Vanuit Yori
'Hey..' zeg ik als ik die middag de telefoon opneem. Op het moment dat ik zijn stem hoor gebeurt er iets met mij. Een gek maar gelukkig gevoel wat ik heel goed herken. Ik ben gewoon écht verliefd. 'Hey Yori! How are you?' Hoor ik uit de speaker van mijn mobiel komen. 'I'm fine. How about you?' Reageer ik blij. 'Yori. What happened last week, dit you mean that or was it a misunderstanding?' Vraagt hij. Ik aarzel geen moment en zeg: 'I mean it, you too?' 'Of course, I love you. But you just came out of a 10- year relationship.' Hij heeft gelijk, dit gaat veel te snel. Maar ik wil het. Heel graag. 'Yes, but I can let it go now.' Hij lacht en zegt: 'does Ilse know..' 'She doesn't know anything.' Antwoord ik. 'How and when are we going to tell Ilse and the band?' Vraagt hij. Ik denk even na. 'Shall we arrange something tonight to discuss things?'Vanuit Ilse
Ik staar uit het autoraam en voel een hand op mijn been. Vanavond speel ik een show met Michael Patrick Kelly en Milow in München. Bart is mee als een soort van mijn manager, want Karim tourt met Duncan. Het is de eerste keer dat Mare een nachtje bij mijn moeder slaapt. Ik mis haar nu al en vind het best spannend.Niet veel later staan we op het podium voor de soundcheck. Het is een prachtige setting, rondom een kasteel. Ik probeer me te concentreren op de songs maar mijn gedachten zijn steeds bij ons kleine meisje. Matthew had gelijk. Ze moet echt mee op tour, ik kan niet zo lang zonder haar.
Vanuit Bart
Ik sta samen met Ilse backstage te wachten tot ze op mag. Het is zo'n mega show met zo ontzettend veel publiek. Ik zie aan Ilse dat ze daar zenuwachtig voor is en geef haar een knuffel. 'Je kan het schat, succes. Ik sta hier.' Ilse glimlacht tevreden en zegt: 'ik ben zo zenuwachtig. Ik ben bang dat het mis gaat.' Ik kijk haar verbaasd aan en zeg: 'huh maar dat gaat het niet. Je doet dit vaker hé?''Hier is Ilse DeLange!' Hoor ik Michael roepen en Ilse loopt het podium op. Er klinkt een daverend applaus en ik ben zo trots. Maar bij het tweede liedje gebeurt er iets. Ilse lijkt afwezig en vergeet steeds haar tekst. Ik begrijp er niks van, hoe kan dat nou? Is ze nou echt zo zenuwachtig? Als ze ondertussen even naar mij kijkt doe ik mijn duim omhoog en geef ik een bemoedigend knikje. Natuurlijk gaat er wel eens iets fout tijdens shows, maar hier maak ik me wel wat zorgen om...
Vanuit Yori
Ik zit samen met Jake bij mij thuis op de bank. We hebben net live naar Ilse gekeken in Duitsland en het ging niet bepaald heel goed. Ik heb echt medelijden met haar, ze is zo perfectionistisch en wil alles goed doen. Ik snap er niks van, misschien is er iets aan voorafgegaan? Ik bel haar straks wel even. Jake legt zijn arm om me heen en ik kruip dichter tegen hem aan. Het is toch ook weer gek, denk ik bij mezelf. Okke en ik zijn net uit elkaar, ik ben zwanger en opnieuw verliefd. 'What do we do if Ilse and the band don't accept our relationship?' Vraag ik hem. 'Are you in doubt about that?' Vraagt hij lief. 'Not in doubt about our love, but about the acceptance.' Hij komt dichterbij en geeft me een kus. 'Will be fine Yoor.'Vanuit Bart
We zitten op het bed in onze hotelkamer. Ilse is al vanaf het einde van de show aan het huilen. 'Het ging gewoon zo ruk. Het was echt dramatisch slecht.' Zegt ze door haar tranen heen. 'Schatje, dat geeft toch niks. Iedereen maakt fouten.' Zeg ik. Ilse kijkt me aan en ik veeg haar mascara tranen weg met mijn hand. 'Bart. Ik weet het echt niet, wat moet ik nou? Mn hele reputatie in Duitsland is nu naar de klote.' Ik wrijf over haar rug en trek haar dichter tegen me aan. Ilse legt haar hoofd op mijn schouder. 'Ik weet gewoon niet wat het is. Ik ben zo onzeker en niks gaat hoe ik het wil.' Zegt ze. Ik neem haar hoofd in mijn handen. 'Ils. Daar is echt geen reden voor. Je bent ontzettend goed, super lief en de allerleukste mama en vriendin.' Ze glimlacht door haar tranen heen. Ik probeer haar enigszins te kalmeren maar maak me echt zorgen. Zo ken ik Ilse totaal niet. Natuurlijk is iedereen wel eens onzeker, maar normaal kan ze dat aan de kant zetten als ze op het podium staat. 'Wat wil je dat ik voor je doe?' Vraag ik als ze wat rustiger is geworden. 'Nu niks. Ik wil gewoon dichtbij je zijn.' Zegt ze. Ik duw haar zachtjes achterover op het bed en geef haar kusjes. Eventjes stop ik en zeg: 'Ils. Je bent mooi.' Ilse lacht en op dat moment gaat haar telefoon. Yori. 'Dat kan wel even wachten.' Zegt Ilse grinnikend en drukt haar weg. 'Nu even tijd voor ons.' Zegt ze terwijl ze mij zoent.
JE LEEST
Flying Solo
FanfictionEen spannend jaar voor Ilse DeLange. Ze gaat weer solo in haar jublileumjaar, vormt een nieuwe band, maakt een nieuwe plaat en gaat op tour door verschillende landen! Ook gebeuren en nog veel meer onverwachte dingen, leuk maar helaas ook minder leuk...