Peperiksaan akan dijalankan minggu hadapan. Nampaknya Aira sangat sibuk minggu ini. Aira sedang berada di sekolah bersama dengan Mell.
"Wei Aira. Kau dah bagitahu Felix yang kau tak balik harini?" Soal Mell. Aira menepuk dahinya. Mell hanya menggeleng. Dah faham sangat dengan sifat pelupa kawannya itu.
"Belum lah wei. Takpe lah aku pergi call dia dulu" Kata Aira. Telefon diambil dan kakinya dilangkah menuju ke rooftop. Kalau call dekat kelas kantoi nanti. Akhirnya Aira telah tiba di rooftop. Nama Felix yang tertera di kenalan ditekan. Dia segera menelfon-
Lino : menelefon ngok
a/n : ala aku tahu lah
Bangchan : *geleng kepala* bukan sama je ke?Dia segera menelefon Felix.
~ttut ttut....ttut ttut~
"Angkatlah...angkatlah" Kata Aira sambil mengetuk telefon yang masih berada di telinganya. Boleh bayang kan?
"Hello" - Felix
"Hello Felix" - Aira
"Hmm kenapa?" - Felix
"Harini takpayah ambil aku tahu. Aku stay sekolah untuk ulangkaji" - Aira
"Ok...tu je ke?" - Felix
"Tu je lah kot" - Aira
"K" - Felix
~ttut...
"Bwo??!!! Dia letak macam tu je? Serious ah mamat ni? Dah lah balas K je" Aira mengomel sendirian. Dia terus melangkah menuju ke kelas. Mulut masih lagi membebel tentang Felix.
Felix situation ∆
~ttut...
"Haih budak ni call aku sebab ni je ke?" Kata Felix seorang diri. Telefon diletakkan ke dalam kocek kembali. Dia dah lah otw nak pergi meeting tiba tiba je Aira call. Ingatkan ada kecemasan ke apa.
"Bukannya tak boleh chat. Aku dah lah busy. Haish menyusahkan" Felix terus menuju ke arah bilik mesyuarat. Tiba tiba pergerakan Felix perlahan. Dia terbayang wajah Aira masa mula mula dia nampak Aira.
"Tapi budak ni com- ani ani...jangan sesekali tergoda dengan dia. Ingat Felix. Ingat yang perempuan tu menyusahkan. Perempuan tu tak boleh dipercayai" Felix menggeleng gelengkan kepalanya. Kakinya terus melangkah ke bilik mesyuarat. Lebih baik dia buat kerja daripada memikirkan tentang gadis bernama Aira tadi.
⚛tbc
Hah sudah. Adakah Felix mula menyukai Aira?
YOU ARE READING
[C]Hello Mr Gay || L.Y.B ✓
Разное⋇⋆S2 : My Mr Gay⋆⋇ Bila kau dipaksa kahwin dengan lelaki gay dan diamanahkan untuk pulihkan penyakit gay lelaki itu. Baca je lah. Takde idea untuk sinopsis~ Sila tekan butang read jika berminat dan jangan lupa vote Start : 171119 End : 260320 100%...