HMG - (L.Y.B)

1.7K 139 3
                                    

Suasana pagi itu sangat dingin. Dua dua merajuk. Dua dua ego. Biasanya kalau Felix merajuk Changbin yang akan mengalah. Aira pula biasalah. Perempuan kan. Mestilah nak lelaki pujuk balik. Felix sudah mengambil maid dan sekarang maid itu sedang memerhatikan perang dingin antara mereka dari dapur.

Mereka hanya makan tengah hari. Tidak pandang antara satu sama lain. Jeling pon tidak. Mata mereka berdua hanya tertumpu pada makanan. Maid baharu mereka itu dipanggil Cik Yeon dan Cik Alice(hanya rekaan). Ya Felix mengambil dua maid memandangkan rumahnya besar. Umur mereka tidak lah terlalu tua dan tidaklah terlalu muda. Umurnya di antara 25-30an.

Sedang mereka menikmati makanan tiba tiba mereka berdua bangun secara mengejut.

"Aku nak keluar" Kata Felix dan Aira secara serentak. Mereka memandang sesama sendiri. Kemudian mereka msnjeling antara satu sama lain. Aira terus naik ke biliknya. Selepas itu barulah Felix naik ke biliknya juga.

~krekk~

Mereka berdua membuka pintu secara serentak. Muka dingin masih lagi dikekalkan. Pakaian yang dikenakan adalah sama. Hoodie berwarna hitam dan seluar jeans. Aira menjeling Felix dan Felix menjeling Aira. Mereka terus turun ke bawah. Mujurlah ada dua kereta. Kereta itu memang kereta mereka berdua. Kereta Aira terus meluncur laju keluar dari halaman rumah dan diikuti oleh Felix.

Aira situation ∆

Kereta dipandu ke tempat biasa iaitu cafe tempat mereka selalu berjumpa lagipon Aira malas ingin memikirkan temoat lain. Dia ingin berjumpa dengan Mell. Dia mahu minta pendapat daripada Mell. Kadang pendapat si Mell tu berguna juga.

Sampai sahaja di cafe Aira terus mencari tempat duduk. Seperti biasa Mell akan sampai dulu. Bagus budak ni tepati masa. Sila contohi Mell. Ok back to story. Aira mengambil tempat duduk di hadapan Mell. Mell yang terasa seperti ada orang duduk terus menyimpan telefonnya. Dia tahu orang itu ialah Aira.

"Hah kenapa pula kalini?" Soal Mell. Aira memesan minuman terlebih dahulu. Kemudian dia terus menceritakan hal semalam.

"Lah...tu salah kau lah. Siapa suruh kau buat macam tu dekat dia" Kata Mell. Aira hanya memuncungkan mulut.

"Salah dia juga kan. Dia dah buat aku merajuk tapi taknak pujuk. Last sekali sama sama merajuk" Aira meminum sedikit airnya yang dipesan tadi.

"Wei. Kita dalam hubungan ni kena mengalah. Kalau kau terus macam ni memang sampai tahun depan tak habis. Dengar eh. Dia marah kau sebab cara kau tu salah. Kan aku pernah cakap dia pon ada hati. Perasaan risau terhadap orang sekeliling mesti ada pada dirinya" Terang Mell dengan tenang. Aira tersenyum.

"Thanks wei. Kaulah sahabat aku"

"Hah ye lah. Time susah baru mengaku aku sahabat kau" Kata Mell gurau. Aira hanya tersengih.

"Tapi aku peliklah dengan kau ni" Kata Aira. Mell yang terdengar kata Aira tadi terus memandang ke arah Aira.

"Kau pandai nasihatkan orang tapi kenapa sampai sekarang kau takde pasangan lagi?" Soal Aira. Mell hanya tersengih kekok.

"Jodoh belum sampai. Kau kene faham" Kata Mell sambil ketawa. Aira juga turut ketawa dan mereka terus berbual kosong.

⚛tbc

[C]Hello Mr Gay || L.Y.B ✓Where stories live. Discover now