Vanuit Ilse
Alsof dit nog niet shockerend genoeg was kondigt het volgende probleem zich de volgende morgen al weer aan. Mare krijgt tandjes, heeft koorts en wil alleen maar bij mij of Bart in de draagdoek. Ik loop om half acht 's ochtends met een huilende baby door de gang van het hotel en vraag me af waar we aan begonnen zijn. Dit gaat toch niet werken zo? 'Hee ils.' Hoor ik ineens achter mij. Ik draai me om en zie Karim staan. 'Geef haar maar aan mij, dan kunnen jullie rustig ontbijten met de band. 'Ahh nee joh ik...' Zeg ik maar hij laat me niet uitpraten. 'Ilse. We doen dit met zijn allen hé?' Zegt Karim. Ik kijk hem dankbaar aan, geef hem een knuffel en leg Mare in zijn armen. 'Dankjewel.' Zeg ik.Vanuit Yori
Ik loop met Ilse door de straten van Luxemburg. We hebben net even de locatie voor vanavond gechecked, de mannen hebben we daar achtergelaten en ondertussen gaan wij even de stad verkennen. 'Gaat het allemaal goed tussen jou en Jake?' Vraagt Ilse geïnteresseerd. 'Heel goed gelukkig, Jake is super lief en zorgzaam en heel goed met de kleine.' Ik denk aan Jenae en krijg tranen in mijn ogen. Ilse ziet het en geeft me een knuffel als we even stil staan. 'Volgende keer neem je haar lekker mee Yoor.' Ik knik en denk na. Moet ik Ilse vertellen van Okke's appje? Ik besluit het niet te doen en doe net alsof er niks aan de hand is.Die avond zit ik even alleen in mijn kleedkamer mijn make-up te doen en FaceTime ik ondertussen met Jake. Ik ben enthousiast aan het praten over de tour als ik een berichtje binnen zie komen. Ik zie het nummer staan en wil hem niet openen. Ik laat mij deze tour niet verpesten. Ik besluit op te hangen met Jake en zeg dat ik bijna op moet. Niet veel later neemt mijn nieuwsgierigheid de overhand en voor ik het weet klik ik op het nummer...
+31 6 55 19 64 34
Yori. Serieus. Ik weet niet wat je doet of waar je bent, maar we moeten praten. Ik weet je te vinden. Ik zoek je op.''Ik zoek je op.' Die zin laat me maar niet los. Is dit een dreigement? Ik ben bang dat hij naar ons huis gaat als ik nu niet reageer en hij misschien Jake en Jenae op gaat zoeken. Kak. Waarom moet dit net nu gebeuren? Ik moet dit echt uit mijn hoofd zetten en mij concentreren op het optreden.
Vanuit Ilse
Ik loop de trap af na het optreden en geef ieder bandlid een knuffel. Samen lopen we naar de kleedkamer waar Karim ook is. 'Ging het goed met Mare?' Vraag ik. 'Ze slaapt al het hele optreden.' Zegt Karim lachend. 'Gelukkig.' De show ging niet bepaald heel lekker, en de band merkte het ook. Ik kreeg het publiek op geen enkele manier mee en daar werd iedereen nogal nerveus van. Waarschijnlijk komt het gewoon omdat we hier nog nooit gespeeld hadden en niet echt bekend zijn hier. 'Het ligt niet aan jou, schat.' Zegt Bart terwijl hij even later mijn kleedkamer in loopt. Ik knuffel hem. 'Zag je trouwens wat er met Yori gebeurde toen je 'Calm After The Storm' zong?' Zegt Bart terwijl hij zijn oortjes uitdoet. 'Ja, ze moest huilen hè? Ik zal zo even met haar gaan praten... Volgensmij is er iets aan de hand.'Vanuit Bart
'Yori vraagt op app of ik met haar beneden in de lounge een drankje kom doen.' Zeg ik terwijl ik in bed lig die avond. 'Ja doe maar! Lijkt me een goed idee.' Zegt Bart terwijl hij Mare van mij overneemt. 'Ik wilde toch nog even met haar praten, dus ik ga even. Ben over ongeveer 2 uurtjes weer terug.' Zegt ze terwijl ze haar tas pakt. 'Is goed schat. Oh en Ils, geen alcohol hé?' Zeg ik net voordat ze de deur achter zich dicht wil trekken. 'Nee, doe ik niet.' Zegt ze. 'Gewoon, voor de zekerheid.' Zeg ik terwijl ik haar een kus geef. Ze knikt en loopt de kamer uit.Vanuit Ilse
Ik loop de lounge binnen en zie Yori al zitten. Ik plof naast haar op de bank en trek haar even dicht tegen me aan. 'Alles ok?' Vraag ik geïnteresseerd. 'Niet helemaal.. ik leg het je zo uit, eerst wat drinken. Wat wil jij?' Vraagt ze. 'Doe maar gemberthee.' Yori kijkt me verbaasd aan. 'Gaan we niet wijnen?' Vraagt ze lachend. 'Ik niet. Ik geef borstvoeding hé? Is niet zo verstandig.' Zeg ik. (niet eens gelogen)Niet veel later komt Yori terug en begint te vertellen. Ik zie dat ze het er moeilijk mee heeft en ik haal de tissues alvast uit mijn tasje. Als Yori over de appjes van Okke begint schrik ik. Dit is gewoon een bedreiging. Ik probeer haar te kalmeren maar ben eigenlijk best wel bang. Ze kreeg vanavond nog een appje van hem; 'Yori vertel nu waar je bent. Ik kom je opzoeken.' Dit loopt echt uit de hand. 'Wat moet ik zeggen Ilse? Straks gaat hij naar ons huis en doet hij Jake en Jenae iets aan...' zegt ze snikkend. 'We gaan dit nu oplossen Yori. Nu meteen.'
Vanuit Bart
Ruim 3 uur later komt Ilse weer de hotelkamer binnen. Het valt me op zat ze nogal bleek ziet. 'Hee. Gaat het wel goed lieverd?' Ilse gaat op het bed zitten en zucht. 'Met mij wel. Met Yori alleen niet...' Ik kijk verbaasd op en Ilse vertelt het hele verhaal. Ze heeft de politie in Nederland gebeld en met toestemming aangifte gedaan. 'Je hebt goed gehandeld Ils.' Zeg ik terwijl ik haar tegen me aan trek. 'Ik kon niet anders. Ik ben alleen wel bang dat Okke nu wraak gaat nemen naar Yori toe. Want hij mag Jenae niet zien de aankomende tijd.' Zegt ze. 'Wat een gedoe en wat sneu voor Yori. Red ze het wel zo alleen?' Vraag ik. Ilse haalt haar schouders op. 'Slaapt Mare al lang?' Ik knik. 'Bart, vind je het oké als ik vanavond bij Yori op de kamer ga slapen? Ze heeft steun nodig nu.' Ik kijk haar aan en zeg: 'ja, natuurlijk is dat goed. Ik red me wel met Mare.' Ilse lacht. 'Ik hou van je. Tot morgenochtend.' Zegt ze terwijl ze mij een kus geeft en de kamer uit loopt.
JE LEEST
Flying Solo
FanfictionEen spannend jaar voor Ilse DeLange. Ze gaat weer solo in haar jublileumjaar, vormt een nieuwe band, maakt een nieuwe plaat en gaat op tour door verschillende landen! Ook gebeuren en nog veel meer onverwachte dingen, leuk maar helaas ook minder leuk...