HMG - (L.Y.B)

2K 166 14
                                    

Pulang sahaja dari sekolah Aira terdengar ramai yang menjerit di pagar masuk sekolah.

"Arghh!!handsomenya!!" "Kenapa dia datang sini?" "Gosh...inilah lelaki idaman aku"

"Kenapa tu? Ada artis datang ke?" Soal Mell. Aira hanya mengangkat bahu. Mereka terus bergerak ke tempat tersebut. Seorang lelaki berpakaian kot dan cermin mata hitam yang masih lagi dipakai.

"Tu ke bakal suami kau?" Soal Mell. Aira mengeluh sebelum mengangguk. Felix ternampak Aira. Dia memanggil Aira. Semua mata memandang ke arah Aira. Aira mengucapkan selamat tinggal kepada Mell. Dia terus bergegas ke tempat Felix. Felix terus masuk ke dalam kereta. Aira masuk ke dalam kereta di tempat sebelah pemandu. Selepas sahaja kereta Felix hilang mereka semua bersurai.

🍭🍭🍭

Keadaan di dalam kereta sungguh sunyi. Hanya bunyi radio sahaja yang kedengaran. Felix berdehem untuk menghilangkan rasa janggal. Aira memandang ke arah Felix.

"So nama kau Aira?" Soal Felix. Aira hanya mengangguk. Dan keadaan kembali sunyi.

"Deep gila suara mamat ni" Bisik hati Aira.

"Kenapa kau nak kahwin dengan aku?" Soal Aira.

"Sebab aku takde pilihan" Kata Felix. Aira memandang ke arah Felix.

"Maksud kau?" Soal Aira kembali.

"Diorang ugut aku. Kalau aku tak kahwin dengan kau diorang takkan bagi aku jumpa- takde papelah" Kata Felix.

"Jumpa pasangan kau tu?" Soal Aira. Felix hanya mengangguk. Aira mengeluh.

"Macam mana kau boleh suka sejenis hah" Namun ayat itu hanya terluah di hatinya sahaja. Belum tiba masanya untuk dia bertanya soalan seperti itu. Akhirnya Aira telah sampai di rumah.

"Kau taknak singgah dulu ke?" Soal Aira. Felix hanya menggelengkan kepala.

"Ani kwencanha. Kirim salam je dekat ibu kau nanti" Kata Felix. Aira hanya mengangguk. Kereta Felix pon hilang dari pandangan.

"Dia tak benci perempuan tapi dia tidak percaya pada perempuan. Aku janji akan ubah kau Felix" Bisik hati Aira. 
"Aira!! Buat apa dekat luar tu??!!! Dah taknak masuk ke??!!"

"Ya ibu...nak masuk lah ni!!" Laung Aira.

"Cis ibu ni. Aku baru nak feeling" Bisik hati Aira. Dia terus melangkah masuk ke dalam rumah.

⚛tbc

[C]Hello Mr Gay || L.Y.B ✓Where stories live. Discover now