Selepas sahaja menceritakan semuanya kepada Felix,perlahan lahan air mata Aira menitis. Aira menundukkan kepalanya sambil badannya terhinjut hinjut menahan tangisan. Felix mrmandang simpati terhadap Aira.
"Jadi kau masih belum lupakan dia?" Soal Felix. Aira mengangguk sedikit. Perlahan Felix membawa tangannya ke arah pipi Aira untuk mengelap air mata yang menitis. Aira yang terkejut dengan tindakan itu segera memandang Felix namun Felix hanya tersenyum.
"Aku akan buatkan kau lupakan dia" Bisik Felix. Bisikan itu hanya samar samar di telinga Aira. Dahi Aira berkerut kerana tidak dapat mendengar apa yang dibisikkan oleh Felix.
"Kau cakap apa tadi?" Soal Aira. Felix tersengih sambil menggelengkan kepala.
"Berapa lama lagi kita nak duduk dekat sini? Hari dah mendung ni. Aku takut hujan nanti tak sempat sampai rumah" Kata Felix. Aira memandang langit dan ya. Betul apa yang dikatakan Felix. Langit sudah semakin gelap menandakan hujan bakal turun.
"Ermm jom lah kita balik" Aira mengajak Felix balik. Dia mahu tenangkan fikiran lepas teringat akan mendiang Hwall. Mungkin esok dia akan ke makam Hwall. Mungkinlah. Belum sempat Aira ingin memulakan langkah Felix sudah menarik semula tangan Aira. Aira memandang Felix dengan muka penuh tanda tanya.
"Biar aku drive" Kata Felix. Aira hanya membalas 'OK' lalu menyerahkan kunci kereta pada Felix.
~Situation in the car~
Aira masih lagi mendiamkan diri di dalam kereta sambio melihat pemandangan di sebalik tingkap kereta. Felix yang berasa janggal berdehem sedikit.
"So...family dia still duduk sebelah rumah ibu lagi ke?" Soal Felix. Matanya masih difokuskan pada jalan raya. Aira mengalihkan pandangan memandang Felix. Kepala digelengkan.
"Family dia sebenarnya memang dah lama nak berpindah untuk membuat rawatan tapi Hwall bantah. Dia taknak. Dia kata kalau dia mati sekalipon dia nak dimakamkan di sini" Terang Aira. Felix menganggukkan kepalanya.
"So makam dia still ada dekat sini lah?" Soal Felix. Aira mengangguk.
"Habis family dia?" Soal Felix pelik. Kata dah tak berjiran.
"Family dia terpaksa pindah philipine sebab ada kerja. Lagipon diorang memang ada rumah dekat sana. So kalau cuti diorang akan balik sini tapi rumah lain lah. Sebab diorang dah tak duduk rumah tu lagi" Terang Aira. Felix mengangguk perlahan. Tiba tiba hujan turun dengan lebat. Cepat cepat Felix menghidupkan wiper kereta.
"Kau boleh pandu ke? Kalau tak boleh kita berhenti dulu" Kata Aira. Felix hanya tersenyum.
"It's okay. Aku boleh drive. Lagipon bahaya kalau berhenti masa hujan. Takun pemandu lain tak nampak kita" Kata Felix. Badan didepankan sedikit untuk melihat jalan. Kereta dipandu perlahan untuk mengelakkan kemalangan. Bak kata pepatah biar lambat asalkan selamat.
⚛tbc
YOU ARE READING
[C]Hello Mr Gay || L.Y.B ✓
Разное⋇⋆S2 : My Mr Gay⋆⋇ Bila kau dipaksa kahwin dengan lelaki gay dan diamanahkan untuk pulihkan penyakit gay lelaki itu. Baca je lah. Takde idea untuk sinopsis~ Sila tekan butang read jika berminat dan jangan lupa vote Start : 171119 End : 260320 100%...