Deel 10

303 6 0
                                    

Vanuit Ilse
'Dit zijn symptomen van een Burn-Out.' Shit. Dus toch. Hij vertelt dat ik rustig aan moet doen nu, voordat het nog erger gaat worden. Mijn gedachten dwalen alweer af. Bart luistert wel aandachtig en wrijft over mijn rug. Hoe nu verder?

Vanuit Bart
Ik heb Ilse op de bank gelegd en ze mag er vandaag ook niet meer vanaf. 'Pff Bart ik kan hier echt niet tegen, niks doen de hele dag.' zegt ze. 'Weet ik schat, maar dit is wel even beter. Ga maar even slapen ofzo.' 's avonds maken we plannen en zeggen we wat afspraken af zodat Ilse wat minder stress heeft. Alles wat nog moet gebeuren voor het album heeft ze uit handen gegeven aan Karim, en ook de samenwerkingen en campagnes worden afgezegd. Ik zie meteen dat ze alweer iets meer rust krijgt, maar we zijn er nog lang niet.

Vanuit Ilse
Als ik de volgende ochtend de post uit de brievenbus haal, zie ik iets waar ik meteen van schrik. Bart merkt het ook en vraagt wat er is. Ik leg de Prive voor hem op tafel en hij kijkt geschrokken. De voorpagina luidt: "Ilse DeLange met vriend gespot bij de huisarts, wat is er aan de hand?' Met een mega grote bijgevoegde foto van ons in de wachtkamer. Ik ga aan de eettafel zitten met mijn handen in mijn haar. 'Kan ik nou verdomme nooit eens iets doen zonder meteen op de cover van dat kloteblad te staan?' Bart geeft me een dikke knuffel en wrijft een traan weg. Hij neemt me in zijn armen en zo blijven we een tijdje staan terwijl hij mij troost en kusjes geeft. Op dit soort momenten ben ik heel gelukkig en onwijs dankbaar dat ik hem heb. En kan alles er omheen me geen zak meer schelen.

Vanuit Bart
Het is inmiddels drie weken later en het gaat al een stuk beter met Ilse. Het album is nu gereleased en alle promoties zitten erop. Het is zondagmiddag en Ilse en ik lopen samen door het bos. Vanavond gaan we Jake & Matthew van Schiphol halen.. want we gaan volgende week weer de hele week schrijven met The Linnets, alvast voor het derde album. We hebben er super veel zin in en kunnen niet wachten om ze weer te zien. We gaan even op een bankje zitten als Ilse gebeld wordt. Ze kijkt me verschrikt aan als ze het nummer ziet. 'Politie uit Nashville', zegt ze dan.

Flying SoloWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu