Deel 12

293 7 6
                                    

Vanuit Ilse
Het is inmiddels een paar maanden verder en alweer bijna december, want betekend dat we bijna gaan beginnen met de tour. We hebben de laatste week alleen maar gerepeteerd daarvoor, en vandaag gaan we de eerste spullen al inpakken voor Duitsland. The Linnets zijn tijdelijk weer even terug naar Nashville. 'Bart! Wat moet ik aan?', vraag ik hopeloos terwijl ik voor mijn kledingkast sta. Bart komt naar me toe gelopen en gaat voor mijn kast staan. 'Dit, en dan met je nieuwe hakken', zegt hij terwijl hij een skinny en mijn nieuwe Isabel Marant sweater pakt. 'Die broek pas ik al lang niet meer, ik ben volgensmij vet aangekomen.' 'Ils doe normaal, waar dan?' zegt hij terwijl hij me onderzoekend aankijkt. 'Bovenbenen, heupen..' Bart lacht me uit en geeft me een klap voor m'n kont. 'Ik vind je nogsteeds heel mooi hoor', zegt hij terwijl hij zijn lippen op mijn voorhoofd drukt. 'Gelukkig maar, je moet het er maar mee doen,' zeg ik lachend.

Vanuit Bart
Terwijl Ilse en Yori de hotelkamers voor aankomende week boeken, pakken Martijn, Aram en ik de bus alvast in. We slapen deze tour gewoon in hotels, dus we touren alleen met een klein busje. Alle instrumenten, het decor, installatie, alles pakken we in. De koffers en boodschappen doen we morgen. Intussen hebben de dames de hotels geboekt voor 3 nachten. De laatste nacht rijden we terug en slapen in de bus.

'S avonds besluiten we naar de pizzeria te lopen en daar te eten. Ondertussen houdt Ilse nog even een mini speech aan tafel. 'Ik ben jullie enorm dankbaar als vrienden en collega's. Deze tour gaan we vooral heel veel lol hebben en alle zalen helemaal plat spelen. Blijf vooral jezelf, want jullie zijn stuk voor stuk geweldige muzikanten en ontzettende lieverds. Let's do this!'

Vanuit Ilse
Die avond zit ik naast Bart op de bank. 'Ben je d'r klaar voor lieverd?', vraagt Bart. 'Ik denk het wel', zeg ik aarzelend. 'Is er iets waar je je druk om maakt?' vraagt hij dan. Hij kent me echt te goed. 'Eh nou.. ik voel me een beetje vreemd ofzo', zeg ik. 'Sinds wanneer?' vraagt hij. 'Een paar dagen', antwoord ik. 'Oh, wat voel je dan? Je wordt toch niet ziek? Of is het spanning?' vraagt Bart. Hij geeft me een kus en trekt me naar zich toe. 'Bart?' 'Ja? Wat is er lieverd?' Vraagt hij. 'Ik kan het me echt niet voorstellen, maar ik denk echt dat ik al zwanger ben', zegt Ilse aarzelend.

Flying SoloWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu