Sepcial Chapter✨

1.7K 132 18
                                    

Mella berjalan di lapangan terbang sambil membawa luggage bagnya. Ditangannya sedang memegang telephone yang dilekapkan di telinga. Dia sedang berbual dengan Aira di dalam telephone. Tanpa sedar dia terlanggar seseorang. Segera Mella membongkokkan badannya.

"Sorry sorry. Saya tak sengaja" Kata Mella. Badannya dibongkokkan berkali kali tanda minta maaf. Lelaki yang dilanggarnya tadi tersenyum kekok.

"Eh takpe. Salah saya juga sebab tak tengok depan" Kata lelaki tersebut.

"Saya pergi dulu ye" Kata Mella. Dia berlalu pergi tanpa berpaling. Baru sahaja lelaki itu ingin pergi dia ternampak kad (ala yang biasa ada no tel nama syarikat whatever tu. A/n lupa). Lelaki tersebut memanggil Mella namun tidak  dihiraukan. Lelaki itu melihat nama di atas jad tersebut.

"Mella Kim" Katanya perlahan. Dia memandang ke arah Mella. Dia ternampak Mella membuat gaya seperti menyuruhnya untuk menelefon nombor tersebut. Lelaki itu tersenyum kecil sebelum mengangguk dan berlalu pergi. Mella tersenyum malu sebelum meneruskan perjalanannya.

🍭🍭🍭

Aira dan Felix selamat sampai di sebuah majlis perkahwinan. Mereka duduk di sebuah meja yang berdekatan dengan pengantin pada hari itu. Dapat mereka lihat seorang gadis berjalan di atas karpet merah yang terbentang sambil memaut tangan pada lengan bapanya. Aira tersenyum. Pengantin lelaki terasa gugup apabila melihat pengantin perempuan menghampiri. Felix hampir sahaja tergelak melihat wajah pengantin lelaki yang kelihatan gugup.

🍭🍭🍭

"Mella!!" Kata Aira teruja. Mella tersenyum sebelum mendapatkan kawan baiknya itu.

"Dah kahwin dah kawan aku sorang ni" Kata Aira. Mella tersenyum malu.

"Cepat sikit dapat anak. Nanti sebaya dengan anak aku" Kata Aira. Mella mengabaikan kata kata Aira. Tangannya ligat menggosok perut Aira yang membuncit itu.

"Tak sangka laku juga kawan aku sorang ni" Perli Felix.

"Hey ingat sikit dulu kau cari siapa masa kau broken sangat" Marah si dia apabila di perli seperti itu.

"Ish ye lah Encik eh Tuan Changbin" Perli Felix. Changbin menjeling ke arah Felix.

"Ala kisah lama tu janganlah ingat" Kata Felix malu malu kucing. Changbin berdecit.

"Ye lah Felix. Hah kau Eric bila nak kahwin?" Soal Changbin. Felix langsung tidak perasan akan kehadiran Eric. Eric yang mendengar soalan Changbin menggaru kepalanya.

"Jodoh belum sampai lagi lah hyung" Kata Eric sambil tersengih. Changbin dan Felix berdecit mendengar alasan Eric.

Felix tersenyum gembira. Akhirnya semua sudah berakhir. Kini dia sedar tidak semua perempuan sama. Dan dia sedar yang dia perlu belajar untuk menerima sesuatu yang baru tanpa kaitkan dengan kisah silam.

THE END
~HELLO MR GAY~
BY : SquirrelD

[C]Hello Mr Gay || L.Y.B ✓Where stories live. Discover now