Bir bedeniniz olacak.
Bu bedenden ister hoşlanın, ister hoşlanmayın, yaşamınız boyunca sizin olacak.
Ders alacaksınız.
Yaşam adı verilen bu okula kayıtlısınız. Bu okulda her gün bir şeyler öğreneceksiniz. Aldığınız derslerden hoşlanabilir ya da aldığınız dersleri gereksiz ve aptalca bulabilirsiniz.
Hata yapmak diye bir şey yoktur; ders almak önemlidir.
Bireyin gelişmesi, sınama yanılma ile mümkündür; yani deneyimle. 'Başarısızlık' ile sonuçlanan deneyimler bu sürecin doğal bir bölümüdür; çünkü deneyimler her zaman 'işe yarar'.
Bir dersi öğrenene kadar tekrar etmek şarttır.
Bir ders, siz öğrenene kadar karşınıza çıkar. O dersi öğrendikten sonra da bir sonrakine geçersiniz.
Öğrenmenin sonu yoktur.
Hayattan ders almadığımız bir an bile yoktur. Eğer hayattaysanız, her zaman almamız gereken bir ders vardır.
Hedeflerinize ulaşmak şarttır.
Kendinize bir hedef belirlediğiniz ve bu hedefe ulaştığınız zaman, kendinize hemen bir başka hedef belirlemeniz gerekir.
Başkaları sizin aynanızdır.
Kendinizin bir özelliğini yansıtmadıkça, bir başkasının bir özelliğinden hoşlanmaz ya da bu özellikten nefret etmezsiniz.
İstediğiniz yaşamı sürmek kendi elinizdedir.
Gereksinim duyduğunuz bütün kaynaklar ve araçlar kendi elinizdedir. Bu kaynaklar ve araçlarla ne yapmak istiyorsanız, yapabilirsiniz. Seçim her zaman sizindir.
Yaşam hakkındaki sorularınızın yanıtı kendi içinizdedir.
Yapmanız gereken tek şey bakmak, dinlemek ve güvenmektir.
Ve okuduktan sonra bunların hepsini unutacağınızdan emin olun!..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Manolya Kokulu Hikâyeler
Short StoryUmudunu yitirme, Şu hayatta bir şeyin bitişi her zaman başka bir şeyin başlamasına sebep olmuştur.