Felix berbaring di atas sofa milik keluarga mertuanya. Mentang mentang diorang keluar,buat hak sendiri eh. Kalau tak sopan je. Aira dari atas menuruni tangga dari biliknya menuju ke arah Felix.
"Wei Felix aku nak keluar ni. Kau nak ikut tak?" Soal Aira. Felix yang tadinya bermain telephone segera mengalihkan pandangan.
"Nak tapi nak pergi mana?" Soal Felix.
"Adalah satu tempat. Kau nak ikut ke tak?" Soal Aira. Felix terdiam sambil berfikir. Rasanya tadi dia dah cakap dia nak ikut.
"Aku nak ikut tapi malas nak dd-"
"Ala aku drive lah kau ni" Aira menjeling malas ke arah Felix lalu mengambil kunci kereta di atas meja hadapan sofa tempat Felix baring. Felix hanya tersengih. Dia mengikuti langkah Aira ke arah kereta. Harini biar dia pula jadi mak datin dekat tepi dan Aira pemandu. Aira memandu kereta keluar dari kawasan perumahan. Ibu bapanya sudah diberitahu yang dia ingin keluar. Aira terus memandu kereta ke shopping mall.
~shopping complex
"Kita buat apa dekat sini?" Soal Felix. Aira memandang ke arah Felix. Tanpa menjawab soalan Felix dia terus bergerak ke tempat yang ingin dia pergi.
SKIP :-
"Kau nak buat apa wei dengan baju budak dan mainan ni? Kita belum ada anak lagi tau. Ke kau dah ada benih? Benih siapa hah?" Soal Felix sambil menjenggilkan matanya ke arah Aira. Aira menjeling ke arah Felix.
"Kau ni mengarut lah. Sebelum makan pelempang aku baik kau diam" Marah Aira. Felix mencebik bibirnya. Perempuan ni period ke? Namun soalan itu hanya di hati. Naya dia kalau Aira dengar.
"Dah jom" Kata Aira lalu menyuruh Felix membawa barang barang itu ke kaunter untuk membuat pembayaran. Felix hanya mengikut tanpa membantah. Risau.
SKIP :-
~Rumah anak yatim
"Kita buat apa-"
"Ikut je lah. Banyak soal pulak kau ni" Jeling Aira. Felix terus diam lalu mengikuti langkah Aira yang masuk ke dalam kawasan rumah anak yatim itu.
"Korang!!! Omma datang!!"
⚛tbc
YOU ARE READING
[C]Hello Mr Gay || L.Y.B ✓
Diversos⋇⋆S2 : My Mr Gay⋆⋇ Bila kau dipaksa kahwin dengan lelaki gay dan diamanahkan untuk pulihkan penyakit gay lelaki itu. Baca je lah. Takde idea untuk sinopsis~ Sila tekan butang read jika berminat dan jangan lupa vote Start : 171119 End : 260320 100%...