Kini Aira sedang berada dibiliknya. Dia masih lagi termenung. Tengah hadam perbualannya bersama wanita itu yang masih lagi bermain di fikirannya.
"Bwo??!!" Jerit Aira.
"Ya. Mummy tahu apa yang Aira fikirkan. Felix gay" Kata wanita itu.
"Macam mana dia boleh jadi macam tu?" Soal Aira. Dia tahu Felix takkan semula jadi macam tu. Pasti ada sesuatu berlaku.
"Dia jadi macam tu sebab kisah silam dia dengan ex-girlfriend dia. Sejak dari tu dia mula hilang kepercayaan pada perempuan" Kata wanita itu. Aira memandang lama wanita itu.
"Jadi mummy minta tolong sangat sangat dengan Aira. Tolong mummy lembutkan balik hati Felix. Mummy tahu Aira boleh tolong mummy. Cuma Aira je yang mummy boleh harapkan" Kata wanita itu. Aira boleh nampak yang wanita itu sedih dengan perubahan Felix yang hanya disebabkan seorang gadis. Mungkin kerana Felix terlampau percayakan gadis tersebut. Hati ibu mana yang tidak kecewa dengan perubahan anaknya.
"Baiklah mummy. Aira akan bantu mummy" Kata Aira sambil tersenyum. Wanita itu terus mengucapkan terima kasih kepada Aira.
"Haih. Betul ke keputusan aku ni?" Soal Aira pada dirinya sendiri.
"Baik aku jumpa Mell" Kata Aira pada dirinya sendiri. Telefon di ambil. Nama Mell di taip. Nombor Mell di tekan untuk membuat panggilan.
~ttut...ttut~
"Hello" - Mell
"Hello Mell. Kau free tak sekarang ni?" - Aira
"Free je kenapa?" - Mell
"Aku nak jumpa kau dekat cafe. Tempat biasa kita lepak" - Aira
"Ok boleh" - Mell.
Panggilan di tamatkan. Hoodie yang tergantung dipakai. Telefon di ambil. Dia terus menuju ke luar bilik. Terlihat ibu bapanya masih lagi berada di bawah sedang menonton television.
"Ibu....appa...Aira nak pergi jumpa Mell tau" Kata Aira dan terus melangkah keluar dari rumah.
"Hati hati!!"
"Ok!!" Laung Aira. Kasut di sarungkan di kaki. Kakinya terus melangkah ke tempat yang ingin dituju.
Sampai sahaja di cafe dia ternampak Mell sedang duduk sambil bermain telefon.
"Dah lama sampai?" Tegur Aira. Mell terus berhenti dari bermain telefon.
"Baru je sampai" Mell melihat ke arah Aira.
"Kau kenapa Aira. Lesu semacam je aku tengok" Kata Mell. Aira menunduk.
"Aku kena kahwin" Kata Aira. Mell terus melihat ke arah Aira.
"Ok lah tu" Kata Mell. Aira melihat ke arah Mell.
"Ok tu memang ok. Masalahnya orang yang aku kena kahwin tu gay"
"Pffttt" Terus tersembur minuman yang berada di dalam mulut Mell. Nasib Aira semoat elak. Kini mereka menjadi tumpuan pelanggan di cafe itu. Mell segera meminta maaf.
"Seriouslah gay?" Soal Mell. Aira hanya mengangguk.
⚛tbc
YOU ARE READING
[C]Hello Mr Gay || L.Y.B ✓
Random⋇⋆S2 : My Mr Gay⋆⋇ Bila kau dipaksa kahwin dengan lelaki gay dan diamanahkan untuk pulihkan penyakit gay lelaki itu. Baca je lah. Takde idea untuk sinopsis~ Sila tekan butang read jika berminat dan jangan lupa vote Start : 171119 End : 260320 100%...