Deel 1

652 7 0
                                    

Vanuit Ilse
Vrijdagmiddag. Ik loop samen met Bart hand in hand door de straten van Nashville. We komen net van de makelaar, we hebben namelijk vandaag de sleutel gekregen van ons eigen huisje in Nashville. Omdat we hier zo vaak en zo graag komen hebben we deze keuze gemaakt. We zijn er onwijs blij mee, ik wilde dit altijd al zo graag! Morgen heb ik de laatste schrijfsessie met Tofer Brown gepland staan voor mijn nieuwe solo album. Ja solo, ik weet het. I'm flying solo this year! Ik heb er voor gekozen om dit jaar even afstand te doen van de linnets. Het is mijn jubileumjaar en ik vond het daarom wel weer tijd worden voor een solo album. Er is alleen wel een ding waar ik nog goed over na moet denken. Ik wil graag werken met nieuwe muzikanten en zo een nieuwe, frisse start maken. Ondertussen lopen we de oprijlaan op naar ons nieuwe huis. Echt een typisch Nashville huisje net buiten de drukke stad. Met veranda, prachtige tuin en pastelkleuren. Bart en ik lopen een rondje om het huis en bespreken wat er nog aan moet gebeuren. Dit wordt een hele leuke uitdaging!

Vanuit Bart
Het wordt schemerig en ik loop samen met Ilse het tuinpad af richting onze truck. Deze week verblijven we in het huis van Jake en zijn vriendin Mackenzie. Zij zijn allebei op schrijftrip naar Mexico en Jake bood ons aan om in hun huis te verblijven. Ilse ploft op de bank. "Wat doen we met het eten?" Vraagt ze. Ik stel voor om uit eten te gaan bij een restaurantje op loopafstand van hier. Eenmaal aangekomen in het restaurant praten we over het aankomende jaar en de nieuwe band. "Wie moeten we in godsnaam vragen voor de nieuwe band?" Vraagt Ilse. Ik stel voor om toch in ieder geval weer Arnold, Martijn en Aram te vragen. Zij speelden een grote rol in Ilses solo carrière, kennen haar door en door en zijn fantastische muzikanten. Ilse stuurt ze meteen een appje om het te vragen. "En heb je nog andere plannen voor dit jaar?" Vraag ik aan haar. "Het lijkt me gaaf om weer te Touren door Nederland, Duitsland en België. Als dat kan natuurlijk." Zegt Ilse met een ondeugende blik. Ik lach en zeg: "Jij kan ook nooit eens rustig aan doen, hè?" Ilse lacht en zegt: "Zo ben ik Bart, dat wéét je."

Vanuit Bart
Na het eten besluiten we nog even wat drankjes te doen in het café hiernaast. Na twee cocktails zie ik dat Ilse al weer genoeg heeft gehad. Ze is namelijk opvallend druk en gezellig. We lopen terug naar het huis van Jake als Ilse ineens verschrikt opkijkt. Ik wil haar vragen wat er is maar op dat moment zie ik het ook. Iemand die we hier liever niet wilden tegenkomen. Shit.

Flying SoloWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu