Deel 41

292 10 4
                                    

Vanuit Ilse
Ik zit met mijn hand voor mijn mond naar Yori te luisteren. Als ze uitgepraat is begint ze zachtjes te snikken. Ik wrijf over haar rug en zeg: 'stil maar Yori, je kan dit. Jullie kunnen dit. Echt. Maar jeetje, dit zag ik echt even niet aankomen.' 'Ik vind het zo erg Ilse, ik weet echt niet wat ik moet doen.' Zegt ze huilend. 'Hé lieffie, waarom vind je dit zo erg? Heb je het er al met Okke over gehad?' Vraag ik. 'Ja. Hij schrok ook maar wil het kindje wel samen opvoeden. We gaan weer samenwonen.' Zegt ze met een glimlach. 'Ooh gelukkig! Nou, dat is toch juist fijn! Ik snap dat je geschrokken bent, maar waarom ben je dan zo verdrietig? Dit is toch iets heel moois?' Vraag ik sussend. 'Nee, Ilse. Ik kan niet aan het idee wennen, ik ben er gewoon echt nog niet klaar voor. Wil nog zo veel doen en wil nog helemaal geen moeder worden.' Ik loop naar de keuken en geef haar een kop thee. 'Maar Yoor, ik denk echt dat je het moet accepteren. Of wil je het kindje.... Nee toch? Yori schud haar hoofd. 'Hoe ver ben je eigenlijk? Ik zie namelijk nog niks.' Zeg ik nieuwschierig. '15 weken al..' zegt ze terwijl ze gaat staan en een mini buikje laat zien. 'Waaat?! Zo lang al?' Zeg ik verbaasd.

Vanuit Yori
'Maar dat betekend dus dat ik rond de tour ben uitgerekend.' Zeg ik verdrietig. 'Het spijt me zo, maar dan zal je echt iemand anders moeten vragen voor de band.' Ilse knikt en zegt: 'komt goed meid, dat is nu even niet belangrijk. Geniet alsjeblief nu gewoon van je zwangerschap, anders krijg je er later spijt van. Maak je niet druk, alles komt goed.' Zegt ze terwijl ik haar een knuffel geef. 'Dankje Ils, je bent de beste.' Zeg ik terwijl ik in de auto stap. Ilse zwaait me uit en ik rijd de straat uit. Onderweg slaak ik een diepe zucht. Ilse heeft gelijk, maar er is iets waar ik zo mee zit. En dat heb ik haar dus niet verteld... Als ik stilsta voor de stoplichten kijk ik even naar beneden en leg ik een hand op mijn buikje. 'Ik hou van je, kleintje.' Zeg ik zachtjes terwijl er een traan over mijn wang stroomt.

Flying SoloWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu