HMG - (L.Y.B)

2.5K 183 9
                                    

Waktu pulang telah tiba. Aira terus bergerak pulang ke rumah. Mell tidak dapat menemani Aira kerana tadi guru meminta bantuan Mell. Sampai sahaja di rumah Aira ternampak sebuah kereta yang sangat asing baginya.

"Kereta siapa ni? Takkan appa beli kereta untuk aku?" Soal Aira pada dirinya sendiri.Sebenarnya Aira pandai memandu kereta sejak umur 16 tahun. Aira terus melangkah masuk ke dalam rumah.

"Aira dah balik!!" Laung Aira. Masuk sahaja ke dalam rumah dia ternampak sepasang suami isteri dan seorang lelaki. Anaknya mungkin. Mereka sedang duduk di hadapan ibu bapa Aira.

"Aira. Pergi letak beg lepastu duduk sini" Kata si ibu. Aira tidak membantah. Dia menuruti apa yang disuruh oleh ibunya. Setelah beg diletakkan di dalam bilik dia terus menuju ke arah ibu bapanya. Dia mengambil tempat duduk di sebelah ibunya.

"Aira. Ibu dengan appa dah buat keputusan untuk kahwinkan Aira lepas graduate" Kata si ibu.

"Bwo??!!" Jerit Aira.

"Dengan siapa?" Soal Aira. Si ibu terus menunjuk ke arah seorang lelaki yang sedang duduk bersama dengan ibu bapanya. Aira terus melihat ke arah lelaki tersebut.

"Handsome. Tapi kenapa dia macam tak kisah bila sebut pasal kahwin ni?" Bisik hati Aira.

"Nak atau taknak Aira tetap juga kena kahwin dengan dia. Itu keputusan appa" Kata si bapa. Aira hanya tercengang. Dia muda lagi tapi dah kena kahwin? Baru nak enjoy.

"Aira" Kata seorang wanita. Dia ialah ibu kepada lelaki tadi.

"Ikut mummy sekejap" Kata wanita yang menggelarkan dirinya mummy. Umurnya lebih kurang 40-50an. Mungkin sebaya dengan ibu Aira. Aira tidak membantah. Dia mengikuti wanita itu yang menuju ke arah halaman rumah. Meja yang berada di luar rumah itu diduduk oleh wanita itu. Wanita itu memanggil Aira untuk duduk dengannya.

"Kenapa aunty?" Soal Aira. Wanita itu hanya tersenyum. Dia memandang je hadapan. Aira memandang ke arah yang dipandang oleh wanita itu. Hanya tumbuhan yang ditanam oleh ibunya. Wanita itu terus memulakan perbualan.

"Janganlah panggil aunty. Panghil mummy je lagipon kita kan dah nak jadi keluarga" Aira hanya tersenyum dan mengangguk.

"Mummy nak minta tolong dengan Aira" Kata wanita tua itu. Aira memandang ke arah wanita itu. Dia memgang tangan Aira yang berada di hadapannya.

"Tolong mummy pulihkan Felix" Kata wanita itu lagi.

"Ah..jadi nama dia Felix...tapi pulihkan? Pulihkan apa?" Bisik hati Aira.

"Maksud aun- mummy?" Soal Aira dengan muka keliru.

"Tolong mummy pulihkan penyakit homoseksual Felix" Kata wanita itu.

"Bwo??!!" Jerit Aira.

"Mm..maksudnya lelaki tu gay ke?? Muka handsome tapi gay??"

tbc

[C]Hello Mr Gay || L.Y.B ✓Where stories live. Discover now