EPILOG

666 19 3
                                    

Kto by przypuszczał, że historia pana Huanga może zakończyć się tak tragicznie? Wszyscy do tej pory żyli w świadomości, że jego brat, Mao, faktycznie popełnił samobójstwo. Nic bardziej mylnego. Jednak, jak to inni mówią: „Zła karma wraca". Tuż po zamordowaniu brata, Mao zgarnęła policja, która patrolowała w tym samym dniu ulice. Ostatecznie mężczyznę skazano na dożywocie, biorąc pod uwagę to, iż już wcześniej zabił przyjaciela pana Huanga - pana Oh. Mało tego był od wielu lat poszukiwanym przestępcą, który porywał i wykorzystywał niewinne kobiety, przypisując im tzw. „formę pracy", „zawód" (Basia była „sprzątaczką", a Malwina „pielęgniarką"). Sąd zdawał sobie sprawę, że Mao był chory psychicznie i miał na to papiery, aczkolwiek w tej sytuacji nawet choroba nie mogła go uniewinnić. Niestety, będąc w więzieniu, Mao popełnił samobójstwo, przecinając sobie żyły żyletką.
Edison po kilku latach ożenił się ze swoją uczennicą, Laurą. Do dziś nie rozstawał się z garniturem ojca. Kiedy go nosił, wydawało mu się, że tata wciąż żył, był gdzieś w pobliżu... Czuł w dodatku jego zapach, gdy zawsze zakładał marynarkę. Jeszcze później Edisonowi urodził się syn, o imieniu Zitao. Nazwał go na cześć śp. ojca. Któregoś dnia, gdy Zitao był dorosły, Edison podarował mu garnitur dziadka i przekazał te same słowa, które powiedziała mu rodzona matka: „Kiedy urodzi ci się syn podaruj mu ten garnitur, jak dorośnie. Jest to jedyna rzecz, jaka pozostała po twoim dziadku i zarazem moim ojcu. Jak twojemu synowi urodzi się syn, przekaż mu te same słowa, które dziś ja do ciebie kieruję, synu".
Sehun długo nie mógł się pozbierać po pierwszym zawodzie miłosnym. Dziewczyna, w której się zakochał również była jego uczennicą. Jednakże chciała ona jedynie wykorzystać naiwność nauczyciela, aby podnieść sobie stopnie z języka francuskiego, którego mężczyzna uczył w szkole (Edison uczył zaś rosyjskiego). O wszystkim dowiedział się od pewnego chłopaka, którego przypadkiem spotkał po drodze do domu. Twierdził on, że dziewczyna, w której był zakochany Sehun, była już z nim wcześniej w związku i go oszukała. Zależało jej tylko na tym, jakie prezenty jej sprawiał. Była materialistką. Sehun ostatecznie zginął w wypadku (przechodząc przez ulicę potrąciło go auto), a mieszkanie, w którym mieszkali niegdyś pan Huang z Malwiną, a w późniejszym okresie Sehun, zostało sprzedane przez jego brata, Edisona.

Wszyscy dobrze pamiętamy, jak bardzo pan Huang wyróżniał się z tłumu w szkole. Jego podstawowymi elementami trudnego charakteru były stanowczość, egoizm i stawiał kolosalne wymagania swoim uczniom, jeśli chcieli zdać biologię na bardzo dobrą ocenę. Z czasem zachowanie nauczyciela uległo pewnej zmianie. Wszystko to dzięki jednej niewinnej istocie, którą raczył poznać na początku swojej kariery w szkole - Malwinie. Jednak, co by było, gdyby pan Huang nie poznał Malwiny? Co by było, gdyby pan Huang się nie zakochał? Czy nadal byłby niedobrym i egoistycznym człowiekiem? Czy założyłby kiedykolwiek rodzinę z miłością jego marzeń?
„Niedobry i egoistyczny człowiek"- pozory jednak wydają się być mylne dla dzisiejszego społeczeństwa. To prawda, że to nie szata zdobi człowieka...

KONIEC

|| THE TEACHER || Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz