BAB 57~ HARI TERINDAH✓

1.7K 45 0
                                    

HARI anugerah industri muzik tanah air AIM telah berlangsung beberapa hari selepas Hanan di lamar.

Ramai penyanyi tanah air mendapat anugerah. Termasuk Iyyad dan Melissa dalam kategori artis undian tertinggi dan artis idol Malaysia. Hasya tak kurang hebatnya. Turut mendapat anugerah vokal terbaik. Aiman jua memenangi anugerah malam dalam kategori artis versatile. Ahli 6STAR tidak terkata apa tatkala melihat kemenangan lebih berpihak kepada artis-artis di bawah naungan 'W' Studio Agency's.

Tak terkecuali 'W' Studio Agency's turut memperkenalkan pelapis artis terbaru kelahiran di bawah naungannya, iaitu 'Te'Girls' singkatan bagi teaser girls yang bermaksud gadis-gadis penggoda. Yang dianggotai oleh Afia dan rakan-rakan yang baru ditubuhkan menjadi sebuah kumpulan beberapa minggu yang lalu setelah dibuat penilaian dan menjalani ujibakat berkumpulan dalam agensi itu sendiri setelah lama menjadi pelatih agensi itu. Ternyata, sudah banyak perubahan di dalam agensi itu. Persembahan 'Te'Girls' paling gempak malam itu dengan aksi tarian dan nyanyian mereka yang agak memberangsangkan. Siapa sangka mereka berjaya bergelar artis berkumpulan di akhirnya. Walhal, dulu kaki pembuli di agensi ketika mereka menjadi pelatih di situ.

Selain itu, komposer dan yang lain-lain turut mendapat anugerah di dalam kategori masing-masing. Hanan tidak terkecuali yang turut memenangi anugerah penulis lirik terbaik.

Pengacara majlis tidak habis-habis berceloteh. Kemudian, mereka menjemput penyampai anugerah jemputan dan juga artis terkenal untuk menyampaikan hadiah kepada para pemenang.

"Okey, bagi kategori ketua team agensi artis terbaik 2020 yang berjaya membawa artis hingga ke persada dunia, berjaya dimenangi oleh..." Penyampai hadiah terdiam seketika. Sengaja mahu membuat kejutan.

Debaran mulai terasa. Hanan yang duduk bersebelahan dengan Tuan Wahyunya itu tak habis-habis berdoa agar team mereka yang menang.

"Ahmad Wahyu bin Ahmad Wadi dari team 'W' Studio Agency's!" Pengumuman mengejutkan itu benar-benar membuatkan Wahyu terkaku dek kerana tidak percaya dengan apa yang didengarinya.

Saat itu team dan penyokong 'W' Studio Agency's menjerit dan bersorak gembira hingga bergema satu ruangan dewan bagi meraikan kemenangan bagi team Wahyu.

"Tahniah, tuan! Tahniah!" Staff dari 'W' Studio Agency's semua mengucapkan tahniah kepada Wahyu. Wahyu akhirnya tersenyum dan berlalu naik ke pentas untuk mengambil pingat kemenangannya dan juga ahli kumpulannya.

"Dijemput semua team 'W' Studio Agency's naik ke pentas bersama ketuanya," jemput pengacara majlis membuatkan semua team 'W' Studio Agency's turun ke pentas bersama CEO mereka bagi meraikan kemenangan syarikat mereka dengan gembiranya termasuk Hanan.

"Assalamualaikum, semua! Terima kasih kerana tak henti menyokong team saya hingga team kami menang. Tak lupa juga terima kasih yang tak terhingga buat team saya yang bertungkus lumus demi memastikan artis-artis di bawah naungan syarikat 'W' Studio Agency's berjaya hingga ke menara gading. Terima kasih. Tanpa anda semua, siapalah saya. Dan pingat kemenangan milik anda semua!" ucap Wahyu dengan nada sendu campur gembira memperoleh kemenangan itu.

"Yeah!" Semua bersorak dengan ucapan siap mendapat tepukan gemuruh lagi.

Marina dan Adief yang berdiri di sebelah Wahyu turut tersenyum gembira. Gembira kerana kemenangan itu berpihak kepada mereka.

"Oh, ada lagi satu saya nak buat pengumuman penting kepada anda semua." Sambung Wahyu lagi.

Semua terdiam seketika memberi ruang kepada Wahyu untuk membuat pengumuman penting.

Wahyu mencuri nafas seketika sebelum membuat pengumuman. Wajah Hanan di sebelahnya di pandang sejenak seraya mengukir senyuman manis buat sang kekasihnya. Hanan membalasnya. Dan Wahyu kembali memandang ke arah penonton.

MELODI TERINDAH(COMPLETE)Where stories live. Discover now