BILIK LATIHAN MUZIKAL~
'Kini... aku dan kamu...'
Tak terbatas oleh waktu...
Tak terlarang tuk menyatu...
Kerna kau rasmi milikku...
Nyanyian berserta alunan melodi daripada keyboard piano itu oleh Hanan cukup merdu dan menyentuh di qolbu.Hanan melayan perasaan dengan begitu mengasyikkan hingga tak sedar kehadiran Iyyad Harith iaitu ketua ahli 6STAR di situ.
"WOW! Hebat!" Siap dengan tepukan dari Iyyad Harith tanda dia betul- betul suka dengan alunan muzik yang dimainkan oleh Hanan berserta nyanyian yang merdu itu.
Hanan tersentak disergah sebegitu. Lantas jemarinya terhenti menari di atas papan keyboard piano itu. Automatik muzik tadi turut terhenti dari beralun indah.
Iyyad yang sedang tersenyum berdiri dibelakangnya itu dipandang.
"Eh, awak. Maaf, saya tak perasan awak masuk. Ada apa, ya?" soal Hanan tenang.
Senyuman lelaki itu tidak di balas olehnya.
"Saya datang sini nak cari Miss Nadine yang mengajar di kelas muzikal ni. Tapi saya ternampak awak seorang diri kat sini tengah memainkan lagu tok ti feat judika. So, saya masuklah," jawab lelaki itu panjang lebar dengan diiringi sengihan.
Terlebih ramah pula. Kemudian dia berlalu untuk mengambil kerusi terus duduk berhadapan dengan Hanan.
"Oo... Miss Nadine keluar pergi ambil anak dia balik sekolah," beritahu Hanan jujur.
Dia masih memandang Iyyad. Walau tanpa secalit senyuman. Masih mempamerkan riak tenang plus blur nya itu.
"La... yeke? Patut lah saya cari dia tak de. Emm... alang-alang kita berdua kat sini... apa kata, awak mainkan satu lagu untuk saya?" Iyyad cuba untuk lebih mesra dengan Hanan.
Dia tahu gadis itu tiada kawan di situ. Dia cuba untuk menjadi teman kepada gadis itu.
"Lagu apa? Saya tak pandailah," jawab Hanan dengan muka blur.
"Ish, tadi pandai aje main. Sampai terpukau saya dibuatnya. Hmm... biar saya pilih lagu. Ha... apa kata awak mainkan lagu ni, tajuk tak pernah hilang? Boleh kita duet berdua. Awak tahu kan nak mainkan melodinya?" Ceria sungguh Iyyad seorang ini.
Hanan hanya menjawab dengan anggukan.
"Good. Let's start now!" Iyyad tarik kerusi duduk di sebelah Hanan.
Hanan berasa kekok tatkala lelaki itu duduk rapat disebelahnya hingga menyebabkan mereka bersentuhan bahu.
Yalah, keyboard piano itu kecil sahaja. Memang agak sempit sedikit duduk berdua. Tapi, Iyyad memang tak ada niat buruk terhadap Hanan. Dia ikhlas ingin berkawan dengan gadis itu.
Dan muzik dimulai...
YOU ARE READING
MELODI TERINDAH(COMPLETE)
RomanceKisah AHMAD WAHYU seorang CEO 'W' STUDIO AGENCY'S telah jatuh cinta terhadap seorang gadis blur yang juga pelatih dari agensinya iaitu HANAN FALISYA hanya dengan lirik dan MELODI TERINDAH yang diciptanya. Saat Wahyu baru hendak kecapi hari bahagia b...