"Wei Felix cepatlah!! Kau buat apa je lama lama tu?? Ish" Marah Aira di hadapan bilik Felix. Siap pon lambat. Mengalahkan perempuan. Dah lah reunion hampir bermula. Reunionnya bermula jam 3.30 petang dan sekarang tinggal lagi 5 minit.
"Felix cepat lah!!" Jerit Aira.
"Kejap!!" Jerit Felix dari dalam. Beberapa saat kemudian pintu bilik Felix terbuka.
"Kenapa lambat sangat?" Soal Aira. Felix memandang Aira lama.
'Dia ni nak goda aku ke apa? Kenapa lawa sangat?' Bisik hati Felix. Aira memetik jarinya di hadapan muka Felix untuk menghentikan lamunan Felix.
"Oi aku tanya ni"
"Hah apa?" Soal Felix dengan muka terkejut. Kantoi.
"Kau kenapa lama sangat?" Soal Aira sambil jalan menuruni tangga. Felix mengikuti langkah Aira.
"Aku cari jam lah" Kata Felix. Aira hanya mebgangguk. Dia mengambil kunci kereta dan terus mencampak ke arah Felix. Cepat cepat Felix menangkap kunci tersebut.
"Dah cepat sikit" Kata Aira sambil berjalan ke luar rumah. Kasut di rak di ambil.
"Tch" Felix hanya berdecit. Dia menutup pintu rumah dan dikunci dari luar. Kasut di rak di ambil. Mereka berdua terus masuk ke dalam kereta.
<felix and aira clothes>
<aira hairstyle>
<felix hairstyle>
🍭🍭🍭
"Yah Aira!!" Jerit seseorang. Aira berpaling ke arah si pemanggil. Dia tersenyum.
"Mell!!" Jerit Aira dan terus berlari ke arah kawan baiknya itu. Felix hanya menggeleng dan terus mengikuti langkah Aira.
"Kau kenapa lambat?" Soal Mell sambil memeluk Aira. Aira membalas pelukan tersebut.
"Kau tanyalah orang tua ni" Kata Aira. Felix yang terdengar ayat Aira terus memandang Aira. Mell menyiku lengan Aira.
"Kau ni" Bisik Mell perlahan. Dia tersengih memandang Felix.
"Anyeong" Kata Mell sambil menunduk sedikit. Felix tersenyum dan membalas tundukan tersebut. Dia memerhati sekeliling. Not bad. Boleh tahan besar juga sekolah dia. Tiba tiba seseorang berdiri di atas pentas.
"Ok guys sila berkumpul" Jerit si dia. Dia ialah Chenle. Ketua kelas mereka dan juga ketua reunion. Sila jadikan dia sebagai contoh ngeh. Mereka yang mendengar arahan tersebut segera berkumpul.
"Ok sebelum tu aku nak bagitahu yang kita akan ada banyak aktiviti berpasangan. And pasangan yang kalah akan di denda" Kata Chenle sambil tersenyum nakal. Ok aye tarik balik. Jangan jadikan dia sebagai contoh.
"Sebelum tu ada yang takde partner ke?" Soal Chenle. Tiada seorang pon yang mengangkat tangan.
"Ok good. So semua ada pasangan. Easy. First game kita ialah ermm aku tak tahu apa nama game ni tapu game ni bahaya sikit. Korang kena gigit biskut stick ni sampai pendek. Tahu kan peraturan dia?" Soal Chenle selepas menerangkan permainan yang pertama. Aira menelan air liur perit. Adakah dia akan kiss Felix?
⚛tbc
YOU ARE READING
[C]Hello Mr Gay || L.Y.B ✓
Acak⋇⋆S2 : My Mr Gay⋆⋇ Bila kau dipaksa kahwin dengan lelaki gay dan diamanahkan untuk pulihkan penyakit gay lelaki itu. Baca je lah. Takde idea untuk sinopsis~ Sila tekan butang read jika berminat dan jangan lupa vote Start : 171119 End : 260320 100%...