HMG - (L.Y.B)

1.4K 141 16
                                    

Keesokan harinya masing masing bekerja seperti biasa. Mereka memenangi tempat kedua. Tapi mereka tidak kisah. Yang penting mereka happy.

"Wei Felix...sampai bila kau nak rahsiakan benda ni?" Soal Aira. Dia mendekati Felix. Felix mendongak memandang Aira yang berada di tepinya.

"Kenapa? Kau nak semua orang tahu ke?" Soal Felix selamba.

"Aku tanya je" Kata Aira. Baru sahaja Aira ingin kembali ke tempat duduknya Felix terus memegang tangan Aira. Dia menolak Aira ke dinding dan terus mengunci Aira.

"Ap...apa kau nak buat ni?" Soal Aira cemas. Tapi dalam hati dah berbunga.

"Shhh slow sikit" Felix mendekatkan mukanya dengan Aira. Mata Aira sudah terpejam.

5cm
.
.
.
4cm
.
.
.
3cm
.
.
.
2cm
.
.
.
1cm

"Boss" Pintu bilik Felix dibuka. Felix melepaskan Aira dan mengetuk ngetuk dinding. Aira membuat perkara yang sama.

"Kukuhkan dinding ni" Kata Aira. Felix mengetuk dinding bangunan.

"Kukuh ke? Macam tak je" Kata Felix.

"Ermmm boss" Panggil Eric. Mereka berdua pusing memandang Eric.

"Hah Eric. Kenapa? Asal tak ketuk pintu dulu?" Soal Felix. Eric menggaru kepalanya sambil tersengih.

"Sorry boss. Lupa" Kata Eric. Felix menjeling Eric.

"Kau keluar dululah. Nanti aku panggil balik" Kata Felix seperti menghalau. Eric memuncungkan bibirnya.

"Ok boss" Kata Eric dan terus keluar. Felix dan Aira menghembus nafas lega. Mereka memandang sesama sendiri dan terus tergelak.

"I love you" Bisik Felix setelah ketawa mereka reda. Bisikan itu samar samar didengari oleh Aira.

"Kau cakap apa tadi?" Soal Aira. Felix tersenyum.

"Nothing. Aku takkan repeat" Kata Felix dan terus duduk semula di tempatnya. Aira memuncung.

"Dah gi sana jangan kacau aku. Kalau kau rajin pergi panggil Eric" Arah Felix. Aira memuncung. Pintu dibuka dan terus keluar untuk memanggil Aira. Felix tersenyum.

"Haih Aira. Kau buat aku rasa lain sangat. Macam taknak lepaskan kau je" Kata Felix perlahan.

Aira bergerak ke tandas selepas memanggil Eric. Dia membasuh mukanya di sinki. Bayangan dia dan Felix tadi berulang kembali. Pipinya ditampar perlahan.

" Apa aku buat ni?" Soal Aira pada diri sendiri. Dia memandang cermin lama. Aira terus tersenyum.

"Nampak handsome wei bila tengok dia dekat dekat" Kata Aira berfangirl di depan cermin.

"Dasar Eric. Menyebok je" Kata Aira seperti marah. Apabila dia melihat cermin bayangan tadi bermain semula. Terlompat lompat dia dibuatnya. Apabila pintu tandas dibuka Aira berhenti dan berpura pura membetulkan rambut. Sesekali dia tersenyum. Dia terus keluar dari tandas dan menuju ke bilik Felix dan dia.

⚛tbc

[C]Hello Mr Gay || L.Y.B ✓Where stories live. Discover now