HMG - (L.Y.B)

1.4K 123 5
                                    

Felix keluar dari bilik mandi dengan perlahan lahan. Mungkin badannya masih lagi lemah. Aira mendekati Felix dan memapah Felix ke arah katil. Nasib baik Aira sudah menyuruh Felix untuk memakai baju di dalam bilik air.

"Awak" Panggil Felix sambil menggoyangkan tangan Aira.

"Iye" Aira segera memandang ke arah Felix. Ouh tuhan. Aku dah cair sangat ni. Cepat lah sikit kau baik dari demam.

"Jom keluar" Ajak Felix.

"No. Duduk diam diam" Kata Aira sambil menjenggilkan matanya. Felix memuncungkan bibirnya.

"Alaaa. Jomlah" Ajak Felix sekali lagi sambil menggoyangkan tangan Aira dengan kuat.

"Ish. Awak tu tadi nak keluar dari bilik mandi pon lambat. Ada hati nak keluar jalan jalan" Bebel Aira. Felix terus baring membelakangkan Aira. Selimut ditarik menutupi seluruh tubuhnya.

~tingg~

Aira mengambil telephonnya yang berbunyi. Nama Mummy yang tertera di kaca telephone ditekan.

Mummy❤
Aira...Felix kalau demam dia suka minta macam macam. So nanti Aira layan je takut dia merajuk

Sesudah membaca Aira terus menepuk dahinya. 'Waee omma!!' Jerit Aira di dalam hati. Hati memandang ke arah Felix semula.

"Felix" Panggil Aira sambil memegang tangan Felix yang beralaskan dengan selimut namun ditepis.

"Felix. Bangunlah. Kata nak jalan jalan" Kalini Aira mengejut Felix dengan cara menggoncangkan badan Felix.

"Ish jangan kacau lah!!" Marah Felix. Sekali lagi dia menepis tangan Aira yang berada di badannya.

"Ok ok sorry. Jom kita keluar cepat. Cakap je nak pergi mana nanti saya bawak" Pujuk Aira. Felix terus memandang ke arah Aira.

"Betul ni?" Soal Felix dengan teruja. Aira hanya mengangguk. Felix terus memeluk Aira dengan erat.

"Kita pergi Lotte World jom" Kata Felix sambil memandang ke dalam mata Aira. Tangannya masih lagi tidak lepas memeluk Aira.

"Tapi kan dekat sana ramai orang" Kata Aira. Felix yang tadinya teruja terus melepaskan pelukan.

"Ok ok. Kita pergi. Tapi awak kena pakai mask. Faham?" Soal Aira. Felix terus mengangguk laju akibat teruja.

"Dah pergi bersiap" Arah Aira. Felix pon mengikut arahan Aira.

⚛tbc

Uish macam pelik plak😂biasalah tu orang demam bila ada benda yang dia suka/nak buat memang lupa terus pasal demam😌dah lah a/n tngh bnyk idea tapi mummy kesayangan dah suruh tidur😪

[C]Hello Mr Gay || L.Y.B ✓Where stories live. Discover now