Aira berjalan di sekitar bangunan. Mana Felix? Dia takde dekat dalam bilik dia lah. Aira dah minta izin awal awal katanya nak tinjau persekitaran. Ceh ayat dia. Felix pon pasrah je lah. Lagipon Felix ada mesyuarat jadi dia takde dekat bilik dia. Aira tak ikut sebab dia msih lagi baru sebagai P.A. Kalau dia duduk dalam pejabat pon bukannya boleh kacau Felix.
Sedang dia jalan jalan tiba tiba seorang lelaki menegurnya. Handsome dia pergh jangan tanya lah. Pakaian pon smart.
"Hye" Lelaki itu menegur Aira sambil melambai tangannya. Aira pula sudah terkaku. Terkejut lah tiber lelaki handsome tegur dia.
"H...hye" Balas Aira gagap. Dia membalas lambaian tangan lelaki itu. Lelaki itu hanya tersenyum.
"Pekerja baru ke?" Soal lelaki itu. Aira mengangguk sambil tersenyum malu. Lelaki itu hanya ketawa. Korang pon mesti macam ni kan kalau lelaki handsome tegur. Tipulah kalau tak macam ni.
"Saya Soobin" Lelaki yang bernama Soobin itu menghulurkan tangan untuk berjabat sebagai tanda perkenalan. Soobin tersenyum sekali lagi. Tetapi kalini Aira dapat lihat lesung pipit dan eye smilenya. Lambat lambat Aira menyambut huluran tersebut.
"Saya Aira" Kata Aira selepas tangan mereka disatukan.
Felix situation ∆
Felix baru sahaja selesai bermesyuarat. Dia ditemani oleh Eric. Sedang dia dalam perjalanan ke pejabatnya tiba tiba dia ternampak satu pasangan. Dia berselindung di sebalik dinding bangunan itu untuk melihat siapakah gerangan yang sedang berdating semasa kerja.
"Dah puas kerja dekat sini ke sampai boleh dating" Kata Felix pada dirinya sendiri. Dia amati wajah seorang perempuan. 'Macam kenal' bisik hati Felix. Tangan dibuat seperti teropong.
"Aira?" Soal Felix pada dirinya sendiri. Mata dikecilkan untuk melihat sama ada betul atau tidak tekaannya itu.
"Ye lah Aira. Tapi dengan siapa?" Soal Felix pada dirinya sendiri.
"Eh eh senyum senyum pulak"
"Asal mamat tu hulur tangan?""Eh boleh pulak dia pegang tangan jantan tu. Eeee dengan aku kau taknak pulak pegang" Sedang dia khusyuk marah dan mengintai dua orang tu tiba tiba seseorang menegur dia.
"Ermm bos" Panggil Eric dengan pelik. Felix yang takut kantoi ngintai orang terus pegang dinding bangunan itu.
"Bos buat apa kat sini? Terngendap ngendap. Bos tengok apa?" Soal Eric.
"Ermm takde pape. Saje tengok dinding ni kukuh ke tak. Nasib kukuh" K alasan dia dah lapuk dan tak munasabah. Tapi Eric ni bangang sikit so dia percaya je.
"Ouh" Eric mengangguk. Felix terus berdiri tegak.
"Ermm dah lah aku nak masuk. Hah kalau nampak Aira cakap dengan dia jangan lama sangat jalan jalan tu" Kata Felix dan terus masuk ke bilik pejabatnya.
"Ok" Dia menggaru kepala melihat perangai bosnya itu. Pelik.
⚛tbc
YOU ARE READING
[C]Hello Mr Gay || L.Y.B ✓
Разное⋇⋆S2 : My Mr Gay⋆⋇ Bila kau dipaksa kahwin dengan lelaki gay dan diamanahkan untuk pulihkan penyakit gay lelaki itu. Baca je lah. Takde idea untuk sinopsis~ Sila tekan butang read jika berminat dan jangan lupa vote Start : 171119 End : 260320 100%...