HMG - (L.Y.B)

1.5K 135 57
                                    

Akhirnya tibalah waktu lunch. Eric meminta diri untuk pergi ke cafe. Lagipon tugasnya sudah selesai. Selepas sahaja kelibat Eric hilang dari pandangan Aira terus menuju ke arah Felix. Felix masih lagi tekun dengan kerjanya.

"Kau taknak lunch ke?" Soal Aira. Felix memandang Aira sambil membetulkan sedikit cermin mata bulatnya. Tangan masih lagi di papan kekunci komputer.

"Kau pergi lah sorang. Aku busy" Kata Felix. Mata masih lagi melekap di kaca komputer. Aira memuncungkan bibirnya.

Ok lah. Bye" Aira terus keluar dari pejabat Felix. Felix memberhentikan kerjanya. Dia memegang dadanya.

"Kenapa aku rasa macam ni? Aku suka dia ke? Atau sebab kesian?" Soal Felix pada dirinya. Dia terus menyambung kerjanya yang tergendala tadi.

Aira situation∆

Aira berjalan menuju ke cafe. Dia membeli apa sahaja yang dia rasa nak makan. Setelah membeli makanan dan minuman dia terus mencari meja untuk duduk. Nasib ada meja kosong. Dengan segera dia duduk di meja tersebut.

Sedang dia makan tiba tiba ada seorang perempuan duduk di sebelah Aira. Dia memandang ke arah Aira sambil tersenyum. Aira membalas senyuman tersebut.

"Pekerja baru ke?" Soal perempuan itu. Aira hanya mengiyakan sahaja.

"Aku Rachel. Rachel Kim" Kata perempuan yang dikenali sebagai Rachel itu dengan ramah. Rachel menghulurkan tangan untuk berjabat. Aira menyambut huluran tersebut.

"Aira. Aira Lee" Kata Aira. Mereka terus berbual bual sambil makan. Tanpa sedar Felix memerhati dari jauh. Dia ingat nak lunch dengan Aira tapi dah ada pengacau.

"Haish kenapa aku macam ni? Ingat Felix yang kau tengah rahsiakan identiti antara korang. Takkan kau nak biar semuanya terbongkar??" Bisik hati Felix sambil mengeluh. Dia terus masuk ke pejabatnya. Takde selera.

A/n : aik dah jatuh cinta ke Felix?
Bangchan : biarlah dia
Lino : ntah kau ni. Asyik nak menyibuk rumah tangga orang je. Rumah tangga sendiri tak terjaga.
A/n : eh aku tak kahwin lagi ok.
Lino : habis aku ni apa?
Bangchan : *memerhati pergaduhan a/n dan lino* *geleng kepala*

Waktu lunch telah tamat. Aira segera msuk ke pejabat. Akhirnya dia ada kawan juga. Rupanya pejabat Rachel berdekatan sahaja dengan pejabat Felix. Aira terus masuk ke dalam pejabatnya dan Felix. Masuk sahaja pejabat dia ternampak muka masam Felix. Aira menutup pintu pejabat itu. Dia terus mendekati Felix.

"Kau kenapa?" Soal Aira. Felix hanya diam. Dia menjeling Aira. Aira memandang Felix lama. Kena palau beb.

"Kaua asal?" Soal Aira lagi. Felix menggelengkan kepalanya.

"Takde pape lah" Kata Felix dengan suara dingin. Dia masih lagi dengan kerjanya.

"Aduh kenapa dengan aku ni?" Soal Felix pada diri sendiri. Aira dah pandang Felix pelik.

"Orang tua ni dah kenapa? Pelik semacam je" Bisik hati Aira. Dia masih memandang Felix. Felix yang tak selesa dengan pandangan itu terus menjentik dahi Aira.

"Auch!!!" Aira menggodok dahinya. Sakit siot orang tua ni jentik.

"Nak kena lagi ke?" Soal Felix. Aira menggeleng kepala laju.

"Kalau taknak pergi buat kerja kau" Arah Felix. Aira memuncungkan bibirnya. Kaki dihentakkan sebelum menuju ke mejanya. Felix tergelak di dalam hati.

"Comel" Bisik hati Felix tanpa dia sedar. Bila dah sedar terus cepat cepat dia menampar pipinya.

"Wake up Felix" Felix terus menyambung kerjanya.

tbc

Hah dah hapdet...jangan salahkan a/n tapi salahkan Lino eh line...menyempat

[C]Hello Mr Gay || L.Y.B ✓Where stories live. Discover now