HMG - (L.Y.B)

1.9K 158 43
                                    

Felix pov ~

Memandangkan harini budak tu tak balik apakata aku jumpa Changbin. Baik aku bagitahu dia tentang perkahwinan ni.

Mesti korang tertanya siapa Changbin. Dia ialah pasangan aku. Ya aku bercinta dengan dia. Itupon aku yang minta dengan dia. Dia tidak menolak pon. Lagipon dia sahaja yang selalu ada waktu aku susah dan senang.

Dan dia jugalah yang selalu bagi semangat dekat aku lepas aku ditinggalkan oleh ex-girlfriend aku.

End pov ~

Felix mengambil telefon yang berada di koceknya. Nama Changbin yang tertera di kenalan di tekan. Dia mengajak Changbin untuk berjumpa di cafe tempat Felix bekerja. Kaki Felix terus melangkah ke cafenya itu.

🍭🍭🍭

Kini Felix dan Changbin berada di cafe. Mereka memesan minuman sebelum memulakan perbualan. Felix hanya senyap. Changbin memerhati Felix lama. Tidak lama kemudian Changbin berdehem. Felix memandang ke arah Changbin.

"Nak cakap ke taknak? Kalau taknak aku balik" Kata Changbin. Walaupon mereka menjalinkan hubungan tapi mereka tidak pernah menggunakan panggilan seperti pasangan lain. Lagipon mereka tidak selesa dengan panggilan seperti itu. Mereka lebih selesa dengan panggilan yang mereka gunakan sekarang.

"Aku kena kahwin" Kata Felix. Changbin memandang ke arah Felix.

"So?" Soal Changbin. Felix memandang ke arah Changbin. Dia fikir yang Changbin akan marah.

"Tapi aku taknak" Felix terus meletakkan kepalanya di meja cafe.

"Dah tu. Tak payah kahwin" Kata Changbin.

"Mana boleh"

"Kenapa pula?" Soal Changbin. Pelik budak ni. Taknak kahwin. Tapi bila kata tak payah kahwin tak boleh pula.

"Kalau aku tak kahwin. Family aku takkan benarkan aku jumpa kau lagi" Kata Felix. Dagu diletakkan di atas meja cafe. Tangannya bermain dengan sudu minuman. Sudu itu dikacau secara perlahan. Bibir dimuncungkan. Duh kau pikir comel?

"Kalau itu pilihan keluarga kau. Aku tak boleh buat apa. Kau kene faham. Dioramg takkan benarkan kau kahwin dengan aku" Kata Changbin.

"Biar je lah aku kahwim dengan kau" Tangan masih lagi mengacau air menggunakan sudu.

"Kau gila? Kalau kau kahwin dengan aku mana kita nak dapat anak? Siapa bapak siapa mak? Wei mak bapak kau pon nak merasa ada cucu. Lagipon diorang mesti taknak anak diorang kahwin dengan sejenis. Kau rasa mana diorang nak letak muka nanti?" Soal Changbin selepas memberi ceramah. Ini lah salah satu sebab kenapa Felix suka dengan Changbin. Dia sangat memahami keadaan.

"Felix. Walau apa pon keputusan keluarga kau. Ingatlah. Diorang buat semua tu demi kebahagiaan anak diorang" Kata Changbin.

"Tapi aku lagi bahagia dengan kau. Tahu tak perempuan ni menyusahkan" Rungut Felix. Changbin hanya mengeluh.

"Felix aku tahu kau berubah sebab seorang wanita. But please. Cuba perlahan lahan untuk terima perempuan. Mungkin dia lain daripada yang lain. Tak semua permpuan sama Lix" Kata Changbin. Felix hanya mengangguk. Dia mengucapkan terima kasih kepada Changbin sebelum bergerak ke pejabatnya semula.

⚛tbc

a/n nak tergelak buat part ni😂rasa menyesal pon ada hakhakhak😂😂a/n ship Changlix uwu agagagag😂

[C]Hello Mr Gay || L.Y.B ✓Where stories live. Discover now