Selepas sahaja tamat waktu lunch, Felix dan Aira masuk ke bilik pejabat semula. Mummy Felix sudah meminta diri untuk pulang. Felix masih lagi memikirkan character baharu untuk permainan video. Aira hanya duduk sambil bermain pen.
"Wei Felix" Panggil Aira. Felix hanya menggumam.
"Dekat sini ada library tak?" Soal Aira. Felix memandang ke arah Aira.
"Ada. Dekat atas. Kenapa?" Soal Felix. Aira tersenyum.
"Aku nak pergi boleh tak?" Pinta Aira sambil membuat muka comel. Felix menjeling Aira.
"Jangan buat muka macam tu boleh tak?" Soal Felix malas. Aira tersenyum.
"Kenapa? Kau tergoda eh" Sakat Aira. Felix hanya menjeling Aira.
"Takde maknanya aku nak tergoda" Kata Felix sambil menarik laci. Satu pas di ambil dan dihulurkan kepada Aira.
"Apa ni?" Soal Aira terus mengambil pas tersebut dari tangan Felix.
"Pas masuk library. Aku lupa nak bagi kau" Kata Felix. Aira hanya meng-ouh-kan sahaja.
"Aku pergi eh" Kata Aira. Felix menggumam sambil mengangguk. Fokusnya kini hanya pada character permainan video. Aira tersenyum dan terus keluar dari bilik pejabat itu.
🍭🍭🍭
Aira berpusing sekitar perpustakaan itu.
"Ceh semua pasal game" Kata Aira. Dia berpusing sehinggalah sebuah buku menarik perhatiannya. Dia mengambil buku itu dan mencari tempat. Terus dia duduk di sebuah meja yang kosong. Sesang dia khusyuk membaca tiba tiba telefonnya berbunyi. Kini semua mata tertumpu pada Aira. Cepat cepat dia minta maaf dan keluar dari perpustakaan tersebut. Dia melihat ke arah telefon tersebut. Nama 'Mell' tertera di nama pemanggil. Dia terus mengangkat panggilan tersebut.
"Halloo"
"Helloo"
"Hah Mell kenapa?"
"Wei kau datang tak?"
"Datang? Datang mana ni?"
"Kau tak tahu ke?"
"Tahu apa ni?"
"Esok kita ada reunion. Takkan kau tak tahu"
"Aku tak tahu apa apa pon"
"Seriouslah wei? Dah kecoh kot dekat group chat kelas"
"Ah sorry lah. Aku ter left group tu"
"Ish kau ni. Pape pon kau tetap kena datang. Petang esok. Pastikan datang dengan partner"
"Aduh. Aku partner dengan kau je lah"
"Eh mana boleh aku dah ada partner lah. Lagipon kalau datang dengan orang luar pon boleh. Hah kau datang lah dengan Felix"
"Kau gila? Dia banyak kerja lah"
"Kau kena juga bawa dia. Sebab kita ada aktiviti berpasangan. Takkan kau nak alone je"
"Haish. Siapa yang buat reunion ni?"
"Chenle"
"Haish. Ok lah. Nanti aku bincang dengan Felix"
"Ouh ok. Bye"
"Ermm bye"
END CALL
Aira berjalan menuju ke bilik pejabat Felix. Dia masuk dengan malas. Felix yang tadinya sedang menandatangan di atas fail terus memandang ke arah Aira. Dahinya berkerut apabila melihat Aira.
"Bukan kau pergi library ke tadi?" Soal Felix. Aira hanya diam. Dia menghentakkan kepalanya di atas meja. Felix memandang Aira dengan terkejut. Pandangannya seperti 'tak-sakit-ke?'
"Kau ok tak?" Soal Felix sambil melihat Aira atas bawah.
"Aku ok...kot" Kata Aira. Felix hanya mengabaikan Aira. Lebih baik dia buat kerja. Aira hanya diam. Nantilah balik rumah dia bodek Felix. Sekarang ni dia nak tidur.
⚛tbc
YOU ARE READING
[C]Hello Mr Gay || L.Y.B ✓
Random⋇⋆S2 : My Mr Gay⋆⋇ Bila kau dipaksa kahwin dengan lelaki gay dan diamanahkan untuk pulihkan penyakit gay lelaki itu. Baca je lah. Takde idea untuk sinopsis~ Sila tekan butang read jika berminat dan jangan lupa vote Start : 171119 End : 260320 100%...