Deel 29

243 10 0
                                    

Vanuit Ilse
Het is inmiddels ruim 2 weken later en Bart, JB en ik lopen op Schiphol om de Linnets te verwelkomen. Vanmiddag vliegen we met zijn allen naar Ibiza om daar te werken aan het komende album. Ik heb er super veel zin in. We staan al een tijdje te wachten als er een hele horde mensen aankomen. Ik zie twee mannen heel enthousiast zwaaien en zie meteen dat het Jake en Matthew zijn. 'Hi Guys! How are you?' Vraag ik terwijl ik ze een knuffel geef. 'Great! I'm excited for our writingtrip! How are you and this little one doing?' Vraagt Matthew terwijl Jake de rest begroet. 'My god, you look so beautiful! How many weeks are you?' Vraagt Jake. 'Thanks! She's doing great. I'm 13 weeks tomorrow.' Zeg ik lachend. 'SHE?! Oh Ils, it's a girl?' Vraagt Jake verbaast. Bart knikt en zegt lachend: 'one woman in house wasn't enough.'

Vanuit Bart
Een paar uur later rijden we in een busje naar de villa. 'Ibiza is so beautiful and relaxed. I've never been here before.' Zegt Matthew terwijl hij uit het raam kijkt. Ik lach en zeg: 'That's wat you say now. We have a full program, nothing relaxed. Hard work, early mornings and many sports.' Matthew kijkt me verbaast aan en Ilse doet erg haar best om haar lach in te houden. 'I hate sports.' Zegt Matthew treurig. 'We know. It's a joke.' Zeg ik lachend. Als we aankomen pakken we alles uit en kleden we ons om. Het is hier namelijk super mooi weer. Als iedereen klaar is lopen we met zijn allen naar een restaurantje om wat te eten. Daarna maken we een avondwandeling over het strand met ondergaande zon. Ik pak Ilse's hand en geef haar een kusje terwijl Jake grappend naar ons fluit. Ilse draait zich om en krijgt meteen Jake's vlogcamera naar d'r hoofd. 'No paparazzi.' Zegt ze lachend terwijl ze hem een duwtje geeft. Die avond zitten we met zijn allen met een drankje op het terras. 'Cheers! On a nice week with many beautiful new songs!' Zeg ik terwijl we proosten.

Vanuit Ilse
De volgende ochtend ontbijten we gezellig met zijn allen in het huisje en nemen we even de dag door. De hele dag staat in het teken van schrijven en nieuwe liedjes maken. Na het ontbijt halen we de instrumenten uit de auto en maken een kleine studio in de woonkamer. Ik pak mijn laptop erbij en zet koffie voor ons. De jongens zijn al druk aan het schrijven en zitten vol met allerlei ideeën en inspiratie. Of het nou ligt aan de ochtend of niet, bij mij is die inspiratie nog best ver te zoeken. De jongens hebben na een half uurtje al een refrein, en ik probeer daar wat akkoorden bij te zoeken en tokkel wat op mijn gitaar, maar het klinkt niet erg mooi. Ik baal er een beetje van dat het niet gaat zoals normaal en raak een beetje gefrustreerd. 'Ilse? Do you have another idea for the song? You're a bit quiet.' Zegt Jake ineens. 'I don't know. I don't have much inspiration for now.' Zeg ik dan. 'I will come up with a melody, maybe you guys can write the lyrics.' Zeg ik terwijl Matthew knikt. 'That's fine.'

Vanuit Bart
Ik kom onze slaapkamer binnen en zie Ilse uit het raam staren. Als ik dichterbij kom zie ik dat ze snel een traan wegveegt. 'Hé liefje, wat is er aan de hand?' Vraag ik terwijl ik haar arm streel. 'Ik weet het niet Bart. Het lukt gewoon niet en ik heb echt geen inspiratie.' Zegt ze verdrietig terwijl ze zich in mijn armen drukt. 'Maar dat is toch helemaal niet erg? Misschien heb je gewoon je dag niet en lukt het morgen wel weer. Heeft iedereen wel eens, Ils.' Zeg ik terwijl ik haar op bed zet. 'Je hebt gelijk. Maar het is wel vervelend als je onderdeel bent van een groep. Ik voelde me vandaag echt een sukkel.' 'Dat ben je niet en ik hou echt ontzettend veel van je. En de jongens nemen je het heus niet kwalijk.' Zeg ik terwijl ik haar een kus geef en haar tranen wegveeg. 'Komt goed schatje, echt. Misschien kan je een liedje schrijven over dit kleintje hier.' Zeg ik terwijl ik mijn hand op haar kleine buikje leg. 'Goed idee, je bent nu al de beste papa.' Zegt ze dankbaar.

Flying SoloWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu