Elini tutunca fazla utanmıştım. Batu " utanınca yüzün çabuk kızarıyor" demişti. Ben " hemen elimi çekmiştim. " yarın sabah erken gelir misin ev için alışverişe gidicez"demiştim. Batu " tamam sen hazır ol ben seni on gibi alırım" demişti. Ben " Esma'nın okul kayıtlarını bir an önce halletmemiz lazım" demiştim. Batu " herşey bi bitsin onuda halledicez" demişti. Ama sonra lafına devam edip " Görkem'den ses çıkmadı hala " demişti.
Ben " daha sabah gittik bi yavaş gel öyle kolay değil" demiştim. Batu " iyi bakalım öyle olsun" demişti. Ben " o zaman kalkalım akşam olmak üzere" dediğimde " yok yaa otur biraz daha konuşalım bir kaç soru sormak istiyorum sana" demişti. Ve ben yerime geri oturmuştum " anlatsana" demişti. Ben " neyi" demiştim. Batu" kendinden bahset anlat biraz kendini"demişti. Ben " hayret noldu da benden bahsetmek geldi aklına şoktayım şuan" demiştim. Batu " ne var yani merak edemez miyim iyi sen bilirsin kalk hadi eve gidelim" dediğinde " tam tam otur anlatim" demiştim.
Batu yerine geri oturduğunda " o zaman doğumumdan başlıyorum" demiştim. Batu gülerek "başla" demişti. " şimdi ben iki bin doğumluyum. Küçüklüğümden beri kardeşimle hiç anlaşamam. Çok tuhaf arkadaşlarım vardır. Müzik dinlemeyi, söylemeyi, kitap okumayı yani klasik şeyler senin anlican. Derslerim kendimi bildim bileli berbattır. Hayatım baya ekşınlı nası söyliyim nerde ne olacağı hiç belli olmuyor. Bence bu kadar yeter daha anlatacağım bir şey yok sen anlat biraz da"demiştim. Batu " evet bende bin dokuz yüz doksan dokuz doğumluyum". Annemi beş yaşında kaybettim" dediğinde " başın sağolsun" demiştim. Batu " dostlar sağolsun" demişti.
Sonra lafına devam etmişti. " babam şimdiye kadar ne istediysem aldı verdi ama hiç bir zaman gerçek bir baba olamadı bana. Annem öldükten sonra babam bunalıma girmiş. Bi süre sonra anneme dair herşeyi yakmış. O yüzden onu hiç hatırlamıyorum. Ona dair hiç bir şey yok. Beş sene önce Esra adında bi kadınla evlendi. En çok zoruma gidende ne biliyor musun o kadın, o kadın anmemin yatağında yatıyor. Onu bi kaşık suda boğmak istiyorum ama olmuyor yapamıyorum. Hiç kız arkadaşım olmadı hep tek gecelik bir şeydi. Çünkü daha karşıma beni kendisine aşık edicek biri çıkmadı. Film izlemeyi basketbol oynamayı seviyorum" seninde anlican o kadar da güzel bir hayatım yok"demişti. Sözzlerinden sonra kısa bir sessizlik olmuştu. Sonra ben " peki onu görsen ilk ne söylerdin" demiştim.
Batu " sadece sarılıp kokusunu içime çekerdim" demişti. Hiç bir şey söyliyememiştim. Ne diyebilirdim ki haklıydı annesini hiç hatırlamayan biri onu görünce sadece sarılırdı. " o yüzden ufaklık annen ve babanın kıymetini bil" demişti. Ben " haklısın onları çok üzdüm ama hepsini telafi edicem" demiştim. Batu " öyleyse artık eve gidelim geç oluyor" demişti. ben " peki" demiştim ve birlikte arabaya binmiştik. Yolda hiç konuşmamıştık. Evin önüne geldiğimizde arbadan inmeden önce " sen gelmiyor musun" demiştim. Batu " yok ben kendi evimde kalıcam sabah onda hazır ol" demişti. Ben " peki sen bilirsin görüşürüz" demiştim ve arabadan inmiştim. Batu gidince evin kapısına vurmuştum.
Teyzem açmıştı kapıyı " hoşgeldin kızım" demişti ve içeri geçmiştim. "Teyze eniştem nerde" demiştim. Teyzem" mutfakta kızım gelir şimdi"demişti. Biraz sonra eniştem içeri gelmişti. " biri benden mi bahsetti" demişti. Teyzem " Engin Derin bizimle bir şey konuşacakmış gel otur şöyle" demiştim. Eniştem " neymiş bakalım anlat" demişti. Bende hemen onları karşısına oturmuştum. "Şimdi bugün ben dışardayken bi kız çocuğu yanıma gelip oturdu. Mendil satıyordu. Teyze çok kötü durumdaydı üstü başı yırtıktı. Sonra biraz onunla konuştum. Çok tatlı bir kız adı Esma ona kim olduğunu nerede yaşadığını falan sordum.
Onunla birlikte onun evine gittim gerçi ev denir mi bin şahit ister. Annesi açtı kapıyı kadında çok kötü durumdaydı. Adı Hacer eşini sevdiği adamı daha kızı karnındayken askerde şehit vermiş. Kızına bakabilmek için her türlü işi yapmış ama olmamış tek başına bakamamış. Hasta çok hasta hemde ayakta zor duruyordu karşımda. Yaşadıkları yer yıkık dökük bir kulube gibi bir yerdi. Bi miktar para verdim. Sonra Batu'yu arayıp kibar, güzel bir ev ayarlamasını istedim. Sonra Batu bana adresi attı.
Kadınla çocukla adrese gittim. Evi gezdirdim artık burası sizin dedim. Çok sevindiler boynuma atladılar. Hastalığı için masrafları karşılıyacağımızı ve Esma'nın okulu için herşeyi yapıcağımızı, her ay ona para vericeğimizi söyledim. Bunları Batu'yla konuştuğum da herşeyi ona bırakmamı istedi. Yarın da gidip ev için eşya alıcaz ve hepsini Batu karşılicak"demiştim. Teyzem " yaptığın şey çok güzel bir şey kızım ams şunda bil yan Batu zengin o yüzden bi ev onun için hiçbir şey" demişti. Eniştem teyzeme dönerek " o zaman siz yarın ne yapın biliyor musunuz alışverişe beraber gidin Biricik sende kadına yardımcı olursun" demiştim.
Ben " tamam harika Batu yarın bizi onda almaya gelicek sonrada otelden Hacer ablayla Esma'yı alıp alışverişe gideriz" demiştim. Teyzem" hadi şimdi git yatsen uykunu al yarın baya yorulucaksın"demiştim. Ben "tamam iyi geceler" demiştim ve odama gitmiştim. Yatağımın üzerine oturup biraz dinlenmişdim. Sonra yerimden kalkıp duş için banyoya girmiştim. Birazdan sonra duştan çıkıp üstümü giyinmiştim. Bi havlu alıp saçıma sarmıştım. Yatağımın üzerine oturup telefonumu alıp Batu'yu aramıştım. " Batu" demiştim. Görkem " efendim Derin" demiştim. Ben " ben bugün olanları teyzemle enişteme anlattım yarın teyzemde bizimle gelicek belki kadına bazı konularda yardımcı olur diye" demiştim.
Batu " tamam o zaman harika desene hayatında işlicen en büyük sevabı işledin" demişti. Ben " ha ha ha çok komiksin neyse kapatıyorum ben yarın geç kalma" demiştim. Batu " rüyanda beni gör ufaklık" demişti gülerek. Ben " yaa bi git Allah korusun" deyip telefonu kapatmıştım. Telefonumu yandaki masanın üzerine bırakıp yatağa yatmıştım. Kendi kendime gülüp eğer onı rüyamda görürsem kafayı yerim demiştim. Biraz düşündükten sonra uykuya dalmıştım. Kahretsin ki onu rüyamda görmüştüm. Rüyamda Batu bana yağmurun altında ellerimi tutmuş bir şekilde " bende seni seviyorum ufaklık" demişti ve beni öpmüştü.
Tamam herşeyi anladım ama ben niye ona rüyamda seni seviyorum dememiştim. Çünkü çocuk "bende" demişti. O değil rüyamda bile ufaklık diyordu şaka gibi yaa. Uyandığımda yüzümde saçma sapan bir gülümseme oluşmuştu. "saçmalama Derin" diyerek yataktan kalmıştım. Telefonumdan saate baktığımda dokuz du hemen üstümü değiştirip saçımı düzleştirmiştim.
Çantamı alıp salona gitmiştim, teyzem kahvaltıyı hazırlıyordu. Teyzem " hadi kızım hemen kahvaltımızı yapalım da çıkalım" demişti. Kahvaltıda Batu'yu aramıştım. " uyandın mı" demiştim. Batu " yok uyanmadım hala uyuyorum uyuyo olsam nası telefonu açim saçma sapan sorular soruyor" demişti. Ben " üff tamam uzatma yirmi dakikaya burada ol" demiştim. Batu "tamam" deyip telefonu kapatmıştı. Artis demiştim gülerek. Teyzem " Derin noldu" demişti.
Ben " yok bişey teyze yirmi dakikaya burda" demiştim. Kahvaltıyı yaptıktan sonra dışardan korna sesinin geldiğini duymuştuk. Teyzemle çantalarımı alıp dışarı çıkıp siyah gözlüğümü takıp " sen ne zamandan beri korna çalıyorsun" demiştim. Batu " kafasını camdan dışarı çıkarıp " daha yeni başladım"demişti. Teyzem arkaya ben öne binmiştik. Yoldayken Batu " otele demi" demiştim. Ben " evet evet önce otele" demiştim. Otele vardığımızda Esma'ların odasının önüne gelip kapıyı çalmıştık.
Kapıyı Hacer abla açmıştı. " hoşgeldin Derin" demiştim. Ben " hoşbulduk Hacer abla hazır mısınız" demiştim. Hacer abla " evet hazırız kızım" demişti ve sonra içeri Esma'ya seslenmişti " Esmaaa kızım gel bak kim geldi" demiştim. Esma koşarak kapıya gelmişti beni görür görmez sevinip " Derin abla" diye bağırmıştı ve tam kollarını bana uzatıcakken ben dizlerimin üzerine eğilip birbirimize sarılıp " Esmaaa" demiştim. Sonra ondan ayrılıp " bak sözümü tuttum erken geldim" dediğimde Esma " bak bende sözümü tuttum hazırlandım nası olmuş annemle aldık dün buranın aşağısında mağaza varmış ordan aldık" demişti. Ben ellerini tutarak " çok güzel olmuşsun o zaman yeni odan için güzel eşyalar almaya gidelim artık" demiştim. Esma " olley hadi gidelim" demişti ve annesinin elinden tutarak çalıştırmış "anne hadi gidelim "dur kızım kapıyı kapatim" demişti.
Ve kapıyı kapatmıştı. " şey bu teyzem
Biricik" demiştim. Hacer abla elini uzatarak " merhaba efendim nasılsınız" demişti. Teyzem " iyiyim siz nasılsınız" demişti. Hacer abla " işte görüyorsunuz halimizi" demişti. Teyzem " meret etme bundan sonra herşey çok daha güzel olucak" demişti. Ve hep beraber arabaya binip mağazaya doğru yola çıkmıştık.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KIZIL BELA #wattys2019 ( TAMAMLANDI)
ChickLitKutunun üzerindeki notu okuduğumda " eğer bir gün yaşadığım şeyi kabullenirsem kavgayı neden ettiğimi sana söyleyebilirim, lafı fazla uzatmak istemiyorum iyiki doğdun ufaklık" yazmıştı.