Seminggu telah berlalu. Akhirnya hari yang dinantikan oleh Aira telah tiba. Tepat jam 7 pagi telefonnya berbunyi. Aira segera menutup bunyi alarm tersebut. Dia bangun dan terus mencapai tuala untuk mandi. Bilik mandi di tuju.
🍭🍭🍭
Aira mengenakan pakaian kemeja perempuan berwarna putih dan seluar jeans yang mengikut bentuk kaki.
Lino : wei a/n kalau dia pakai seluar jin habis jin nak pakai seluar apa?
Bangchan : biar je lah dia tak pakai seluar.
A/n : *ketuk kepala l&b* jangan jadi bengap sangat boleh tak? Itu seluar jeans bukan seluar jin
L&B : *gosok kepala* *duduk jauh dari a/n*~back to storyyyyy~
Rambut panjangnya dibiarkan lepas. Aira tidak mengenakan sebarang make-up di mukanya kecuali bedak dan lipbalm. Katanya nak natural taknak munafake eh munafik. Gurau haha. Aira mengambil slingbag(?) yang dihadiahkan oleh mummy Felix.
Langkah kakinya dituju ke dapur. Dapat dia lihat Felix sedang duduk di meja makan baca surat khabar. Erkk. Dia tak baca pon tapi selak je. Aira terus menarik kerusi di hadapan Felix untuk duduk. Felix yang mendengar bunyi seretan kerusi itu terus memandang ke arah Aira.
"Kenapa tak makan lagi?" Soal Aira.
"Saja" Perhh jawapan kau. Felix terus makan tanpa menghiraukan Aira. Aira memandang Felix dengan pandangan 'mamat-ni-dah-puas-hidup-ke?' . Kecik besar kecik besar je dia perhatikan Felix. Aira pon terus makan tanpa banyak bunyi.
🍭🍭🍭
LixHolding
Aira berdiri betul betul di hadapan syarikat Felix. Besar tho. Dia masih lagi melihat bangunan itu. Felix? Heh dia dah masuk awal awal. Walaupon sudah berada di hadapan syarikat itu dia masih belum tahu apa kerjanya.
Masuk sahaja syarikat itu dia ternampak seperti model telefon dan model permainan video. Ok dia dah boleh agak apa kerjanya. Para readers dah tahu belum? Kalau belum hah sabar. Kalau dah diam je.
Aira tetus menuju ke arah kaunter untuk menanyakan soalan.
"Ermm bilik CEO dekat mana?" Soal Aira. Terpaksalah dia tanya orang. Nak mengharapkan Felix? Ntah hidup ke tidak orang tu. Setelah diberitahu arah Aira terus beredar. Dia juga tidak lupa untuk mengucapkan terima kasih.
Sampai sahaja di depan pejabat Felix dia ternampak seorang perempuan sedang duduk di mejanya. P.A dia maybe.
"Ermmm boleh saya jumpa dengan CEO" Soal Aira. Perempaun itu terus memandangke arah Aira.
"Cik ni siapa ye? Ada buat appointment ke?" Soal perempuan itu. Aduh dia ni banyak soal pulak.
"Saya Aira. Aira Lee. Saya pekerja baru di sini" Kata Aira. Perempaun itu hanya mengangguk. Dia menelpon Felix. Felix menyuruh perempuan itu untuk menyuruh Aira masuk.
"Cik boleh masuk" Kata perempaun itu sambil membuka pintu untuk Aira. Aira mengucapkan terima kasih dan mulalah jakun dia.
"So" Suara Felix menyentapkan Aira. Dah lah deep. Aira memandang ke arah Felix.
"Dah tahu apa kerja aku?" Soal Felix.
⚛tbc
Yeahh inilah yang dinamakan sel sel otak berhubung pada pukul 3 pagi.
YOU ARE READING
[C]Hello Mr Gay || L.Y.B ✓
Random⋇⋆S2 : My Mr Gay⋆⋇ Bila kau dipaksa kahwin dengan lelaki gay dan diamanahkan untuk pulihkan penyakit gay lelaki itu. Baca je lah. Takde idea untuk sinopsis~ Sila tekan butang read jika berminat dan jangan lupa vote Start : 171119 End : 260320 100%...