BAB 49~ RAHSIA TERBONGKAR✓

1K 42 0
                                    


HANAN merenung cincin yang dilamar oleh Mr.cute nya tempohari. Dia tersenyum sendiri bahagia terasa dijiwa. Dan hari itu, dia tidak masuk ke agensi kerana Mr.cute nya mahu dia hanya duduk di rumah sahaja kerana khuatir jika gadis itu berdua dengan Iyyad di sana. Cemburu rupanya. Itu salah satu punca kes yang Wahyu marah di atas rooftop bangunan 'W' Studio Agency's tempohari.

Hanan tergeleng lucu apabila mengenangkan detik-detik itu dan juga fi'il lelaki itu. Dulu, lelaki itu adalah ketuanya dan dia adalah pelatihnya dengan Tuan CEO adalah panggilannya. Namun, kini panggilan itu telah bertukar seratus peratus kepada Mr.cute.

Lelaki itu juga telahpun berjanji untuk menghantar Hanan menyambung pelajarannya ke luar negara setelah mereka diijab kabulkan nanti. Majlis pertunangan akan diadakan selepas perbincangan dan juga persetujuan dari Encik Ahmad Wadi iaitu daddy Wahyu. Dan juga Ahmad Wafiy, adik tirinya. Ya, restu dari mereka berdua amat penting. Hanan bersyukur kerana tiada lagi sifat benci yang tertanam di dalam jiwa lelaki itu terhadap adik tirinya itu. Sungguh dia berasa gembira dengan perubahan itu.

Tanpa sedar pada waktu yang sama, Kate sudahpun melabuhkan duduknya di sebelah Hanan sambil tersengih kecil.

"Amboi! Sampai ke Bangladesh dia punya berangan..." Teguran Kate itu menyentakkan lamunan Hanan.

Lantas wajah Kate itu dipandang seiring dengan senyuman termanis dihadiahkan buat wanita itu.

"Akak ni... ada ke Bangladesh pergi nya. Akak... akak nak tahu something tak?" tanya Hanan seraya menjengkelkan kening sebelah kanannya.

"Apa dia? Apa dia?" Kate mula teruja.

"Tadaa!" Hanan menayangkan jemarinya yang terhias sebentuk cincin di hadapan Kate.

Seperti yang dijangka, mata Kate membuntang luas dengan mulutnya yang sudahpun terlohong dek kerana terkejut plus seakan tak percaya dengan apa yang dilihatnya.

"Wow! Cincin... biar betul? Siapa yang lamar? Siapa? Siapa?" Bertalu-talu Kate mengajukan soalan terhadap Hanan dek kerana tidak sabar ingin tahu siapa si pelamar yang bertuah itu.

"Guess who?" Hanan masih berteka-teki.

Kate mula melemparkan sebuah renungan yang cukup tajam buat Hanan. Kemudian, dia mengecilkan matanya seperti dapat mengagak siapa yang melamar gadis itu.

"Hanan... jangan cakap orang yang lamar you ni, Wah-" Baru sahaja dia mahu menyebut nama yang berlegar di dalam kotak fikirannya tika itu, Hanan sudahpun menganggukkan kepalanya tanda mengiakan tekaan gadis itu yang dianggap seperti kakaknya.

"What? Oh my god! I can't believe it... see! See! Akak dah lama agak benda ni akan terjadi. Tak sangka, apa yang akak agak selama ni, betul! By the way, tahniah Hanan!" ucap Kate dengan nada yang cukup teruja dan dia yang terlebih kuah dari sudunya dek kerana terlalu suka tatkala mendapat berita gembira hari itu membuatkan Hanan tergelak lucu dengan aksi spontan wanita di hadapannya itu.

"Terima kasih, kak..." Tubuh Kate ditarik ke dalam pelukannya. Mahu menikmati hari bahagianya.

Kate membalas pelukan Hanan yang dianggap seperti adiknya sendiri.

"Sama-sama kasih. Hmm, you know Hanan sayang... Hanan adalah orang yang paling bertuah sebab dia pilih Hanan untuk menjadi sebahagian dari hidup dia. Wahyu, orangnya cukup setia. Akak kenal dia dah lama. Akak tahu dia macam mana. Dia seorang yang sangat setia. Walaupun kadang-kadang dia suka melepak dekat night club, namun... dia memang tak main perempuan. You don't worry about that, yeah! Manusia akan berubah satu saat nanti..." Rambut gadis itu digosok lembut persis adiknya sendiri.

MELODI TERINDAH(COMPLETE)Where stories live. Discover now