Deel 18

302 9 0
                                    

Vanuit Bart
We zijn onderweg naar de Wisseloord studio's. We zijn benieuwd wat Karim te vertellen heeft. We parkeren de auto en Karim doet de deur open met zijn prethoofd. We gaan zitten in onze studio en hij begint te vertellen: 'oké, vanochtend werd ik gebeld.. door Universal Sweden. Er ligt in Zweden een hele grote kans voor jullie als band. Hij stopt even met praten en zegt dan enthousiast: 'ze vroegen of jullie komende zomer een grote festivaltour willen doen. Dat is toch te gek!?

Vanuit Ilse
Kut. Wat een timing weer. Karim kijkt ons verbaasd aan als we niet direct en enthousiast antwoorden. 'Euuhm', begin ik en ik kijk Bart aan, die aangeeft dat ik het Karim maar moet vertellen. 'Een tour gaat ons niet lukken komende zomer, niet in het buitenland maar ook niet hier', ga ik verder. 'Wat!? Waarom niet? Ik dacht dat jullie het heel leuk zouden vinden!' Zegt Karim. Ik kijk Bart aan als teken dat hij nu maar iets moet zeggen. Hij lijkt het te begrijpen. 'Het lijkt ons ook heel leuk, maar het kan echt niet. We hebben het dan te druk', zegt Bart. Karim kijkt nog steeds verbaast, zijn mond valt nog net niet open. 'Maar ik plan toch altijd alles voor jullie? En we hebben voor deze zomer toch nog niet veel staan? Vraagt Karim. 'Tja, maar Ilse en ik wel.' Zegt Bart terwijl hij over mijn buik wrijft. 'Ik eh, ik ben zwanger.' Zeg ik met een glimlach. 'WAT!? Nee Ils, echt? Wat leuk voor jullie!' Zegt Karim. '4,5 week nog maar. Dus sstt, want echt nog helemaal niemand weet dit. 'Super leuk! Gefeliciteerd! Die had ik echt niet aan zien komen.' Zegt Karim lachend.

Vanuit Bart
Een paar dagen later zit ik samen met Ilse aan de keukentafel dingen door te nemen voor over 2 weken, dan gaan we namelijk weer voor een paar dagen op tour door door België. We bellen het management, maken nieuwe setlisten en maken een lijst van alle instrumenten die we mee moeten nemen. Dit keer gaan we met de tourbus. Vanavond komen de bandleden ook langs om alles nog even te bespreken. Volgende week hebben we de laatste repetitie en pakken we alles in, een paar dagen erna vertrekken we voor onze eerste show in Brussel.

Flying SoloWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu