met Amber is het anders. Het het doet zoveel pijn om te weten dat ik Amber nu voor altijd kwijt ben. Stella was mijn ontkenning. Ik heb Stella gebruikt. Ik ben een asshole. Ik verdien Amber niet. Ik verdien Stella ook niet. Ik verdien de eeuwige eenzaamheid.
JE LEEST
Together Strong
Mystery / ThrillerDeel een: Amber en haar tweeling broer worden naar een internaat in Amerika gestuurd, Amber vind het niet erg, ze is haar ouders liever kwijt dan rijk, maar drama blijft haar en iedereen met wie ze te maken heeft achtervolgen. En dan gaat er iemand...