"So dah tahu apa kerja aku?" Soal Felix. Aira dah tergagap. Dia macam tak percaya.
"Serious ah wei?" Soal Aira. Felix hanya menjongketkan keningnya. 'Apa yang seriousnya?'
"Kau ke yang cipta game baru ni semua?" Soal Aira. Felix mengangguk.
"Tak sangka game yang aku main tu mamat ni yang cipta" Bisik hati Aira.
"Gilek ah. Kira macam AinSoft Company tu lah?" Soal Aira. Felix mengangguk sahaja.
"Tapi kenapa takde siapa yang tahu kau CEO company ni?" Soal Aira. Dia masih lagi terkejut.
"Ada lah" Kata Felix. Aira dari tadi perhati je gerak geri Felix.
"Siapa?" Soal Aira. Banyak sangat soalan dalam kepala dia sekarang ni.
"Stuff kat sini. Mummy and appa aku. Dengan kau. Tu je yang tahu" Kata Felix.
"Kenapa yang lain tak tahu?" Soal Aira.
"Sebab aku rahsiakan" Kata Felix. Aira pandang Felix pelik. Kenapa nak rahsiakan pula?
"Kenapa?" Banyak soal siot minah ni.
"Sebab aku tahu nanti ramai wartawan datang company ni. And kau nak ke kalau ramai perempuan usya aku? Ye lah aku kan handsome. Kaya pulak tu. And diorang pon tak tahu kan aku dah kahwin" Kata Felix. Bila riak campur takbur dan digaul hingga sebati maka hitamlah hatimu. Aira menjeling Felix.
"So. Apa kerja aku?" Soal Aira. Felix pandang Aira.
"Cleaner"
"Bwoo??!!!!!" Jerit Aira. Felix hanya tergelak. Suka lah tu kenakan Aira. Ya lah biasanya Aira kenakan dia.
"Takde lah. Aku nak kau jadi P.A aku" Kata Felix. Aira meng-oh-kan sahaja.
"Itupon mummy yang suruh. Kalau tak aku rasa memang kau jadi cleaner je lah" Kata Felix selamba. Aira dah bagi death glare dekat Felix. Felix buat tak tahu je.
"Meja aku dekat mana?" Soal Aira. Felix memandang satu meja yang berada di dalam biliknya pejabatnya.
"Serious lah?" Soal Aira. Felix mengangguk. Aira terus pergi ke arah mejanya.
a/n : inilah yang dinamakan pengaruh drama.
Lino : drama apa?
Bangchan : strong girl bong soon
a/n : yah betul. Park Hyungsik aku. *berfangirl sorang ii*
L&B : ...Mereka pon membuat kerja dengan senyap. Sambil tu Aira memerhatikan Felix yang tekun membuat kerja. Maybe tengah reka model game baru.
"Felix~" Panggil Aira dengan manja. Felix menjeling Aira."Felix~" Panggil Aira lagi.
"Haish...kau nak apa?" Soal Felix. Dia terus memandang Aira. Aira tersengih.
"Apa tugas aku?" Soal Aira. Felix memandang Aira lama.
"Tugas kau?" Soal Felix. Aira mengangguk.
"Kau kena periksa jadual aku. Kalau ada apa apa kau kena bagitahu aku. And setiap mesyuarat kau kena ikut" Kata Felix. Aira hanya mengangguk.
"Tapi-"
"Apa lagi?" Soal Felix. Nak buat kerja pon susah.
"Sampai bila kau nak rahsiakan yang kau dah kahwin?" Soal Aira.
"Sampai tiba masanya nanti" Kata Felix dan sambung buat kerja. Aira hanya senyap. Mereka pon terus membuat kerja dengan senyap.
⚛tbc
YOU ARE READING
[C]Hello Mr Gay || L.Y.B ✓
De Todo⋇⋆S2 : My Mr Gay⋆⋇ Bila kau dipaksa kahwin dengan lelaki gay dan diamanahkan untuk pulihkan penyakit gay lelaki itu. Baca je lah. Takde idea untuk sinopsis~ Sila tekan butang read jika berminat dan jangan lupa vote Start : 171119 End : 260320 100%...