Felix mengangkat tangan ingin menampar Eric kerana lembab sangat. Tiba tiba pintu pejabat Felix terbuka. Terpampanglah wajah Aira di hadapan pintu. Aira melihat ke arah Felix dan Eric. Mata Aira terhenti di tangan Felix. Eric sudah tercengang. Felix memandang Aira.
A/n : muka dia lebih kurang macam masa dekat the9th yng family tu. Hiphop hammer tak jadi ngeh😂
"Ish kau ni Eric. Lain kali kemas kemaslah sikit rambut ni. Jangan biar berserabut. Aku taknak pekerja aku datang pejabat dalam keadaan tak kemas" Kata Felix sambil membetulkan rambut Eric yang sudah memang kemas. Eric hanya menayang muka pasrah. Aira memamdang Felix dengan wajah pelik.
'Dia ni gila ke?' Bisik hati Aira. Aira berdecit lalu terus duduk di mejenya. Felix memandang Eric sambil membuat isyarat mulut.
'Berambus lah gila'
Eric yang perasan isyarat itu segera meminta diri untuk beredar. Badan dibongkokkan sedikit dan terus beredartanpa berpaling. Aira melihat ke arah Eric yang kelihatan seperti tergesa gesa.
"Kenapa tu?" Soal Aira. Felix memandang Aira sambil tersengih.
"Takde pape" Kata Felix dan terus duduk. Suasana di pejabat itu kembali sunyi. Hanya kedengaran tetikus yang berbunyi dari arah Felix dan helaian kertas yang diselak oleh Aira. Tiada perkara yang hendak dibualkan oleh mereka.
Lino : a/n ni ayat kalau boleh nak keling lagi.
A/n : ish dah lama x update memang lah ayat berterabur.
Bangchan : siapa suruh dah lama x update.
A/n : busy
Lino : heh busy usya abs Felix adalah
A/n : HOI!!!
Bangchan : saya akan pura pura tak dengar"Ermm Felix" Panggil Aira. Felix hanya menggumam. Dia kemudian mengalihkan pandangannya ke arah Aira.
"Aku ingat nak pergi rumah ibu esok" Kata Aira. Felix memandang Aira lama.
"Tapi esok kerja kan" Ata Felix. Aira mengangguk.
"Aku tahu. Sebab tu aku cakap dengan kau. Nak minta cuti" Kata Aira. Felix mengangguk.
"Aku ikut" Kata Felix. Aira terus memandang ke arah Felix.
"Ish tak payahlah nanti apa pula staff staff cakap" Kata Aira ingin menolak. Felix menggelengkan kepala. Dia tetap dengan pendiriannya.
"No. Aku nak ikut jugak. Takkan aku nak biar kau pergi sorang sorang" Kata Felix. Aira mengeluh.
"Aku ok je lah" Kata Aira. Sekali lagi Felix menggelengkan kepalanya.
"No. Aku tetap juga akan ikut. Kau nak ke aku dianggap sebagai menantu derhaka?" Soal Felic.
"Erghhh ok fine" Kata Aira malas. Felix terus tersenyum kemenangan.
"Ok esok kita pergi" Kata Felix ceria. Mereka berdua sambung membuat kerja yang tergendala sebantar tadi. Tanpa Aira sedar Felix sentiasa memandang ke arahnya. Dan tanoa Felix sedar Aira juga melakukan perkara yang sama.
⚛tbc
Disebabkan ada yang rindu a/n so a/n update lagi hehe
YOU ARE READING
[C]Hello Mr Gay || L.Y.B ✓
Разное⋇⋆S2 : My Mr Gay⋆⋇ Bila kau dipaksa kahwin dengan lelaki gay dan diamanahkan untuk pulihkan penyakit gay lelaki itu. Baca je lah. Takde idea untuk sinopsis~ Sila tekan butang read jika berminat dan jangan lupa vote Start : 171119 End : 260320 100%...