HMG - (L.Y.B)

2K 151 3
                                    

Pagi itu Aira bangun tanpa dikejutkan oleh sesiapa. Dia tidak dapat tidur lena malam tadi. Perkara semalam menganggu tidurnya. Dia tidak kisah tentang kahwin tapi tentang gay. Bolehkah dia hidup dengan lelaki gay? Bahagiakah dia? Bolehkah dia memulihkan penyakit lelaki itu? Sebelum mandi dia mengambil telefonnya. Nama Mella di tekan.

Aira
Wei Mell. Tak payah tunggu aku harini. Aku nak pergi sekolah awal
√√

MellaKim
Ok
√√

Telefon ditutup dan diletakkan di dalam beg. Risau tertinggal nanti. Tuala di ambil dan segera kaki melangkah ke bilik mandi.

🍭🍭🍭

Rambut lurus diikat secara tocang menggunakan reben. Rambutnya diikat secara separuh dan separuh lagi dibiarkan lepas. Cermin mata bulat di pakai. Lipbalm juga dipakai supaya bibirnya tidak kelihatan pucat. Setelah selesai dia mencapai beg dan terus turun ke bawah. Dapat dia lihat ibunya sedang menghidangkan sarapan yang sudah siap dimasak.

"Eh awal anak ibu ni siap" Kata si ibu. Aira hanya meng-hmm-kan sahaja.

Bangchan : wah a/n kau memang suka mencipta perkataan baru eh?
Lino : a/n kan memang macam tu.
a/n : eh diamlah. Korang dah lah tak membantu aku pastu nak kecoh. Haduh. Semak je.
B&L :....

"Kenapa ni sayang?" Soal si ibu. Baik pula ibu dia pagi ni. Biasanya pagi pagi lagi dah kena palau.

"Takde pape lah" Kata Aira. Dia terus bangun dan menyalam tangan ibunya.

"Aira pergi dulu. Cakap dengan appa Aira pergi awal harini" Aira melambai tangan pada ibunya. Kasut disarung dan terus berjalan ke sekolah. Telefon dikeluarkan. Tidak lupa juga dengan earphonenya. Earphone itu dipakai.

7 eleven dituju. Dia membeli milk shake berperisa strawberry. Setelah itu dia terus membayar di kaunter. Selepas membuat bayaran Aira terus keluar dari kedai runcit itu.

"Hmm agak agak si Felix tu kerja apa hah?" Soal Aira pada dirinya sendiri.

"Kalau dia kerja office boleh aku kerja dengan dia. Tak payah susah susah aku cari kerja"

"Tapi dia bagi ke? Biarlah"

Akhirnya Aira telah sampai di sekolah. Suasana sekolah tidaklah terlalu bising memandangkan dia sampai awal. Dia terus melangkah ke kelas dan duduk di tempatnya sendiri. Earphone masih lagi melekat di telinganya sementara dia menunggu Mell sampai.

⚛tbc

[C]Hello Mr Gay || L.Y.B ✓Where stories live. Discover now