Pintu bilik diketuk berkali-kali dari luar. "Masuk! " jerit Nick yang sedang leka bermain PUBG.
Aina yang sedari tadi mengemas tempat tidurnya segera memalingkan wajahnya ke arah pintu.
"Encik Asyraf, air ni nak letak kat mana? " soal Siti sambil menatang dulang yang berisi segelas coklat panas.
"Letak kat atas table tu je." Arah Nick.
"Eh takpe. Biar saya ambik." Ucap Aina lalu bergegas melangkah ke arah Siti yang berdiri di pintu.
"Terima kasih kak Siti." ucap Aina setelaj dulang tersebut bertukar tangan.
"Kenapa awak tak cakap yang awak nak minum? Kalau tak boleh saya tolong buatkan." soal Aina sambil melangkah ke arah Nick. Tiba-tiba kakinya tersadung pelapik kaki membuatkan dulang di tangannya terlepas jatuh ke lantai.
"Ya Allah, eh apasal kau cuai sangat ha?" Marah Nick.
"Sa.. Saya mintak maaf awak. Saya buat yang lain." Pinta Aina sambil mengutip serpihan kaca yang berterabur di lantai.
"Buat baru. Eh, kau letak otak kat mana? Tadi poyo sangat kenapa tak suruh saya yang buat? Ni baru bawak je, belum buat lagi. Pergi buat lain, tapi jangan manis eh. " Bebel Nick panjang lebar. Aina hanya diam lantas dia mengatur langkah keluar dari kamar itu.
"Okay.. "
"Cakap kemain poyo nak buat. Belum pape dah tumpah." Ujar Nick tersenyum nipis setelah Aina sudah keluar dari bilik itu.
Keesokkan hari.
TAD Holdings..Najwa melangkah menuju ke kaunter pertanyaan pejabat itu dengan agak tergesa-gesa. "Hey, Encik Asyraf ada?"
"Erm, maaf Encik Asyraf dia dah keluar. Dia ada urgent meeting dengan client dia. " Jelas staf disitu dengan sedikit gusar. Wajah Najwa bertukar mencuka.
"Eh, I kan dah buat appointment."
"Sorry Cik Najwa, saya lupa nak inform" bohong wanita itu.
"Eh kau ni memang tak boleh buat kerja langsung eh? " Marah Najwa lalu dia menghidupkan telefonnya. Satu panggilan dibuat, namun tidak berjawab menambahkan lagi sebal di hati.
"Off phone lagi? Ish masalah la dia ni. " bebel Najwa sebelum dia berlalu meninggalkan pejabat itu.
"Patutlah bos aku tak suka dia, gedik! "
Restoran Mujaweed..
Nick menarik tangan Aina supaya mengikutinya namun langkah Aina dihentikan di hadapan kedai makan itu. "Awak betul ke nak makan kat sini?"
"Apasal pulak?" soal Nick kembali.
"Yelah. Awak kan mana makan kat tempat yang macam ni." Jelas Aina. Pelik kenapa tiba-tiba saja suaminya bertukar selera.
"Suka hati akulah nak makan kat mana pun, nak makan kau pun aku boleh. Dah masuk cepat!" Ucap Nick lalu masuk ke dalam restoran itu.
"Kat sini semua makanan self service tau. Nasi ambik sendiri. " Ucap Aina setelah mereka berdua mengambil tempat duduk.
"Tak payah nak mengajar aku sangatlah. Aku tahulah apa nak buat. Tak payah nak acah jadi makcik kantin sekolah eh" bidas Nick lalu dia bingkas bangun menuju ke arah barisan makanan yang terhidang.
"Kau tak nak makan? "
"Awak pergi la ambik dulu. Saya nak jaga meja nanti kang ada orang ambik meja kita, takde tempat kita nak makan pulak ha. " jelas Aina. Nick hanya mengangguk. Oh macam tu eh?
YOU ARE READING
[SLOW UPDATE]. Nick ! I Love You
RomansNick I Love You ni ada part yg diprivatekan, so readers yg ingin baca part yg di privatekan tu perlu follow Author dulu ? Mengisahkan Nur Aina Sufia yang terperangkap dengan lamaran paksaan dari seorang lelaki yang asing dalam hidupnya, Nik Muhamm...