Policie

1.9K 86 21
                                    

"Nebere mi to." Řekne si spíš pro sebe Andrew. Uběhly neskutečné dvě hodiny od zmizení Shawna a nikdo o něm nic neví. Sedíme všichni v Andrewově pokoji a nahlas přemýšlíme. Já teda ne, sedím v křesle a pomalu se mi zavírají oči, jsem unavená, ale nemůžu přestat myslet nad ním. Co když to udělal chvalně? Řekl ať jdu vedlejším vchodem a potom se vypařil. Ale proč by zdrhal? Nemá před čím, přede mnou? Andrewem? Vlastně má se před čím schovávat! Před policií.
"Mám to!" Vyskočím z křesla a všichni se na mě otočí.
"Nemohl by být na policii?"
"A kvůli čemu jako?" Ozve se bubeník Mike.
"To máš jedno, pojď Skylar, pojedeš semnou." Postaví se Andrew a už vychází ven. Začínáme si rozumět.

"Co myslíš? Proč by tam jel?" Zeptal se mě Andrew po cestě tam, seděli jsme vzadu ve velkém autě s černými skly.
"Nemyslím si, že tam jel, myslím si, že ho odvezli."
"Měli jsme zkontrolovat jestli měl na parkovišti auto." Poznamená Andrew.
"Zavolám někomu z kluků ať se podívá." Rozhodne nakonec a vytáčí číslo. Když se domluví ať mu hned zavolá hovor ukončí a dívá se z okna. Taky se koukám a doufám v to, že se všechno vyřeší a on bude moct být zase semnou v klidu. Semnou? Sakra Skylar, vždyť on má holku, tvá nejlepší kamarádka, ale podle všeho k ní necítí co by měl. Cítil vůbec někdy? Cítí něco ke mě? Bože, mám zamotanou hlavu a myslím jen na něj, na jeho doteky a polibky a jak se na mě culí.
"Počkej tady zajdu se tam podívat."
"Chci jít taky."
"Fajn." Neprotestuje což se divím, kdyby bylo Shawna hned by měl nějaké výmluvy.

Když mi Andrew podrží dveře do velké haly zatají se mi dech, vypadá to tu strašidelně, nikdy jsem nebyla na opravdické policii a viděla ji jen ve filmech a té se to z daleka nepodobá.
"Přejete si?" A vysokého pultu sedí černoška středního věku, v puse má žvýkačku a vypadá, že si svou službu opravdu užívá.
"Chci se zeptat, nepřivedli sem Shawna Mendese?" Když vyslovil celé jeho jméno přišlo mi to nesmyslné, on ten sladký hodný kluk tady v téhle budově plné zločinců a vrahů.
"Ne." Odbije ho ta žena a začne hlasitě ťukat do klávesnice.
"Mohla byste se aspoň podívat?" Zkusí to ještě Andrew.
"Dívám se." Převrátí oči a praskne žvýkačku. Proboha ta je příjemná...
"Vy jste?" Zeptá se po chvíli.
"Jmenuju se Andrew Gertler, jeho manažer."
"A ona?" Andrew se podívá na mě a já na něj. Co mám říct? Jeho přítelkyně? Vedlejší přítelkyně? Ta co s ním jen spí?
"Jsem Skylar Bailey." Řekla jsem bez přemýšlení.
"Támhle si sedněte a vy pojďte semnou." Řekne nakonec a zvedne se.
"Chci jít taky." Protestuju.
"Skylar nedělej scény." Okřikne mě Andrew jak malé dítě.
"Ale..."
"Počkej tady, přijdu pro tebe i se Shawnem." Jo to říkají vždycky, kurva, fajn.
"Dobře." Odfrknu si.

Hned co si sednu ke mě přijde nějaký polda, celkem pohledný, mladý a ten pracovní oblek mu vážně sekne.
"Hledáte tu něco?" Přejde ke stroji s kávou a něco si navolí.
"Jen čekám."
"Celkem odvážná. Dáte si něco?"
"Ne díky, já nepiju kávu."
"Není tady jenom káva, ale i čokoláda třeba."
"Ne díky." Odmítnu znovu.
"A na koho tady čekáte?"
"Hm, na přítele." Řeknu co nejvíc sebevědomě a dám si nohu přes nohu.
"A jak se jmenuje?"
"Shawn..."
"Ach tak, jo ten je teď na výslechu prej ho nějaká žena obvinila za znásilnění, co ty celebrity neudělají pro slávu že? A vy říkáte, že jste jeho přítelkyně? To ho teda musíte hodně milovat když tady na něj ještě čekáte." Usměje se upřímně a postaví se ke mě. Doprdele, to obvinění, kurva, kurva, kurva!
"No jo no. Nevěřím, že to udělal." Přiznám, vím že to není pravda, já jsem taková kráva.
"No snad mu to neprojde, omlouvám se."
"Omlouváte se? Víte jak je to hnusné říct tohle o člověku, kterého neznáte? Měl byste držet hubu." Křiknu na něj a rozejdu se tím směrem, kterým před pár minutami odešli Andrew a ta ženská.

Když procházím chodbou plnou kanceláří ztrácím naději, že tady někde budou, když ze dveří vyjde Shawn.
"Shawne!" Nadšením vykřiknu, běžím k němu a obmotám kolem jeho krku ruce, chvíli váhá, ale hned co se vzpamatuje mě pevně sevře ve svém objetí.
"Co tady děláš? Jak si se sem dostala?" Zamumlá mi do vlasů.
"Andrew tady není?" Pustím ho a odstoupím od něj.
"Ne, právě mě pustili z výslechu, nemají moc důkazů." Vydechne.
"Já vím, já vím, promiň, moc promiň." Znovu ho objemu, ale on už ho neopětuje.
"No, kde je teda Andrew?"
"Já nevím, byli jsme na recepci a byla tam ženská a ta vzala Andrewa a někam šli a..." Shawn zadržuje smích.
"Co je k smíchu?"
"Byli jste na recepci jo? A kde tady je recepce? Třeba nám dají pokoj, kde přespíme." Zachechtá se a já ho plácnu přes paži.
"To není vtipný a je jedno co to je, prostě víš, když přijdeš do budovy tak ten velký stůl uprostřed, no a mě tam nechali sedět a přišel nějaký policajt a ptal se mě co tu dělám a já řekla, že na tebe čekám a on, že jsem odvážná a že..."
"No dobrý Skylar, ušetři mě těhle podrobností, které mi jsou u... k ničemu a dostaň se k věci."
"Dobře no, říkal, že tě někdo obvinil a že jsi na výslechu a taky říkal, že je strašný co pro slávu celebrity udělají a já tě bránila a tak jsem po něm křičela a potom utekla a chtěla najít Andrewa a místo toho mám tebe, což je lepší než Andrew."
"To si teda zkrátila." Zasměje se znovu a chytne mě za ruku.
"No tak pojď, půjdeme je najít."
"Volali jsme ti." Přiznám dotčeně.
"Sebrali mi věci." Mrkne na mě. Aha, tak to vysvětluje to proč neodpovídal. Je to celkem logický.
"Kam šli přesně?" Zeptá se mě když dojdeme do hlavní haly.
"Tam odkud jsme teď přišli."
"Fajn, počkej tady, já si zajdu pro věci."
"Ne, jdu s tebou už..." Políbí mě.
"Děláš to složitější." Pohladí mě ještě po tváři a zmizí v druhé chodbě. Se tu nějak vyzná ne? Ale zase mě tu nechal, omámil mě tím svým způsobem a já tu trčím opět sama.

Ani chvíli neváhám a jdu tam kam on. Slyším hlasy a vím, že tenhle je Shawnův a toho policajta co semnou mluvil. Hodně nahlas spolu diskutují. Dojdu k těm dveřím a ani se neuráčím klepat, vstoupím dovnitř a oba se podívají mým směrem. Shawn má pohled: Zabiju tě hned co výjdeme ven. A poldovi je to zřejmě jedno. Stoupnu si vedle Shawna a kouknu se na stůl, leží tam zbraň a pouta. Co tady chtějí dělat?
"Co se tady děje?" Zeptám se jich a Shawn protočí oči.
"Něco tady řešíme, říkal jsem ti, že máš čekat venku."
"Víš jak to dopadá když jsem sama." Tentokrát se podívám na poldu a přistoupím blíž k němu.
"Chci jen říct, že já byla ta oběť, kterou údajně Shawn Mendes znásilnil a vyvracím všechno co ta ženská nahlásila." Policajt se zasměje a práskne do stolu až se leknu a narazím na vzadu stojícího Shawna.
"To je sice pěkné, ale neříkala jste náhodou, že jste jeho přítelkyně?"
"Říkala a proto taky říkám, že to je blbost, když jsme byli spolu v tom výtahu dělali jsme si srandu, vsadili jsme se, kdo bude dřív nahoře, jestli já nebo on a Shawn vyběhl z výtahu když zrovna nastupovali pán a paní, z nějakého důvodu se mě ptali jestli jsem v pohodě nic jsem jim neřekla a když jsem vystupovala, Shawn už byl nahoře a tak jsem si zamumla, že ho znásilním, ze srandy, ta ženská to špatně pochopila." Vymyslím si rychle celý příběh a vypadá, že mi to sežral, i Shawn se tak tváří. Chvíli na mě hledí a potom promluví.
"No, jelikož nejsem tady od toho, abychom lidi vyslíchal tak to budete muset ještě jednou říct u výslechu, potom by se s tím něco dalo dělat, jeho tu držet nemůžeme, nemáme víc důkazů."
"Fajn tak co se tady hádáme? Pojď." Přidržel mi Shawn dveře.
"Zatím nashle." Rozloučím se s tím policajtem a následuju Shawna.

"Jsi dobrá lhářka." Řekne po chvíli když jdeme zpátky chodbou.
"No." Nevím co na to říct, pokazila jsem to a tak to spravuju.
"Nic mi na to neřekneš?"
"Ne, nevím co."
"Aha." Zadívá se před sebe. Stojí tam Andrew s mobilem u ucha když si nás všimne jeho ztrápený výraz zmizí.
"Kde jste byli?"
"Tady." Řekne Shawn.
"Bezva, ta baba mě přivedla k nějakému úplně jinému Mendesovi a ještě vyzvídala." Postěžuje si mi a Shawna chytne za rameno.
"Co ty? Jsi v pohodě?"
"Jo, je mi skvěle."
"Můžeme teda jít? Co ti vůbec dělali?"
"Jo můžeme, jenom vyslíchali, nemaj důkazy takže nic a tady Skylar to všechno dotvrdila."
"Řekla si, že to nebyl on nebo co?" Nechápe Andrew.
"Ne, vymyslela si skvělou storku ze které by mohl být i bestceller." Protočí očima Shawn a míří k hlavním dveřím.
"Co se mu stalo?" Zeptá se mě potichu Andrew.
"Nevím asi je unavený." Vážně nevím, od toho co jsme vylezli z té kanceláře se chová divně, ne vlastně, už od toho kdy jsem tam vlezla a on mě propálil pohledem.
"Jdete?" Zeptá se netrpělivě Shawn. S Andrewem kývneme a jdeme k němu. Pryč od téhle děsivé budovy.

Zatraceně 2Kde žijí příběhy. Začni objevovat