Deel 4

276 7 0
                                    

Vanuit Ilse
De volgende ochtend zitten Bart en ik al vroeg in de auto. We hebben een vrije dag en hebben besloten om te ontbijten bij Café Roze, mijn favoriet. In de auto praten we over de nieuwe band als mij ineens iets te binnen schiet. "Bart, is het geen leuk idee als we Yori Swart vragen voor de band?" Bart vindt het een goed idee en zegt dat ik maar snel contact met haar moet opnemen. Ik volg Yori al een tijdje en ben laatst samen met Bart naar haar concert geweest. Het was heel mooi en ik denk dat ze echt goed binnen deze band past. Ik hoop zo dat ze tijd heeft en deel wilt uitmaken van de nieuwe band. Ik stuur haar meteen een berichtje. Na het ontbijt doen we boodschappen. Ik vindt het heerlijk dat ik hier gewoon lekker zonder make-up over straat kan en niet steeds herkent wordt. 'S middags gaan we weer naar het nieuwe huis om te verbouwen. We verven de hal wit, ik maak een afspraak voor het leggen van de nieuwe vloer en we bestellen de bank en de eetkamerstoelen. Als we die avond weer onderweg zijn naar Jakes huis, word ik gebeld door Matthew. Hij vraagt of we zin hebben om met hem mee uit eten te gaan. Eenmaal thuis spring ik snel onder de douche, trek mijn zwarte jurkje met pumps aan, krul mijn haar en smeer snel wat make-up op mijn gezicht. Als ik de trap afloop kom ik Bart tegen die mij even tegenhoudt. "Jemig Ils, wat ben je weer mooi." "Ja? Mag ik zo met je mee?" vraag ik plagerig. "Jij altijd." zegt Bart terwijl hij mij een kus geeft.

Vanuit Ilse
Hoe leuk en gezellig het ook was gisterenavond met Bart en Matthew, vandaag voel ik me echt beroerd. Ik heb de hele nacht wakker gelegen van de hoofdpijn en misselijkheid. Iets verkeerds gegeten waarschijnlijk. Ik had vandaag eigenlijk een afspraak bij de platenmaatschappij om te overleggen over het artwork van het album, maar Bart vond dat ik dat maar moest afzeggen. Eigenlijk was dat ook wel verstandig, want ik voel me echt grieperig. Nu lig ik dus in bed met een kop thee en een goede serie. Bart is even naar het nieuwe huis om de klussers opdracht te geven. Ik val bijna in slaap als ik hoor dat ik een appje krijg. Het is Yori.

Flying SoloWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu