Keesokan harinya, Aira turun ke bawah ingin membuat sarapan sebelum ke tempat kerja. Langkahnya terhenti apabila terlihat Felix masih lagi lena di atas sofa.
"Dia ni kenapa tidur dekat sini?" Soal Aira. Dia terus mendekati Felix. Tangannya menggoyang goyangkan badan Felix.
"Felix bangun lah" Kata Aira. Tangannya digunakan untuk menyelak rambut Felix yang dibasahi peluh.
"Panasnya" Bisik hati Aira. Dia segera ke dapur mengambil besen kecil dan sapu tangan. Air di isi ke dalam besen. Dia membawa besen yang berisi air dan sapu tangan itu ke ruang tamu. Sapu tangan itu di rendam ke dalam besen lalu di perah terus diletakkan di dahi Felix.
"Felix kau demam ni. Bangun lah" Kata Aira dengan lembut. Felix hanya diam sambil memeluk tubuh. Badannya menggigil teruk.
"Felix bangun lah" Sekali lagi Aira mengejut Felix dengan lembut. Felix hanya menggeleng lemah.
"Aku pergi buat bubur nanti kau bangun ok" Kata Aira sambil mengusap kepala Felix. Baru sahaja Aira ingin bangun Felix sudah menarik tangannya.
"Don't leave me alone, please" Kata Felix sambil memejamkan mata.
"Hey hey kenapa ni? Felix are you ok?" Soal Aira.
"Jangan tinggalkan saya macam dia tinggalkan saya" Kata Felix sambil memandang ke dalam mata Aira. Aira terkaku.
"Tak. Saya takkan tinggalkan awak. I promise" Kata Aira sambil tersenyum. Felix terus memeluk Aira yang berada di tepi pembaringannya.
"Hey hey. Ok. Lepas dulu. Saya buat bubur untuk awak lepastu makan ok?" Kata Aira.
"Nak ikut" Kata Felix manja. Aira mengeluh perlahan.
"No. Duduk sini. Your body is still weak. Okay" Arah Aira. Felix melepaskan tangan Aira lalu menganggukkan kepalanya tanda mendengar arahan. Aira berlalu ke dapur untuk membuat bubur. Sementara menunggu bubur masa dia segera menelfon Mummy Felix.
Calling
Hello menantu mummy. Kenapa ni?
Hello mummy. Ermm Felix
Felix? Kenapa dengan budak tu?
Dia....demam lah mummy
Ouh. Mesti manja dia keluar kan?
Haah. And tadi dia cakap jangan tinggalkan dia
Kalau kamu nak tahu Felix kalau demam memang macam tu. Manja je. Apa yang dia cakap tu semuanya betul. Bila demam dia akan jujur.
Maksudnya?
Maksudnya dia memang nak kamu sentiasa dengan dia. Jangan kecewakan dia.
Baik mummy. Aira takkan kecewakan dia
Ok lah mummy pergi dulu. Nak dating dengan appa. Bye sayang. Jaga anak mummy baik baik.
Ok mummy. Bye
End call
Tumpuan Aira terus beralih ke arah bubur yang dimasak tadi. Apabila bubur sudah masak, Aira terus mematikan suis. Bubur di tuangkan ke dalam mangkuk lalu di bawa ke ruang tamu.
⚛tbc
Hahaha alololo siannya Felix demam
YOU ARE READING
[C]Hello Mr Gay || L.Y.B ✓
Acak⋇⋆S2 : My Mr Gay⋆⋇ Bila kau dipaksa kahwin dengan lelaki gay dan diamanahkan untuk pulihkan penyakit gay lelaki itu. Baca je lah. Takde idea untuk sinopsis~ Sila tekan butang read jika berminat dan jangan lupa vote Start : 171119 End : 260320 100%...